AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Hei! Jeg har fast jobb som barnehagelærer, og har jobbet med dette i to år. Jeg er flink på jobben og får mye ros, men dette er ikke det jeg brenner for og jeg orker virkelig ikke flere år i denne bransjen. Jeg vil heller ikke jobbe med barn eller unge. Jeg har alltid likt IT og har lyst til å ta en bachelor innenfor ett eller annet innenfor informasjonsteknologi. Jeg er 33 år og blir da 36 når jeg er ferdig utdannet. Med både barn og boliglån føles de veldig risikabelt å gå fra noe trygt til noe jeg ikke vet om jeg får jobb engang etter endt bachelor. Og det blir veldig kjipt p ende med masse ekstra studielån og ingen relevant jobb. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Kanskje noen som har våger seg på noe sånt og klarte seg fint? Anonymkode: 2bcf8...b2f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 UPS. Ser at autocorrect endret litt på tittel 🙈 Anonymkode: 2bcf8...b2f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Undersøk mulighet for deltidsstudier? Da trenger du ikke ta opp (så mye) studielån, og kan kjenne på om fagfeltet er noe for deg. Barnehagelærer er det vel fullt mulig å gå tilbake til etter et par år borte også, så du risikerer jo ikke å stå uten jobb etter endt studie. Risikoen er mer lån/trangere økonomi en stund. Anonymkode: c8da5...544 7
Eeemil Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Har vurdert det samme, men fant vel ut at jeg ikke ville klare å konkurrere med de unge nyutdannede på arbeidsmarkedet. De har det i hodet og fingrene på en helt annen måte enn vi som vokste opp uten mobil og internett. Endret 29. oktober 2020 av Eeemil Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, Eeemil skrev: Har vurdert det samme, men fant vel ut at jeg ikke ville klare å konkurrere med de unge nyutdannede på arbeidsmarkedet. De har det i hodet og fingrene på en helt annen måte enn vi som vokste opp uten mobil og internett. Ikke sant. Det er det jeg tenker på også. Samtidig så har jeg ikke lyst til å kaste bort flere år og aldri realisere drømmen 😕 Ts Anonymkode: 2bcf8...b2f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Undersøk mulighet for deltidsstudier? Da trenger du ikke ta opp (så mye) studielån, og kan kjenne på om fagfeltet er noe for deg. Barnehagelærer er det vel fullt mulig å gå tilbake til etter et par år borte også, så du risikerer jo ikke å stå uten jobb etter endt studie. Risikoen er mer lån/trangere økonomi en stund. Anonymkode: c8da5...544 Ja, dessverre så er det ikke mulig. Jeg har tenkt å ta minst mulig studielån og heller finne en deltidsjobb ved siden av, eller gå ned i stilling på nåværende jobb. Har fortsatt noen måneder før jeg bestemmer meg. Anonymkode: 2bcf8...b2f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Helt klart slutt i jobben du ikke trives i og endre kurs. Ingen vits å kaste bort livet på noe som ikke er riktig for deg Anonymkode: 01c63...987 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt klart slutt i jobben du ikke trives i og endre kurs. Ingen vits å kaste bort livet på noe som ikke er riktig for deg Anonymkode: 01c63...987 Helt enig! Jeg gjør det samme nå. Du kommer til å angre om du ikke hiver deg rundt og endrer kurs Anonymkode: 256d3...0cb
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Ville også gått for videreutdanning. Er i samme jobb som deg og har rett og slett lagt en plan for videreutdanning koste hva det koste vil, orker ikke mistrives, det er ikke verdt det. Anonymkode: de9a8...99b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Syns du skal gå for etterutdanning jeg. En angrer mest på det en ikke gjorde og du kan jo jobbe fulltid i barnehage igjen, om drømmejobben ikke dukker opp etter utdannelsen. Hopp i det. Å gå år ut og inn i en jobb en mistrives i er ikke bra. Anonymkode: 46bf9...4b9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Innen IT er mulighetene mange. Du får jobb, og er du kvinne så er du enda mer ettertraktet. Alderen din er absolutt ingen hindring. Jeg var selv nyutdannet i voksen alder. Hadde tidligere en helt annen utdannelse, uten at jeg skal utdype dette mer fordi jeg gjorde et såpass utradisjonelt valg at det er lett å bli gjenkjent. Jeg fikk jobb før bacheloroppgaven var innlevert. Jeg er systemutvikler og trives godt med det. Hvilken retning innen IT kunne du sett for deg? Anonymkode: ae589...77e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant. Det er det jeg tenker på også. Samtidig så har jeg ikke lyst til å kaste bort flere år og aldri realisere drømmen 😕 Ts Anonymkode: 2bcf8...b2f Ikke la de overbevisningene styre deg, gå for det og se hva som skjer!😊 Anonymkode: 35af2...2ac
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Innen IT er mulighetene mange. Du får jobb, og er du kvinne så er du enda mer ettertraktet. Alderen din er absolutt ingen hindring. Jeg var selv nyutdannet i voksen alder. Hadde tidligere en helt annen utdannelse, uten at jeg skal utdype dette mer fordi jeg gjorde et såpass utradisjonelt valg at det er lett å bli gjenkjent. Jeg fikk jobb før bacheloroppgaven var innlevert. Jeg er systemutvikler og trives godt med det. Hvilken retning innen IT kunne du sett for deg? Anonymkode: ae589...77e Hei! Takk for oppløftende melding 😃 Det som frister mer akkurat nå er frontend og mobilutvikling. Hvilken retning valgte du? Ts Anonymkode: 2bcf8...b2f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg tok retning systemutvikling på bachelor. Jobbet en del med frontend-rammeverk som React og Angular. Liker frontend best og det er også det som er hovedtyngden i jobben min, selv om jeg sitter litt i hele stacken som sådan. Anonymkode: ae589...77e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tok retning systemutvikling på bachelor. Jobbet en del med frontend-rammeverk som React og Angular. Liker frontend best og det er også det som er hovedtyngden i jobben min, selv om jeg sitter litt i hele stacken som sådan. Anonymkode: ae589...77e På utdanningen var det først og fremst Java og objektorientert programmering som gjaldt. Greit å ha en forståelse for dette når man skal utvikle systemer Anonymkode: ae589...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå