Gå til innhold

Hvilken etasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle kjøpe en leilighet i en av storbyene. Hvilken etasje hadde du ønsket å bodd på? uavhengig om heis eller ikke. 

Hilsen en som bare er nysgjerrig :)

Anonymkode: 5d83b...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde likt å bo ganske høyt oppe tror jeg :)

Anonymkode: ba91e...274

Skrevet

Jeg vil helst ikke bo i leilighet i blokk, men om jeg måtte hadde jeg lett valgt første etasje. Trives ikke i høyden.

Anonymkode: 256af...d1f

Skrevet

Øverst. Jeg har bodd i diverse etasjer og konkluderer med at jeg ikke takler å ha noen over meg. Heis driter jeg i, bor nå i øverste etasje i en blokk uten heis.

Anonymkode: 4a4bc...6f7

Gjest theTitanic
Skrevet

Øverst er første valg. Nederst til sist. 

Skrevet

Jeg bor i fjerde etasje. Det er helt perfekt synes jeg.

Har ikke heis. Det var litt styr da vi flyttet inn, men til vanlig er det null stress. 😊

Anonymkode: 18011...9ce

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i fjerde etasje. Det er helt perfekt synes jeg.

Har ikke heis. Det var litt styr da vi flyttet inn, men til vanlig er det null stress. 😊

Dette er også øverste etasje i blokken jeg bor i. Det er et pluss!

Skrevet

Bor i høy førsteetasje og synes det er veldig greit. Ingen kan glo rett inn, og samtidig er det fort gjort å gå ut og inn med varer og småungene mine. Har bodd i fjerde før, det ble for slitsomt for meg. 

Anonymkode: 33917...f87

Skrevet

Det kommer veldig an på forholdene rundt. F. eks i Oslo, har jeg bodd i første i et område med mye eneboliger og annen lavbebyggelse på alle kanter. Da hadde jeg egen hageflekk, minimalt med innsyn, ingen pes med bæring av varer/møbler, og kort vei til boder og fellesvaskeri. Jeg har også bodd i et område med mye blokkbebyggelse på alle kanter. Da bodde jeg øverst. Da fikk jeg flott utsikt fra stue og balkong, og slapp følelsen av å være «klemt inne». Selv uten heis, synes jeg det var det beste alternativet der. Nå er det enebolig, og ingenting slår det, ifølge meg selv😁

• Liker 2
Skrevet

Nederst med markterrasse, vi har to små barn og liker at vi kan trille vognen rett inn på terrassen vår etter at vi har trillet tur. 

Anonymkode: bdc00...af2

• Liker 3
Skrevet

Høy 1. etasje, slik at folk ikke ramler inn på terrassen, sånn kunne jeg aldri ha bodd.. :) 

Skrevet

Ung med barn: nederst med markterasse. 
Ung uten barn: øverst med eller uten heis
Eldre: øverst med heis

Anonymkode: c9f21...7a7

• Liker 1
Skrevet

Den dag jeg skal flytte til leilighet igjen blir det bare top etasje. 

Anonymkode: b2e88...b64

Skrevet

Uten barn ville jeg bodd høyt og med heis.

Med barn er høy førsteetasje eller andre etasje fint. 

Anonymkode: 924b5...946

Skrevet

Jeg bor i utkanten av Oslo med markterasse. Det er ikke trafikk eller innsyn, så jeg er kjempefornøyd!

Da jeg bodde i et trafikk- og mennesketett område i Oslo sentrum, var det fint å bo høyt 😊

Anonymkode: 7d0c9...92b

Skrevet

Jeg har bodd øverst med barn. Stille og rolig. Ingen trinnlyd fra noen over. Aberet var at det ikke var heis, men ble sprek da når jeg gikk trappene mange ganger om dagen. 1. etasje kan fort bli kald når du ikke har varme fra noen under deg. Tenker på å kjøpe leilighet igjen og da blir det øverst med heis.

Anonymkode: da2b5...0b6

Skrevet

Toppetasjen. Bor på toppen nå(4.etg) og stortrives. Utsikt og ingen innsyn!

Anonymkode: cc2d0...8e3

Skrevet

Helt soleklart øverst. Jeg bodde øverst, i 13. etasje, i blokk i ti år før vi flyttet. Utrooolig digg å ikke ha trampende føtter over seg, samt at det kom mer lys inn, siden det ikke var noen balkong over meg. 

Anonymkode: 227f9...5d8

Skrevet

Dere som ikke vil bo i første, er dere redde i f.eks eneboliger eller rekkehus? :) Jeg er bare oppriktig nysgjerrig. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke vil bo i første, er dere redde i f.eks eneboliger eller rekkehus? :) Jeg er bare oppriktig nysgjerrig. 

Jeg er ikke redd for å bo i første etasje. Jeg hater innsikt og at folk kan glo inn på meg.  Og å bo i 1. estasje i blokk er noe helt annet enn enebolig eller rekkehus. 

Det som er dritt med 1. etasje i blokk, er at det er folk som reker forbi rett utenfor vinduene dine. Som i rett utenfor. I enebolig/rekkehus har man hage rundt huset, og folk reker ikke helt inntil vinduet så de like lett kan glo inn. 

Anonymkode: 227f9...5d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...