Gå til innhold

Barnevakt pris?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg så forleden dag at det var ett ligndende emne, men jeg vet ikke helt om mitt spørsmål kommer under den kategorien :sjenert:

Jeg var på intervju forleden dag om en barnevakt jobb for en gutt på 14 mnd. Moren som er like ung som meg skulle gå på skole tre kvelden i uken, a fem timer hver kveld. Intervjuet gikk veldig bra og hun ville skrive kontrakt når hun kom hjem fra ferie neste uke. Det var litt hastverk for de skulle reise med en gang, så hun ropte til meg i gangen da jeg skulle gå at hun hadde glemt å fortelle om betalingen. Det hadde jeg også helt glemt siden foreldrene hennes stresset fælt rundt oss. Hun sa at det var 3000 kr i mnd. Jeg tenkte ikke så mye over det da, men da jeg fortale min mor det, sa hun at det ble 50 kr i timen og dette skal jeg altså skatte av! :overrasket: Er ikke dette veldig lite betalt, eller er det bare jeg som er helt teit? Jeg har jo passet barn i veldig mange år og vet jo at det ikke er all verdens betalt, men dette blir betalt av kommunen eller noe slikt siden hun er (ung) enemor. Ville dere tatt jobben? Jeg må si at jeg vegrer meg veldig. Hvis dette var svart hadde jeg ikke hatt noe vegringer, men etter skatten blir jo dette ingenting. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres greit ut, jeg. Det er altså snakk om 15 timer i uka, dog kveldstid. Fast. Nei, våre barnevakter får omtrent femtilappen, uansett døgntid. Men så ordner vi gjerne mat og sånt da (de er tenåringer) og runder oppover. Men det er alt annet enn fast!

På dagtid betaler vi kr. 31,25,- pr. time til vår dagmamma. Må innrømme at hun ikke er særlig hvit da... Kr. 250,- pr. dag. 2500,- pr. mnd (halv plass= ca. 20 timer i uka). Da skal hun stå får mat og bleier, men bruker ofte våre bleier (siden hun får hele stellebagen vår med seg og vi ikke plukker ut bleiene).

Gjest gjest1
Skrevet
Synes det høres greit ut, jeg. Det er altså snakk om 15 timer i uka, dog kveldstid. Fast. Nei, våre barnevakter får omtrent femtilappen, uansett døgntid. Men så ordner vi gjerne mat og sånt da (de er tenåringer) og runder oppover. Men det er alt annet enn fast!

På dagtid betaler vi kr. 31,25,- pr. time til vår dagmamma. Må innrømme at hun ikke er særlig hvit da... Kr. 250,- pr. dag. 2500,- pr. mnd (halv plass= ca. 20 timer i uka). Da skal hun stå får mat og bleier, men bruker ofte våre bleier (siden hun får hele stellebagen vår med seg og vi ikke plukker ut bleiene).

Det er helt greit, men poenget mitt er at dette skal skattes av, og da er det noe helt annet. :sjenert:

Du sier at dagmammaen må stå for bleier og mat, det har jeg aldri hørt om og jeg kjenner en haug med dagmammaer. Er det normalt? Da blir det ikke mye ut av en timesbetaling på 31, 25kr minus bleier og mat :overrasket:

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville brukt så mye tid på kveldene på å tjene litt over 2 000 kroner måneden. Da er det bedre å ta en liten vaskejobb eller noe sånt, om du altså skal jobbe utelukkende for pengene sin del.

Selv regner jeg med å betale 70-80 kroner timen til min barnevakt, men det er ikke fast og ikke så ofte og hun skatter ikke av det.

Kan ikke denne unge moren betale noe selv på toppen kanskje?

Skrevet
Du sier at dagmammaen må stå for bleier og mat, det har jeg aldri hørt om og jeg kjenner en haug med dagmammaer. Er det normalt? Da blir det ikke mye ut av en timesbetaling på 31, 25kr minus bleier og mat  :overrasket:

Nei, det blir ikke mye penger igjen. Men det er ikke godt betalt å være dagmamma. Det er gjerne noe man er for å kunne være hjemme, gjerne med sine egne barn, samtidig som man får en viss inntekt.

Dagmammaene som er her, står alle for bleier og mat i alle fall. Og prisen ligger på 4-5000,- pr. mnd for fulltid. Det er ganske så dyre dagmammaer her, fordi de er mangelvare.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg tror ikke jeg ville brukt så mye tid på kveldene på å tjene litt over 2 000 kroner måneden. Da er det bedre å ta en liten vaskejobb eller noe sånt, om du altså skal jobbe utelukkende for pengene sin del.

Selv regner jeg med å betale 70-80 kroner timen til min barnevakt, men det er ikke fast og ikke så ofte og hun skatter ikke av det.

Kan ikke denne unge moren betale noe selv på toppen kanskje?

Jeg visste ikke at det var så lite. Hun er vekkreist til neste uke, så får ikke snakket med henne før den tid. Må si at jeg heller hadde tatt en vaskejobb. Mye bedre betalt. :)

Skrevet

Jeg syns det var litt lite, jeg pleier å få 70 kr timen.

Skrevet

På dagtid betaler vi kr. 31,25,- pr. time til vår dagmamma. Må innrømme at hun ikke er særlig hvit da...

Jasså..... Lønna regnes også ut i fra hudfargen! :overrasket:

Syns det var litt lite lønn også, bør nok ligge på rundt 70 kr timen.

Tenk på det slik:

Vil du ha privat sjåfør så koster det mer enn buss.

Vil du ha privat barnepass så koster det mer enn barnehage.

Skrevet

Eh, det var vel snakk om de skattemessige sidene av det - altså svart eller hvitt...

Skrevet
Eh, det var vel snakk om de skattemessige sidene av det - altså svart eller hvitt...

Selvfølgelig! :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...