AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 I forgårs spiste jeg en pose med Sørlandschips, mens jeg var ute og gikk en liten tur. Sørlandschips er jo litt hardt å tygge, og når posrn var oppspist fikk jeg plutselig vondt i jekslene oppe og nede i munnen på venstre side. Det kjentes ut som det hadde kommet potetgull mellom jekslene nede, for det var et trykk samtidig som det strålte og verket på venstre side både oppe og nede og i kinnet. Det viste seg at jeg ikke hadde noe potetgull mellom jekslene, men tok en Ibux og og etterhvert roet det seg, men det ble ikke helt bra. I dag har det verket i ene jekselen i overmunnen på venstre side, og jeg tenkte at jeg har fått hull el sprekk i en gammel fylling, men noen timer etterpå begynte det å verke intenst i jekslene nede på venstre side. Senere verket det i jekslene/tannkjøttet både oppe og nede + kinnet. Nå er det veldig vondt og jeg lurer på hva som kan ha skjedd. Har jeg irritert en nerve eller har jeg fått sprekker i noen gamle fyllinger? 🤔 Har jeg fått betennelse i nerven i kinnet/tennene/kjeveleddet? Anonymkode: 197ac...0c4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Ville dratt til en homeopat 👍 Anonymkode: bf634...d01
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg har tinnitus og har derfor hyperakusis og utviklet misofoni for de som ikke vet hva det er så er det overfølsomhet for lyd og den verste lyden jeg vet er lyden av tannlege bor vinkelsliper det får meg til å kaste opp Jeg blir fysisk og mentalt dårlig og har derfor ikke klart å gå til tannlegen de siste fire årene jeg har i det siste tenkt at jeg skal søke HELFO om å få tannlegebehandling i narkose men jeg vet at det er en lang og omfattende prosess Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ville dratt til en homeopat 👍 Anonymkode: bf634...d01 Det er ikke homopat her, men hva skulle homeopaten hjulpet meg med? Blomstermedisin? Ts Anonymkode: 197ac...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 Prøvd å bruke tanntråd og skylle skikkelig? Anonymkode: ba6e7...806 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tinnitus og har derfor hyperakusis og utviklet misofoni for de som ikke vet hva det er så er det overfølsomhet for lyd og den verste lyden jeg vet er lyden av tannlege bor vinkelsliper det får meg til å kaste opp Jeg blir fysisk og mentalt dårlig og har derfor ikke klart å gå til tannlegen de siste fire årene jeg har i det siste tenkt at jeg skal søke HELFO om å få tannlegebehandling i narkose men jeg vet at det er en lang og omfattende prosess Det er ikke homopat her, men hva skulle homeopaten hjulpet meg med? Blomstermedisin? Ts Anonymkode: 197ac...0c4 Hei. Kanskje du kan i første omgang bare spørre tannlegen om tannlegen kan ta røntgenbilder av tennene dine og så gi deg et prisoverslag så går du hjem etterpå? Da får du jo sjekket om det er noe i forhold til tenner som forårsaker de merkverdige smertene dine. Så kan du jo ta en tur til fastlegen din og spørre om legen har noen prøver de kan ta for å finne ut av smertene dersom tannlegen ikke finner ut noe? Lykke til. Forresten. Blomstermedisin, hehe det var en god kommentar! 😂👍 Anonymkode: 4cce9...438 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. Kanskje du kan i første omgang bare spørre tannlegen om tannlegen kan ta røntgenbilder av tennene dine og så gi deg et prisoverslag så går du hjem etterpå? Da får du jo sjekket om det er noe i forhold til tenner som forårsaker de merkverdige smertene dine. Så kan du jo ta en tur til fastlegen din og spørre om legen har noen prøver de kan ta for å finne ut av smertene dersom tannlegen ikke finner ut noe? Lykke til. Forresten. Blomstermedisin, hehe det var en god kommentar! 😂👍 Anonymkode: 4cce9...438 Ja jeg har nok hull i den ene jekselen som verker, men det som var så merkelig var at jeg kjente ikke noe ubehag mens jeg gikk å spiste potetgull, og så plutselig kommer denne smerten som ligger som en hestesko fra v siden i overkjeven og ned til v side i underkjeven. Har jo hatt tannverk mange ganger før, men aldri hatt det sånn. Det er jo det homøopater jobber med så vidt jeg vet. Jeg var en gang hos en homeopat og da prakket hun på meg eteriske oljer og blomstermedisin som skulle hjelpe mot forskjellige ting. Ts Anonymkode: 197ac...0c4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Ta tanntråd og la det gå noen dager. Hvis det ikke går over så går du til tannlegen. Hun kan ta et rtg-bilde. Dersom tannen har fått en stor sprekk som gir deg vondt kan den trekkes. Hverken bilder eller trekking bruker borr mtp lyden du ikke klarer. Legen kan ikke gjøre noe med dette. Anonymkode: 0b85a...729 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har nok hull i den ene jekselen som verker, men det som var så merkelig var at jeg kjente ikke noe ubehag mens jeg gikk å spiste potetgull, og så plutselig kommer denne smerten som ligger som en hestesko fra v siden i overkjeven og ned til v side i underkjeven. Har jo hatt tannverk mange ganger før, men aldri hatt det sånn. Det er jo det homøopater jobber med så vidt jeg vet. Jeg var en gang hos en homeopat og da prakket hun på meg eteriske oljer og blomstermedisin som skulle hjelpe mot forskjellige ting. Ts Anonymkode: 197ac...0c4 Kanskje kjeven har gått ut av ledd eller noe? Anonymkode: 4cce9...438
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har nok hull i den ene jekselen som verker, men det som var så merkelig var at jeg kjente ikke noe ubehag mens jeg gikk å spiste potetgull, og så plutselig kommer denne smerten som ligger som en hestesko fra v siden i overkjeven og ned til v side i underkjeven. Har jo hatt tannverk mange ganger før, men aldri hatt det sånn. Det er jo det homøopater jobber med så vidt jeg vet. Jeg var en gang hos en homeopat og da prakket hun på meg eteriske oljer og blomstermedisin som skulle hjelpe mot forskjellige ting. Ts Anonymkode: 197ac...0c4 Dette høres faktisk mer ut som smerter fra musklene. Altså at de ble litt overbelastet om du knasket mye i går. Det går over. Dropp tyggis. Anonymkode: 0b85a...729 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg hadde sånne smerter som du beskriver i kjeven. Det var betennelse, og jeg fikk antibiotika av legen. Så slett ikke sikkert det har noe verken med tenner eller chipsspising å gjøre, ts. Anonymkode: 4bdc3...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 Høres ut som en jobb for legen og dermed på det offentliges regning. Tannlegens jobb stopper ved tannen, alt annet er legens ansvar. Og for meg høres det ikke ut problemer med fylling, men kjøttet under. Anonymkode: e9390...c64 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje kjeven har gått ut av ledd eller noe? Anonymkode: 4cce9...438 Nei tror ikke det. Khennes greit ut. Ts Anonymkode: 197ac...0c4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sånne smerter som du beskriver i kjeven. Det var betennelse, og jeg fikk antibiotika av legen. Så slett ikke sikkert det har noe verken med tenner eller chipsspising å gjøre, ts. Anonymkode: 4bdc3...8a2 Jeg tenker også at jeg kanskje har fått en slags betennelse siden det verker i kinnet, tannkjøttet og rundt omkring. Hadde det vært hull eller sprekk i den ene jekselen, så hadde vel ikke hele kjeven både oppe og nede verket? Ts Anonymkode: 197ac...0c4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #16 Skrevet 28. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker også at jeg kanskje har fått en slags betennelse siden det verker i kinnet, tannkjøttet og rundt omkring. Hadde det vært hull eller sprekk i den ene jekselen, så hadde vel ikke hele kjeven både oppe og nede verket? Ts Anonymkode: 197ac...0c4 Tannverk er jo en veldig spesifikk smerte, det er i alle fall min erfaring. Høres ut for meg som betennelse, men jeg er jo langtfra noen ekspert selv om jeg har hatt det selv én gang. Anonymkode: 4bdc3...8a2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #17 Skrevet 28. oktober 2020 Kan nevnes at er det betennelse i tannkjøttet så lindrer listorin munnskylling. Jeg synest det høres ut som et tannlege problem. Anonymkode: 17197...7d4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #18 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg ville også gått til tannlegen. Når man har tannverk kan det ofte være vanskelig å lokalisere nøyaktig hvor smerten kommer fra. Det kan kjennes som det er flere tenner som er vonde, det har i alle fall jeg erfart. Anonymkode: b87e2...978
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå