AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Hei! Oppdaget i dag ved en ren tilfeldighet at mannen min som jeg har vært gift med i nesten 10 år gjorde et eiendomssalg for 7 år siden sammen med sin eks. Og det på nesten 4 millioner!! Dette etter at vi ble gift og fikk felles barn. Kjenner jeg er skikkelig skuffet over at han ikke har informert meg om dette. Lurer på hvor disse pengene har blitt av. Overreagerer jeg? Hvordan ta dette opp med ham? Anonymkode: 257fd...159 4
Loff77 Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Får spørre han da, kanskje det var gjeld? Han kan jo uansett gjøre hva han vil med sine penger? 11
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Oppdaget i dag ved en ren tilfeldighet at mannen min som jeg har vært gift med i nesten 10 år gjorde et eiendomssalg for 7 år siden sammen med sin eks. Og det på nesten 4 millioner!! Dette etter at vi ble gift og fikk felles barn. Kjenner jeg er skikkelig skuffet over at han ikke har informert meg om dette. Lurer på hvor disse pengene har blitt av. Overreagerer jeg? Hvordan ta dette opp med ham? Anonymkode: 257fd...159 Du sier, hei kjære, da jeg gjorde x så oppdaget jeg at du solgte y sammen med eksen etter vi blei gift. Hvorfor sa du det ikke til meg? Reinvesterte du pengene? Anonymkode: 7ebfb...cf2 15
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Hvis det er eiendom han hadde før han giftet seg med deg, så er det bare hans og du har ikke noe med det. Verdier han tar med inn i ekteskapet er hans, og han kan ta hele ut igjen. Anonymkode: 906c4...8f6 13
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Det man tar med seg inn i ekteskapet er hans. Så du har ingen rett på de pengene uansett. Anonymkode: a86ea...c90 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 Skuffa fordi det dryppa ikke noe over til deg eller ? O ja unskyld ,til barna da. Anonymkode: 5a13c...f64 8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er eiendom han hadde før han giftet seg med deg, så er det bare hans og du har ikke noe med det. Verdier han tar med inn i ekteskapet er hans, og han kan ta hele ut igjen. Anonymkode: 906c4...8f6 Ja, men han har informasjonsplikt. Anonymkode: 7ebfb...cf2 14
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 Veldig rar ting å ikke si noe om i et ekteskap/forhold. Hvordan klarte han å skjule det for deg? Eide han dette med eksen uten at du visste om det også eller var det noe du trodde han fremdeles eide? Anonymkode: 48e85...6b8 19
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Mulig eiendommen var belånt, så inntekten fra salget gikk til banken, men likevel bør han jo snakke med deg om det. Ellers kan man jo bare lure på om han har satt pengene på en sparekonto et sted. Anonymkode: 7fa04...d5d 10
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 Om dette var en eiendom han hadde sammen med eksen, og de så solgte den, kan det vel hende at de betalte ned gjelden på det etter salg? Men selvsagt forstår jeg at du tenker at du burde vært informert. Kan det hende at du og eksen ikke har et så godt forhold, evnt ikke hadde det på det tidspunktet, og mannen din følte at det ville bli mindre styr om han holdt dette for seg selv? Anonymkode: 87658...351
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig eiendommen var belånt, så inntekten fra salget gikk til banken, men likevel bør han jo snakke med deg om det. Ellers kan man jo bare lure på om han har satt pengene på en sparekonto et sted. Anonymkode: 7fa04...d5d Men det er han jo i sin fulle rett til? Det er hans penger. Anonymkode: 87658...351 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Men det er han jo i sin fulle rett til? Det er hans penger. Anonymkode: 87658...351 Selv om det er hans penger så er det jo en rar ting å skjule for kona si. Det er jo en stor ting som er vanlig å fortelle om... Jeg ville iallfall fortalt min mann om jeg skulle selge et gammelt hus, selv om det var mitt hus og mine penger osv. Vi har hver vår økonomi men jeg har ikke masse hemmelige penger stæsjet rundt likevel. Anonymkode: 48e85...6b8 22
Gjest theTitanic Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 Det er 4 Mill delt på to. Det er to Mill til han. De hadde sikkert lån som ble trukket fra. (?) Kanskje betalte han ned billån og forbrukslån med eventuelt overskudd. (?) Eller kjøpte nytt sted å bo (?). Er dere gift så vet du vel hva han har av penger via selvangivelse etc (?)
HansErik Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men han har informasjonsplikt. Anonymkode: 7ebfb...cf2 Hvor står det ? Ikke i Lovverket vertfall. Eide han dette før de inngikk ekteskap har han ingen plikt. Men, et moralsk dilemma å skjule det mener jeg 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 Draamaaa Anonymkode: 6d70c...258 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #16 Skrevet 28. oktober 2020 Merkelig ting å unnlate å fortelle om iom at dere allerede var i et forhold som hadde vart over lengre tid. Det er liksom ikkenoe man bare glemmer å fortelle heller, så da tenker jeg at han med vilje (av årsaker jeg ikke aner) har holdt det skjult for deg. Anonymkode: 991ee...5af 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #17 Skrevet 28. oktober 2020 Mulig noen misforsto hovedinnlegget mitt. Jeg er jo såpass opplyst at jeg skjønner ikke pengene kommer meg til gode. Mest trolig opplånte midler, men må jo ha gått med litt overskudd. Samma det. Det som er sårt å tenke på er at han har holdt dette skjult for meg. Var også tidligere en runde der jeg tilfeldigvis oppdaget overdragelse på en annen eiendom de hadde sammen også, også da uten å opplyse meg. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke sier noe. Det som er problemet. Anonymkode: 257fd...159 21
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #18 Skrevet 28. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig noen misforsto hovedinnlegget mitt. Jeg er jo såpass opplyst at jeg skjønner ikke pengene kommer meg til gode. Mest trolig opplånte midler, men må jo ha gått med litt overskudd. Samma det. Det som er sårt å tenke på er at han har holdt dette skjult for meg. Var også tidligere en runde der jeg tilfeldigvis oppdaget overdragelse på en annen eiendom de hadde sammen også, også da uten å opplyse meg. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke sier noe. Det som er problemet. Anonymkode: 257fd...159 Har du snakket med han om det? Hva sier han? det er normalt å dele slike ting med samboeren / konen sin. hadde jeg vunnet i Lotto hadde jeg ikke holdt det for meg selv foran mannen min. hvis en har et godt forhold med god kommunikasjon er det normalt å dele slike store ting Anonymkode: fa815...993 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #19 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skuffa fordi det dryppa ikke noe over til deg eller ? O ja unskyld ,til barna da. Anonymkode: 5a13c...f64 Steike så bitter og sint du er!!! Blir kvalm av slike stikk du kommer med.. Anonymkode: fa815...993 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #20 Skrevet 28. oktober 2020 Ta en titt på skattemeldingen hans og se om han fortsatt eier boliger med exen (eller andre). Så slipper du flere av den typen overraskelser. Anonymkode: 8f8dc...6ee 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå