Gå til innhold

Julegave krøll stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en gutt på 11 og samboeren min har ei jente på 8 fra før. Nå om dagen knuste min stedatter telefonen sin ved et uhell og pga forsikring ble denne fikset allerede neste dag 👍 Jeg var så uheldig å velte TV'en til sønnen min når vi vasket på rommet hans forrige uke, men den er heldigvis forsikret. Samboer mener derimot at min sønn skal få ny TV for forsikringspengene til julegave og ikke bare få ferdig ordnet TV nå før jul. Vet ikke helt om jeg syns det høres riktig ut.. Hva tenker dere?

Anonymkode: 23d73...d55

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er ikke det rett. Før en tufs av en samboer 😱

Ser han ikke forskjellsbehandlingen selv?!

Anonymkode: 50914...723

Enig,

Anonymkode: c66f2...af0

• Liker 10
Skrevet

Utrolig kjip han er da....samme regler gjelder vel for begge ungene? 

Skulle likt å hørt jentungen om faren knuste telefonen og du foreslo det samme....

Anonymkode: 94a24...8a0

• Liker 14
Skrevet

Om den tv’n fungerer som den skal etter reparasjon så er det direkte sløsing å kjøpe en ny. Ærlig talt. Hvilken grunn kommer han med for å kjøpe en ny egentlig? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei det blir feil. Datteren hans ødela sin egen mobil, mens du ødela tven til din sønn. Så han skal ikke få det i julegave når ikke han ødela den. For en teit kar

og hvis det var slik at sønnen din ødela den så skal han få samme behandling som samboers datter

Endret av Badbunny
  • Liker 19
Gjest RødeFare
Skrevet

Hva er poenget med å kjøpe ny TV hvis den gamle kan repareres? 

Skrevet

Du veltet skjermen. Uavhengig av forsikring skal denne erstattes direkte av deg/dere direkte, og ikke være gave. 

Stedatter som selv klarte å ødelegge en ting kunne ventet til jul, for læringens skyld. 

Anonymkode: cbb91...1b5

• Liker 35
Skrevet

Du ødelegger Tv-en til sønnen din, og nå mener samboeren din at gutten skal straffes med å være uten TV i 2 mnd, og deretter ikke få julegave av dere, fordi han bare får erstattet noe som allerede var hans??

Jeg hadde virkelig sagt hvor skapet skal stå her.

• Liker 36
Skrevet

Hvordan forsvarer han at din sønn, som attpåtil ikke på noe måte var involvert i uhellet engang, ikke skal få erstattet sin TV når stesøster, som faktisk har vært delaktig i uhellet med sin telefon, får erstattet telefon? Det er jo så riv ruskende galt at det ikke bør være oppe til diskusjon i det hele tatt.

Anonymkode: 0957a...bc8

• Liker 30
Skrevet
14 minutter siden, Kittyfox skrev:

Om den tv’n fungerer som den skal etter reparasjon så er det direkte sløsing å kjøpe en ny. Ærlig talt. Hvilken grunn kommer han med for å kjøpe en ny egentlig? 

Vi har sjekket og det blir mer lønnsomt å kjøpe ny (får igjen penger på forsikringen) enn å reparere den gamle. Den var relativt ny.

• Liker 1
Skrevet

Du burde kunne stå opp for ungen din på dette uten KG i ryggen. Det er jo helt åpenbart urimelig. Forskjellsbehandler han ungene på andre måter også, og klarer du i så fall å stå opp for dét? 

• Liker 26
Skrevet
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Du burde kunne stå opp for ungen din på dette uten KG i ryggen. Det er jo helt åpenbart urimelig. Forskjellsbehandler han ungene på andre måter også, og klarer du i så fall å stå opp for dét? 

Han ble så hissig, så ble jeg rett usikker på om jeg var så uøkononisk som han hevdet.. Ja, han er veldig var på at datteren hans ikke skal få mindre osv. Jeg står opp for sønnen min. Kjærlighetssorg går over, sønnen min har jeg for alltid.

• Liker 24
Skrevet

Ikke nok med at han er en forskjellsbehandlende idiot, så blir han hissig pga prioriteringene dine også? Det er da innlysende at forsikringspengene skal gå til ny TV, så kjapt som praktisk mulig. 

Jeg har mistanker om at denne fyren er vanskelig på andre områder også. Slike problemer oppstår ikke over natten, og de forekommer ikke alene. 

Anonymkode: 87719...48a

• Liker 12
Skrevet

Gutten ødela jo ikke tv´en selv, engang!

Stå på ditt. "Jeg ødela tv´en, selvfølgelig skal ikke min feil gå utover guttungen til jul!"

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor skal samboeren din få mene noe om det?

Anonymkode: e8633...430

• Liker 7
Skrevet

Så jenta hans kan ødelegge tingene sine selv og få de erstattet med en gang, men når en av dere foreldre ødelegger noe som er din gutt sitt så skal han måtte gå uten i to måneder og få erstattet skaden dere har utført i julegave ?? 

HELT riv ruskende galt! Hadde han ødelagt TV’en selv så kanskje, men da måtte jentungen hans ha ventet til jul med å få ny telefon også.

Anonymkode: c9d19...cf3

• Liker 13
Skrevet

Ting de allerede har og som blir ødelagt og dekket av forsikring er da ikke julegaver! Fra forsikringsselskapet da? Og det gjelder bare det ene barnet? Er mannen din alltid så teit?

• Liker 4
Skrevet

Hei.  Dette er idioten dere snakker om i dette innlegget. 

Alle saker har 2 sider,  og jeg er ikke enig i det som blir skrevet her. 

For det første,  har jeg en gutt og kjæresten har en datter.  Datteren ødela telefonen sin for 3 gang,  men jeg sa ikke noe på dette.  Jeg kom med et forslag at det kunne være julegave når vi kjøper ny TV for forsikrings pengene,  siden hun er ung og ikke forstår dette.  TV'n har vært ødelagt for flere mnd siden.  Når hun sa seg uenig i dette,  så jeg at det bare var et forslag og godtok dette. 

Grunnen til at jeg foreslo dette,  er pgr av vi har ikke så god økonomi akkurat nå,  og jeg kjøpte en elektrisk sparkesykkel til henne for par dager siden. Og ikke minst betalte 120 k i regninger for henne tidligere som bare var 2 av flere regninger.

Sønnen min sykler på en rusten brukt sykkel,  så hvor er forskjellsbehandlingen????

Når jeg får høre at jeg forskjellsbehandler barna,  blir jeg rett og slett forbanna. Sønnen min kjøper jeg ikke noe som helst til,  synes nesten det er vanskelig og gi sønnen min en klem pgr av denne personen som har lagt ut dette innlegget er så JÆVLIG opptatt av at det ikke skal forskjellsbehandles. Om det er noen som forskjellsbehandler, er det i tilfelle motsatt vei.  Jeg gir mer til barna hennes/ våres en deres egen far. 

Så dette innlegget gjør meg rett og slett forbanna.  Det viser seg at forholdet vårt ikke er bra nokk og at vi burde gå hver vår vei,  slik som dere andre foreslår. 

Husk at det er alltid 2 sider av en sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...