Gjest mamma for første gang! Skrevet 31. juli 2005 #1 Skrevet 31. juli 2005 Datteren vår skal begynne i barnehagen i september. Hun er da 9 mnd gammel. Vi har fått beskjed om at barnehagen kjøper inn mat til et måltid (vi kunne selv velge ut hva vårt barn skulle få) og at vi må sende med niste til et annet.. Datteren vår er 9 mnd og har to tenner. Noen forslag til nistemat/ mat barnehagen kan kjøpe inn til henne... Hjemme får hun grøt, fruktmos, og middag som jeg lager selv. Det vil si at det ikke holder seg bra i romtemp. for lenge, og jeg kan jo ikke be dem lage hjemmelaget barnemat i barnehagen heller.... Noen forslag????
Gjest Pet Skrevet 31. juli 2005 #2 Skrevet 31. juli 2005 De har helt sikkert kjøleskap i barnehagen, så du kan nok bare sende med det hun pleier å spise.
smil Skrevet 31. juli 2005 #3 Skrevet 31. juli 2005 Banan (skrapes med skje), og kanskje brødskive i bittesmå biter? Eller er det for tidlig? Husker ikke jeg.
*sandra* Skrevet 31. juli 2005 #4 Skrevet 31. juli 2005 I barnehagen jeg jobber i tar foreldre med f.eks. grøt, middag, pure. Men det er vel ikke så lenge til barnet beg. forsiktig og spise brød? Snakk med personalet, de har vært i denne type "matsituasjon" før. Lykke til med barnehagen
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2005 #5 Skrevet 31. juli 2005 Brødskiver, yoghurt, middagsrester, frukt, du kan sende med henne hva du vil Men husk at sannsynligvis skal så mange som fjorten barn til spise samtidig med henne, så du bør tenke over at det skal være enklest mulig for henne å få til spisingen selv. Klem Tex- lang fartstid på småbarnsavdeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå