Gå til innhold

Knust platetopp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å knuse platetoppen min, og må bytte den. Glasset til den er for dyrt og jeg vurderer å bytte hele toppen. Hvordan vet jeg hvilken mål jeg skal følge?

Det står 60 cm, men også flere mål nedover.

Det er denne typen: https://www.komplett.no/product/331129#technical-details

Anonymkode: 736eb...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, newman01 skrev:

Den fant jeg, men hvilken krav må jeg se etter. Er det nok at det er mindre enn det jeg finner her? https://www.komplett.no/product/331129#technical-details

Minimumsbredde 56 cm
Minimumsdybde 49 cm
Minimumshøyde

4.7 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo sørge for at den nye koketoppen ikke er så liten at den faller gjennom utsparingen i benkeplata da...

Det er egentlig det eneste som er relevant. Sammen med potensiell effekt dersom du kjøper induksjonstopp istedet for keramisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, newman01 skrev:

Du bør jo sørge for at den nye koketoppen ikke er så liten at den faller gjennom utsparingen i benkeplata da...

Det er egentlig det eneste som er relevant. Sammen med potensiell effekt dersom du kjøper induksjonstopp istedet for keramisk

Jeg er typ verdens blondeste på slikt. Vil denne kunne passe inn i den allerede eksisterende benkeplaten?

https://www.skousen.no/hvitevarer/platetopp/keramisk-platetopp/product/bosch-pke611d17e/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Cumberbitch skrev:

Sjekket at du ikke får dette dekket av forsikring? 🤔

Nesten like dyrt å kjøpe ny topp. Ganske så høy egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nesten like dyrt å kjøpe ny topp. Ganske så høy egenandel.

Jeg knuste min i fjor med et jernlokk. Betalte ingenting 🤷🏻‍♀️ la bare inn bestilling på nøyaktig samme type som den jeg allerede hadde, så sendte jeg kvittering til forsikringsselskapet og fikk tilbake summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er typ verdens blondeste på slikt. Vil denne kunne passe inn i den allerede eksisterende benkeplaten?

https://www.skousen.no/hvitevarer/platetopp/keramisk-platetopp/product/bosch-pke611d17e/

Mål skapet under platetopp. Mest sannsynlig er det 60cm. Da passer alle som passer til 60cm skap. Det er særdeles liten forskjell på hullet i benkeplaten til de toppene som passer 60cm skap. Men du kan også måle hullet og måle ønsket ny topp.

Anonymkode: 95345...897

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cumberbitch skrev:

Jeg knuste min i fjor med et jernlokk. Betalte ingenting 🤷🏻‍♀️ la bare inn bestilling på nøyaktig samme type som den jeg allerede hadde, så sendte jeg kvittering til forsikringsselskapet og fikk tilbake summen.

Fikk beskjed at det var egenandel på 3000,-. Så bestiller en ny 😕 Hadde jeg hatt samboer hadde det ikke kostet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger opp med mine mindre smarte spørsmål.

Har nå bestilt en topp, som ser ut til å passe. Når den andre tas ut, er det bare å sette den nye inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed at det var egenandel på 3000,-. Så bestiller en ny 😕 Hadde jeg hatt samboer hadde det ikke kostet noe.

Æsj, den er kjip! For min del var det pga borettslagets boligforsikring 🤔

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nå bestilt en topp, som ser ut til å passe. Når den andre tas ut, er det bare å sette den nye inn?

Kan jo forsøke å svare her og 🙈 vi tok den gamle ut, og satte den nye oppi "hullet" og koblet til strømmen. Veldig enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken modell kjøpte du? Veldig vanlig i Norge at koketopper kommer levert uten støpsel, siden dette landet har et sært strømnett kalt 230V IT. Så du må antagelig leke bittelitt elektriker. Så du fjernet ikke den gamle for å måle det hullet som var der fra før?

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, newman01 skrev:

Hvilken modell kjøpte du? Veldig vanlig i Norge at koketopper kommer levert uten støpsel, siden dette landet har et sært strømnett kalt 230V IT. Så du må antagelig leke bittelitt elektriker. Så du fjernet ikke den gamle for å måle det hullet som var der fra før?

Kjøpte Bosch PKE611D17E.  Så ut til å være tilnærmet lik den forrige. Nei, tok en sjans 😮 Kan man ikke bruke samme støpsel? Er kun toppen som er knust på den jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...