Gå til innhold

hudpleie dyrt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hva tenker folk om det hudpleie-tilbudet som finnes idag? 

sliter med store porer, tidvis uren hud og linjer. er det verdt det å gå til hudpleier?

hilsen en som føler det er et hav av produkter å velge i- noe som er bra men litt forvirrende, og litt for lite konkurranse innenfor hudpleie (som gjør dette veldig dyrt) tenker på cutters, squeeze- som har gitt et alternativ til de som feks ikke vil bruke like mye penger på frisør/massasje

Anonymkode: f8c5d...950

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min mening er det en del man kan forsøke på egenhånd før man bestemmer seg for om man ønsker å konsultere en hudpleier, spesielt om man kanskje ikke kan eller ønsker å bruke flere tusen kroner månedlig eller årlig.

Det krever imidlertid at man skaffer seg kunnskap om hvilke ingredienser som faktisk virker og hvilke som ikke gjør det, hvordan de skal brukes for å unngå reaksjoner/irritasjoner og "overbehandling", hvilke kombinasjoner av virkestoffer som passer til ens egen hudtype og hudtilstand, og så må man være forberedt på å prøve seg litt fram underveis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå til hudpleiere o.l er ofte dyrt fordi de ofte har kontrakter med visse produktselskaper. Produktene er gjerne gode nok og noen ganger garantert bra. Men i mange tilfeller finnes det nok bedre produkter som er billigere du kunne kjøpt på egen hånd. Men om du kjøper på egen hånd bruker du gjerne ekstra penger på bomkjøp, ting som ikke fungerer sammen osv. 

Jeg gikk til sykepleier på en klinikk og fikk en rutine for min hud. Det hjalp meg å finne et utgangspunkt som fungerer for meg, men jeg kommer nok til å erstatte produktene med mer cruel free og uparfyrmerte alternativer i fremtiden. For meg som har vært helt blank på hva de ulike hudproduktene er og hvordan bruke de best sammen, så var det verdt det for meg. Jeg fikk heller ikke 10 produkter jeg skal bruke hver morgen, kun 2 "vanlige" og 2 for behandling av mitt problem (de sistnevnte er kun midlertidig, de førstnevnte vil være valgfri etter behandlingen). 

Anonymkode: fb093...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ikke sant. du må være litt flink da og gjøre grundig research for å finne tilsvarende produkter som er billigere enn på hudpleieren. hva med behandlingene i salongen, er det noen behandliger som e virkelig å anbefale? har feks hørt en del om "dermapen". 

syns koreansk hudpleie er spennende, føler man får ordentlige produkt til en overkommelig pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev:

hva tenker folk om det hudpleie-tilbudet som finnes idag? 

sliter med store porer, tidvis uren hud og linjer. er det verdt det å gå til hudpleier?

hilsen en som føler det er et hav av produkter å velge i- noe som er bra men litt forvirrende, og litt for lite konkurranse innenfor hudpleie (som gjør dette veldig dyrt) tenker på cutters, squeeze- som har gitt et alternativ til de som feks ikke vil bruke like mye penger på frisør/massasje

Anonymkode: f8c5d...950

Jeg bruker bare produkter fra LUSH til hudpleie. Det er 100% vegansk og plantebaserte produkter, har alltid sliti mye med huden inkl akne. Etter at jeg byttet til hudrens, maske og krem til Lush - så er huden min plettfri og kjempe fresh :) anbefales.
Og det er heller ikke dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosatoast skrev:

Jeg bruker bare produkter fra LUSH til hudpleie. Det er 100% vegansk og plantebaserte produkter, har alltid sliti mye med huden inkl akne. Etter at jeg byttet til hudrens, maske og krem til Lush - så er huden min plettfri og kjempe fresh :) anbefales.
Og det er heller ikke dyrt.

er ikke det ganske mye parfyme i produktene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, kristina.m skrev:

er ikke det ganske mye parfyme i produktene deres?

Nei de bruker ikke parfyme i produktene. Understreker i kommentaren at produktene er 100% plantebasert så duften av f.eks hudrensen min er mandel pga det er hovedingrediensen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rosatoast skrev:

Nei de bruker ikke parfyme i produktene. Understreker i kommentaren at produktene er 100% plantebasert så duften av f.eks hudrensen min er mandel pga det er hovedingrediensen der.

https://www.lushnorge.no/produkt/limited-edition/julen-2020/bche-de-nol-rens¨

denne inneholder hvertfall parfyme, vet ikke hvilken du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosatoast skrev:

Hevder de det selv? Flere av serumene deres har parfyme på ingredienslisten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...