AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Del Skrevet 28. oktober 2020 Orker ikke mer krim eller noe som helst virkelighetsnært akkurat nå, og har lyst til å se et eventyr, så jeg har begynt på Hobbiten. Jeg har ikke lest boken, men stusser allerede på noen ting som er med der...har de gjengitt boken perfekt eller har de lagt til ting? Anonymkode: fd888...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 28. oktober 2020 #2 Del Skrevet 28. oktober 2020 De har lagt til ganske mye. Det er en veldig kort bok og 3 filmer så de måtte vel legge til ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Del Skrevet 28. oktober 2020 Hobbiten-filmene er mer en Ringenes Herre-prequel enn historien fra boka. De har lagt til utrolig masse bakgrunnsmateriale som er irrelevant for hovedhistorien for å trekke det ut til tre filmer... (Boka er superkoselig, da. Anbefales!) Anonymkode: 7be4f...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Del Skrevet 28. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hobbiten-filmene er mer en Ringenes Herre-prequel enn historien fra boka. De har lagt til utrolig masse bakgrunnsmateriale som er irrelevant for hovedhistorien for å trekke det ut til tre filmer... (Boka er superkoselig, da. Anbefales!) Anonymkode: 7be4f...e18 Bakgrunnsmateriale fra Tolkiens bøker? Eller er det mer som er lagt til? Jeg prøvde å lese boka men klarte ikke, syns den var kjedelig. Men Ringenes Herre har jeg lest to ganger. Anonymkode: fd888...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Del Skrevet 28. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker said: Bakgrunnsmateriale fra Tolkiens bøker? Eller er det mer som er lagt til? Jeg prøvde å lese boka men klarte ikke, syns den var kjedelig. Men Ringenes Herre har jeg lest to ganger. Anonymkode: fd888...6e1 Litt begge deler. I vedleggene til Ringenes Herre står det om hendelsene i årene før bøkene begynner, og en del av den historien er tatt opp i Hobbiten-filmene. Så er det også en del ekstra de la til selv. Anonymkode: 7be4f...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Del Skrevet 28. oktober 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt begge deler. I vedleggene til Ringenes Herre står det om hendelsene i årene før bøkene begynner, og en del av den historien er tatt opp i Hobbiten-filmene. Så er det også en del ekstra de la til selv. Anonymkode: 7be4f...e18 Gah...hvorfor må de legge til ting selv Men det andre er kult nok da. Anonymkode: fd888...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Del Skrevet 29. oktober 2020 Det er spesielt kjærlighetshistorien til Kili og Tauriel som er funnet på. Den eksisterer ikke i boka. Anonymkode: ba91c...99b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Del Skrevet 29. oktober 2020 Den er ekstremt forskjellig fra boken.. Boken er en knappe 200 sider lang barnebok. Minst halvparten av karakterene i fimen er ikke i boken. Det er ikke en filmatisering av boken, men en filmserie inspirert av den, vil jeg påstå.. Anonymkode: c4c63...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Del Skrevet 29. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er spesielt kjærlighetshistorien til Kili og Tauriel som er funnet på. Den eksisterer ikke i boka. Anonymkode: ba91c...99b Og "erkefienden" til Thorin. Han stygge orken. The pale/white orc, eller hva de kaller han. Alt rundt han er også funnet på. Vil si det er det som i hovedsak er funnet på. Anonymkode: 3dad3...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stueloff Skrevet 29. oktober 2020 #10 Del Skrevet 29. oktober 2020 Jeg tror aldri jeg har sett en film(serie) som er mindre tro mot boka den skal være basert på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fysikeren Skrevet 29. oktober 2020 #11 Del Skrevet 29. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Filmene om "hobbiten" var jo fullstendig RÆVVA da. Anonymkode: 179e0...0e1 Uenig, og det er flertallet i verden også. Hobbiten-filmene har et snitt på 7.67 på IMDB med i snitt 603265 antall avgitte stemmer. Dette er unektelig veldig bra sammenlignet med andre filmer. Det er riktig nok dårlig i forhold til Ringenes Herre-filmene, men ikke i forhold til filmer generelt. Kilde: IMDB.com 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom en sånn liten flis av en bok liksom skal være nok til hele TRE filmer, så burde vel "lord of the rings" egentlig være på kanskje femten eller tjue filmer? Anonymkode: 179e0...0e1 Nei. Ringenes Herre er en helt annen type bøker. Det skjer veldig lite action/side pga. de lange skildringene til Tolkien i Ringenes Herre. Hobbiten er skrevet på en langt mer barnevennlig måte og inneholder ikke disse lange skildringene og har derfor en mye høyere action/side-ratio. Derfor blir det helt feil å skalere lengden på filmene ut fra sideantall uten å gjøre nødvendig korreksjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Del Skrevet 29. oktober 2020 Bra jeg ikke har lest boken skjønner jeg. Akkurat nå trenger jeg bare et virkelighetsfjernt eventyr for å føle at det er noe som henger på greip i denne verden. TS Anonymkode: fd888...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Del Skrevet 29. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er spesielt kjærlighetshistorien til Kili og Tauriel som er funnet på. Den eksisterer ikke i boka. Anonymkode: ba91c...99b Nei man kan ikke ha Aidan Turner med uten en kjærlighetshistorie vet du, haha 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Og "erkefienden" til Thorin. Han stygge orken. The pale/white orc, eller hva de kaller han. Alt rundt han er også funnet på. Vil si det er det som i hovedsak er funnet på. Anonymkode: 3dad3...c30 Han der er jammen ekkel, usannsynlig at JRRT hadde han med i en barnebok ja. TS Anonymkode: fd888...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Del Skrevet 31. oktober 2020 Jeg likte faktisk filmene godt! Var mye mer misfornøyd med Ringenes Herre-filmene, der hadde jeg jo lest boken og ville hatt mye annerledes. Tipper Peter Jackson lagde tre lange filmer av Hobbiten litt fordi han følte han "skyndte" seg gjennom RH. Når man skal lage kinofilmer så må man jo plukke og velge, og det slapp han med Hobbiten siden alle visste det kom til å bli en stor kassasuksess. Pluss at boken kanskje ikke oppfattes som like "hellig" som RH, slik at han kunne ta seg kunstneriske friheter. Eller kommersielle friheter? Uansett, helt ok filmer. TS Anonymkode: fd888...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå