AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg har aldri jobbet i barnehage før, og begynner kanskje på mandag. Noen som har jobbet eller jobber som barnehage assistent som kan fortelle meg litt om hvordan det er? Kom gjerne med litt tips til hvordan jeg kan gjøre jobben best mulig 😊 Har lyst å være litt forberedt og kjenner at jeg er litt små nervøs 😄 Også lurer jeg på dette med lange negler.. Er det noen regler som sier at man ikke skal ha lange negler i barnehage? Kan jeg få beskjed om å måtte klippe de? Anonymkode: 1d651...3a4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Så spennende! Jeg jobber som barnehagelærer. Tenker det viktigste du kan gjøre er at du er interessert i barna, setter deg på gulvet sammen med dem og blir med i leken. Visst du viser interesse for dem, så blir de fort trygge på seg også. Syns også det er viktig at man tar initiativ til å gjøre praktiske oppgaver på avdelingen, spør gjerne de andre ansatte hva de ønsker at du skal gjøre. F.eks rydde av bordet, feie, bleieskift osv. Ta med deg godt humør og vær nysgjerrig, ikke vær redd for dumme spørsmål. Lykke til 😊 Anonymkode: a95b3...9f7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Tenker lange negler kan være litt uheldig, om du skal skifte mye bleier, og leke mye med barna. pga hygiene. Anonymkode: 75efc...a48
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Det beste du kan gjøre er å sette deg ned og ta initiativ til barna uavhengig om du er på stor eller liten avdeling. Spør hva de holder på med. Spør barna om de kan vise deg rundt 😊 Gjerne meld deg frivillig til å ta kjøkken, feie osv. IKKE bytt bleier på barn som ikke er trygge på deg. Anonymkode: a621b...2d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå