Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt rådvill. Skal egentlig ha eggløsning i morgen. Begynte å teste med el-test på søndag. Den var svak. Litt sterkere, men ganske svak på mandag. Enda svakere i går og nesten ikke synlig strek i dag. Vet at alle disse er negative. Men pleier alltid å bygge seg opp...

Jeg har smerter og andre symptomer som vanlig, som tilsier at el er rett rundt hjørnet. Men hva skjedde? Kan el bare utebli på denne måten.

Er ellers frisk og rask, ikke noe medisinsk som skulle tilsi at el ikke skulle komme. Har stabile sykluser på 29 dager med el på dag 16.

Hva kan ha skjedd her? 

Hilsen fortvilet

Anonymkode: ece42...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt rådvill. Skal egentlig ha eggløsning i morgen. Begynte å teste med el-test på søndag. Den var svak. Litt sterkere, men ganske svak på mandag. Enda svakere i går og nesten ikke synlig strek i dag. Vet at alle disse er negative. Men pleier alltid å bygge seg opp...

Jeg har smerter og andre symptomer som vanlig, som tilsier at el er rett rundt hjørnet. Men hva skjedde? Kan el bare utebli på denne måten.

Er ellers frisk og rask, ikke noe medisinsk som skulle tilsi at el ikke skulle komme. Har stabile sykluser på 29 dager med el på dag 16.

Hva kan ha skjedd her? 

Hilsen fortvilet

Ja el kan utebli av ulike grunner. Om det er helsemessig eller andre hormonelle forandringer i kroppen. Du kan også ha hatt el allerede før du startet å teste. Kanskje du misset el. 

Derfor er temping veldig fint. Da er det lettere å vite om man faktisk får el eller ikke. Evt disse digitale clearblue testene. 

Men jeg hadde faktisk fortsatt å teste frem til en evt. mens og om mens også uteblir hadde jeg tatt en sjekk. Er mange grunner til at dette kan skje.

Hvor gammel er du?  

Anonymkode: 42a2f...395

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja el kan utebli av ulike grunner. Om det er helsemessig eller andre hormonelle forandringer i kroppen. Du kan også ha hatt el allerede før du startet å teste. Kanskje du misset el. 

Derfor er temping veldig fint. Da er det lettere å vite om man faktisk får el eller ikke. Evt disse digitale clearblue testene. 

Men jeg hadde faktisk fortsatt å teste frem til en evt. mens og om mens også uteblir hadde jeg tatt en sjekk. Er mange grunner til at dette kan skje.

Hvor gammel er du?  

Anonymkode: 42a2f...395

Jeg temper. Og det dropper litt to dager før el, og den droppet i går. Så i følge temperatur så er jeg i rute med tanke på el i morgen. Men så var testen nesten kritthvit i dag. Jeg har vel ikke el uten at testen viser det, selv om tempingen er som den burde?

Er 29 år.

Skrevet

Testet du på ettermiddagen, og på konsentrert urin? Hvis ikke har den kanskje blitt falsk negativ... Men er rart at streken nesten ikke var synlig ja. Bra du temper, så får du svaret om noen dager. Ville hatt sengekos i disse dager uansett!! Men fortsatt med å teste da... kan jo hende syklusen bare plutselig ble lenger av ukjent årsak.

Skrevet
34 minutter siden, Amatariel skrev:

Testet du på ettermiddagen, og på konsentrert urin? Hvis ikke har den kanskje blitt falsk negativ... Men er rart at streken nesten ikke var synlig ja. Bra du temper, så får du svaret om noen dager. Ville hatt sengekos i disse dager uansett!! Men fortsatt med å teste da... kan jo hende syklusen bare plutselig ble lenger av ukjent årsak.

Tester ettermiddag/kveld på konsentrert urin. Samtlige tester gjør jeg det slik med. Så jeg skjønner ikke hva som skjer. Blir bare så utrolig frustrert. Kommer til å teste i noen dager til likevel. 

Kan man ha el selv om testen ikke slår ut?

Skrevet

Kan være også at du denne gangen har hatt en kort LH topp. At toppen har vært når du ikke har målt, og den har gått ned igjen til neste måling var 🤷🏻‍♀️ 

Du får vel kun svar ved å fortsette, samt å se om tempen øker om noen dager. 

Enig med Amatariel om å legge inn aksjer som om du har positiv test og venter på EL nå 😊 Såfall har du ikke misset vinduet om plutselig tempen stiger 😉

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ha el selv om testen ikke slår ut?

Ja det er mulig. Jeg har opplevd det på et dårlig testemerke (vet jeg hadde EL selv om de aldri ble positive, fordi jeg ble gravid) 

Skrevet

Mine tester ble svakere og svakere, nesten helt hvit, før den plutselig var sterk på CD22 (har litt lengre syklus enn deg). Da hadde jeg en topp på kvelden, så var den svak igjen neste dag. Så fortsett å teste! EL kan også utebli av og til, alltid kjipt, men ganske vanlig :(

Skrevet

Takk for svar og oppmuntringer! Jeg skal fortsette å test og se hva som skjer. Skal roe meg litt ned. Ble bare frustrert og skuffet på en gang her. Føler at jeg gjør alt riktig og har kontroll, men så går det liksom ikke veien. Ble litt voldsomt for meg i dag. 

Skrevet

Fikk denne nå kl 22 i kveld. Er den positiv?

364EA9EA-F56A-4E9C-AF62-1215568F3D85.jpeg

Skrevet

Fargen ser gjennom telefonen ut som samme styrke, bare tynnere. Så jeg ville tolket som ja, men se hva du får idag også 😊

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk denne nå kl 22 i kveld. Er den positiv?

Jeg syns teststreken var litt svakere, så ikke heeelt der kanskje? Tok du ny test i dag tidlig?

Skrevet
1 time siden, Amatariel skrev:

Jeg syns teststreken var litt svakere, så ikke heeelt der kanskje? Tok du ny test i dag tidlig?

Jeg rakk ikke/glemte det i alt stresset på morgen i dag. Var sent ute til et møte og kom på at jeg skulle ha testet da jeg allerede satt og tisset🤦🏻‍♀️ Jeg tar en til i ettermiddag og ser hva som skjer.

Skrevet
3 timer siden, Niny skrev:

Fargen ser gjennom telefonen ut som samme styrke, bare tynnere. Så jeg ville tolket som ja, men se hva du får idag også 😊

Jeg syns disse testene alltid ser sterkere ut på bilde enn i virkeligheten. Jeg tenkte negativ da jeg så den, men ikke da jeg så den på bildet. Kanskje det bare er jeg som begynner å bli gal. De ser på en måte mye klarere og tydeligere ut på bilde. Jeg fikk ikke testet i morges. Så jeg tar en ny i ettermiddag for å se🙃

Skrevet (endret)

Hvis du ikke har den allerede, så anbefaler jeg appen Premom! Der kan du ta bilde av testene og legge inn, så hjelper den med å tolke hvor sterk streken er. Og du kan se utvikling fra dag til dag (i steden for å ta vare på testene)

Endret av Stjerne009
Skrevet
4 minutter siden, Stjerne009 skrev:

Hvis du ikke har den allerede, så anbefaler jeg appen Premom! Der kan du ta bilde av testene og legge inn, så hjelper den med å tolke hvor sterk streken er. Og du kan se utvikling fra dag til dag (i steden for å ta vare på testene)

Takk for tips! Da skal jeg sjekke den ut. Jeg tar alltid bilde av testen, men kaster den etter at jeg har gjort det, ettersom den da ikke skal være gyldig mer. Veldig fint med en app som tolker! Var ikke klar over at det fantes.

Skrevet

Jeg gir ikke opp. Beklager, jeg må jo fremstå som en tulling. Har lagt inn alle testene fra søndag av i Premom nå. Lurer på om jeg kanskje har el i morgen eller søndag. Noen som vil mene noe om det?

BB941DB5-5ED5-4A0D-A042-592947DC996D.jpeg

Skrevet

Og hvordan tolker appen dette for meg? Jeg kan ikke se hvor jeg burde finne det.

Forresten! Tempen droppet i dag, den droppet også på cd14 sånn at jeg trodde jeg skulle få el på cd16 som jeg pleier, men den har ikke steget enda. Kommer alltid under 36 en til to dager før el. Så stiger det. 

Skrevet

Ser ut som om det nærmer seg veldig i alle fall, men er umulig å si når det har peaket før man får svake tester igjen. Så bare legg inn aksjer nå og fortsett å teste. På min premom app så kommer det opp styrkeforhold til høyre for hver strek (men jeg har lagt dem inn på "others" vet ikke om det har noe å si?) Når streken ble svakere igjen, tolket appen en peak på kvelden på CD21. Sånn så det ut for meg forrige mnd:

Screenshot_20201030-205241_Premom.jpg

Skrevet

Takk for hjelpen! La inn de to siste testene fra i kveld og i går kveld under others. Kom ut under 70 begge to. Får prøve igjen i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...