AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Barna mine har venner fra ulike klasser og andre skoler, og omgås barn på kryss og tvers. Ikke veldig mange, men noen blir det. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: b1d4b...8dd
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Folk her gir totalt f. Alle henger på alle slik det passer seg etter barnehagen er stengt. Anonymkode: 5c4d4...a41
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 På skolen hos oss er hele trinnet en kohort (lite trinn, og de er felles på SFO). Så ja sønnen min treffer kun de i samme kohort. Eneste er på fotballtrening er det noen fra en annen skole, men der deler de inn grupper etter skoler/klasser, så de er ikke noe oppi hverandre. Anonymkode: 96c0b...c01
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Nei. Er ikke såkalte kohorter her på skolen. De har undervisning, friminutt og trening på tvers av klasser og trinn. Anonymkode: 83cd3...5cf
GammelKaktus Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 Nja, delvis. På skolen så er trinnet samlet til tross for at de er en del elever så da får han være med de på fritiden og. Blir tåpelig om jeg skal si nei og på skolen leker de og sitter sammen osv. Trinnet blir ofte delt opp i grupper på tvers av klassene... Og så er han med bestevennen som går på et annet trinn. Men alle går på samme skole da. På fritiden så har han 5 fra skolen som han er en del med og som ofte er hos oss og slik ting er nå så holder vi det slik og ikke har så mange andre på besøk. Blir det mye smitte i byen slik som Oslo og Bergen så kommer jeg til å bli mer restriktiv med hvem som får komme på besøk. Selv har jeg ikke besøk i hus og treffer ikke flere en 5 personer i det "daglige".
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 Hele barnehagen er én kohort. Så har vi et par venner vi omgås utenom det. Anonymkode: b2a19...f7f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 Barnehagebarnet omgås kun venner fra barnehagen, mens førsteklassingen utelukkende har omgang med barn fra andre skoler utenom skole/sfo tiden. Men, utover den ukentlige fotballtreningen er det kun snakk om 2-3 barn som det lekes med. I tillegg har vi omgang med to andre barnefamilier som går på andre skoler og barnehager. Anonymkode: c92b6...173
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Ja. Men vi har fire barn på tre ulike skoler, og hos den andre forelderen har de et stesøsken til med en fjerde skole, så det blir jo et relativt stort nedslagsfelt uansett. Anonymkode: c5da9...3fa
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 1.klassingen omgås stortsett kohorten sin, med unntak av på SFO, der er 1.-4. Klasse i lag. 5.klassingen er innimellom med søskenbarnet som er eldre, samt på musikkøvelse med mange utenfor kohort, og på håndballtrening 1 gang i uka med 6.klasse. Anonymkode: 20273...13a
Arkana Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 Våre har bare venner fra samme klasse, men omgås også andre barn på fritidsaktivitetene.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Nei, bestevennen er i klassen over. Men vi følger den nye anbefalingen om maks 5 gjester når han er her da. Også omgås han jo barn fra andre klasser på fritidsaktiviteter, men de er han ikke sammen med utenom. Anonymkode: 35c9f...ef5
Gidavmeg Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 De spiller håndball og fotball med barn fra andre kohorter
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 Ja, på fritiden leker eldste med de fra trinnet og minste med de fra avdelingen i barnehagen. De har 3-4 venner hver som stadig er innom eller de er hos - prøver å ikke gå for nye uten om dette hjemme. Vi har en del fritidsaktiviteter, og da er de bort i barn fra andre skoler og barnehager så klart. Men så lenge aktivitetene er åpne tenker jeg det er innafor. Anonymkode: 12359...e64
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 Nei men vi følger antall nærkontakter og maks gjester samtidig Anonymkode: 18b87...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå