Gå til innhold

Kjenner dere dvergpinscher?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har dvergpinscher og som vil fortelle litt? Jeg leser meg fram til at de kan være ganske bjeffete. Selger beskriver dem som "livlig" - noen som har erfaring som kan beskrive en typisk dvergpinscher? De jeg har sett på er også 1/4 beagle. 

Anonymkode: e227e...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste dvergpinschere bjeffer en del, ja. Du kan kanskje unngå det hvis du har erfaring med hund, trener på det fra den er valp og er ekstremt konsekvent, men det finnes ingen garanti (jeg har ikke klart å unngå det helt med noen av mine, men enkelte har vært verre enn andre). Anbefaler altså ikke dvergpinscher med mindre du har enebolig og er lite sensitiv når det kommer til lyder.

En typisk dvergpinscher er glad, energisk og trenger mer mosjon/stimuli en størrelsen skulle tilsi. Dette er ikke en veskehund. De elsker varme og komfort, og fryser lett, så om vinteren må de ha klær på seg utendørs. Innendørs ligger de gjerne på fanget ditt eller under et pledd i sofaen. De elsker familien sin, men kan være reserverte mot fremmede (både mennesker og hunder). 

Alle mine dvergpinschere har vært matvrak, så det er viktig å passe på vekten. De har tross alt tynne bein og kan lett få leddplager om de blir overvektige. 💔

Beagle har jeg ingen erfaring med.

Anonymkode: 73e1b...681

Skrevet

Jeg kjenner to. De bjeffer egentlig ikke utenom hvis du går forbi huset og de er i hagen. Da setter de i gang et voldsomt spetakkel og hopper oppover gjerdet. De er ganske spretne av seg. De er også ganske aktive og trenger mye mosjon og hjernetrim. 

Anonymkode: 3c305...ac4

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste dvergpinschere bjeffer en del, ja. Du kan kanskje unngå det hvis du har erfaring med hund, trener på det fra den er valp og er ekstremt konsekvent, men det finnes ingen garanti (jeg har ikke klart å unngå det helt med noen av mine, men enkelte har vært verre enn andre). Anbefaler altså ikke dvergpinscher med mindre du har enebolig og er lite sensitiv når det kommer til lyder.

En typisk dvergpinscher er glad, energisk og trenger mer mosjon/stimuli en størrelsen skulle tilsi. Dette er ikke en veskehund. De elsker varme og komfort, og fryser lett, så om vinteren må de ha klær på seg utendørs. Innendørs ligger de gjerne på fanget ditt eller under et pledd i sofaen. De elsker familien sin, men kan være reserverte mot fremmede (både mennesker og hunder). 

Alle mine dvergpinschere har vært matvrak, så det er viktig å passe på vekten. De har tross alt tynne bein og kan lett få leddplager om de blir overvektige. 💔

Beagle har jeg ingen erfaring med.

Anonymkode: 73e1b...681

Tror du har hatt min gamle hund! Spot on! (En dvergpincher)

Min var også glad i barn. Mye liv og hunden likte godt å bli med på alt som skjedde

Skrevet

Jeg har en viss erfaring med beagle, som i Norge er en utpreget drivende jakthund, og det kan virke som om blandingen av dvergpinscher og beagle er genial hvis du vil ha en hund som bjeffer, evt. uler, på alt og alle og, bokstavelig talt, hopper over det meste for å jage alt som rører seg et godt stykke inn i nabokommunen. Beagler er nemlig kjent for å ule like mye som de bjeffer og mange av dem er notoriske rømlinger både fordi de er kreative og fordi jaktlysten er så sterk. Bare nevner det... :hund:

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Venninna mi har en slik hund, den bjeffer ikke noe mer eller mindre enn andre hunder. Ser noen her skrev at de kan slappe av på sofaen, det kan ikke denne hunden jeg vet om hvertfall! 😂 Hunden er en duracell 100%, klarer ikke sitte stille, hopper oppi ansiktet ditt og klatrer på deg om man sitter i sofaen, om man snur seg om natta, så våkner hunden og blir helt vill og hopper rundt i senga 🙈 Men den er bare snill da, jeg ble bare litt sjokkert hvor mye energi en dvergpincher kan ha. Og denne hunden jeg snakker om får 3 t tur hver dag + stimuli trening i tillegg 🙈 Så etter min erfaring er dette en rase med HØYT energinivå, ikke en kose i sofaen hund

Anonymkode: 52273...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...