Gå til innhold

Noen som har blitt gravid med en som har dårlig spermkvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten annen hjelp enn at man har sex ved el?

Hvor lang tid tok det?

Er det en høyere risiko for sykdom hos barnet?

Andre erfaringer?

Anonymkode: 03af1...848

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på, vi har fått påvist dårlig sædkvalitet. Blitt henvist til IVF.

Anonymkode: f7f59...448

Skrevet

Mannen min fikk påvist lav sædkvalitet. Det var primært lav mengde, tror jeg.

Vi begynte prøvingen da jeg akkurat hadde fylt 27.  Testet positivt på 30-årsdagen min, altså tok det 3 år.  Etter 3 måneder mistet jeg.  Så forsøkte vi 5 år til uten å lykkes.  Det ble ikke funnet noe feil hos meg, og jeg er nå blitt så gammel at legene har slått fast at jeg kommer seint i overgangsalder.

Fruktbarheten hans var ikke veldig dårlig, og både androlog og gynekolog sa til oss at dette med svært stor sannsynlighet ville gå via naturmetoden bare vi hadde en del tålmodighet.  Så ekstrem uflaks der, altså. (Vi ble begge utsatt for overgrep i barndommen, det er grunnen til at ingen av oss maktet tanken på ICSI).

Anonymkode: 8130e...7a6

Skrevet

Hvor dårlig er sædkvaliteten hos deres menn? Vi fikk vite at det var 2 millioner pr. milliliter. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor dårlig er sædkvaliteten hos deres menn? Vi fikk vite at det var 2 millioner pr. milliliter. 

Har ikke tatt noe prøve enda. Det er på grunn av medisiner, langvarig bruk som kan være mer eller mindre permanent. Veldig usikkert. Så det kan gjøres en endring. Det er ikke sikkert det vil gi resultater på kvaliteten, men kanskje. Det eneste vi vet er at det er uheldig for hans helse. Så vi tenkte å prøve litt uten endring først.

Håpet bare å høre en solskinnshistorie :) 

Anonymkode: 03af1...848

Skrevet

Min mann fikk det påvist, jeg helt normal. Prøvde i to år før ivf, har nå en sønn på fire år. Har tillegg en sønn på snart ett år, han kom til på normalt vis fem mnd etter jeg slutta på prevensjon:)

Anonymkode: 10d19...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...