Gå til innhold

Hva er den beste alderen på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du er den beste/morsomste alderen På barna dine? Og hvorfor? 

jeg sier til meg selv hver 6.mnd omtrent at «nå! Dette er den beste alderen», men det kan jo ikke overgå den forrige alderen hele livet :ler:  nå er min bare 2,5 år foreløpig da. Men 2,5 er favoritt foreløpig. Vi snakker sammen, hun har masse rare påfunn, godt humør, og hun lærer så mye hele tiden. Gøy! 

Anonymkode: 25f7e...86b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enhver alder har sine fordeler tenker jeg. :) Men er som deg, nå når han er ni og relativt selvgående så synes jeg jo dette er en storartet alder.:ler:

• Liker 3
Skrevet

Fra 6 år og oppover. Synes tenårene er de beste årene hittil. 

Anonymkode: 3c2c2...99d

• Liker 1
Skrevet

Har lest en del uttalelser om småbarnsårene, hvor det anbefales at man reduserer jobbing fordi småbarnstiden får man aldri igjen. Jeg har ei på tre nå og jeg gråter litt når jeg ser bilder av henne som baby, den tida gikk så fort og den får jeg aldri igjen, og jeg vet ikke om jeg får oppleve det med en annen baby. Om et par år kommer jeg nok til å gråte over da hun var tre år, at den tida får jeg heller aldri igjen. Så jeg tror at hver alder er magisk på sin måte.

Anonymkode: bf55c...8f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg er som deg, enhver alder barna befinner seg i er den beste hittil. Alt fra ca 5-6 og oppover har vært veldig bra. Mer selvstendige barn og morsommere ting å finne på med dem. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes 15-årsalderen er helt topp :p 

Men alt fra førskolebarn-alder, altså siste året i barnehagen, har vært en dans på roser egentlig når det gjelder alle barna her i huset. 3-årsalderen not so much.... ;)

• Liker 1
Skrevet

Første 6-8 mnd er dritt uansett og etter det er det bare gøøøy gøy gøy! Setter så pris på alle epoker nå er de bare 9mnd og 2 år men det er så gøy. Elsker han på9 mnd han lærer noe nytt hele tiden og blir mer og mer sosial og toåringen som elsker å kaste Stein i vannet i mange timer! Og det er den største glede for henne jeg nyter hver tid og epoke samtidig så gleder meg meg til de blir større så vi lettere kommer oss på lange turer i fjellet sammen uten mye bæring. 

Anonymkode: ddf4d...8ba

• Liker 1
Skrevet

De første årene ble det bare bedre og bedre for hver år. Fra 5-6 år og frem til nå, 9 år, har det vært helt topp. Ikke mye jobb, klarer det meste selv, men digger fortsatt mamma og kos og klem. 😛 Gruer meg litt til jeg blir helt håpløs og ikke skjønner noenting. ;)

Anonymkode: c3211...7c5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Første 6-8 mnd er dritt uansett og etter det er det bare gøøøy gøy gøy! Setter så pris på alle epoker nå er de bare 9mnd og 2 år men det er så gøy. Elsker han på9 mnd han lærer noe nytt hele tiden og blir mer og mer sosial og toåringen som elsker å kaste Stein i vannet i mange timer! Og det er den største glede for henne jeg nyter hver tid og epoke samtidig så gleder meg meg til de blir større så vi lettere kommer oss på lange turer i fjellet sammen uten mye bæring. 

Anonymkode: ddf4d...8ba

Gøy gøy gøy faktisk. Veldig reflekterende. 

Anonymkode: a5865...68f

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, TS. Vår eldste er også 2,5, og det er virkelig morsomt. Ellers vet jeg at jeg likte 3 mnd. spesielt godt med begge to, da de liksom gikk fra å være nyfødte til babyer med verdens herligste smil. Men akkurat nå har jeg to favoritt-aldre, 2,5 år (hun sier så mye morsomt og vi ser mer og mer av hvem hun er for hver dag!) og 9 mnd. (hun deltar stadig mer på livet i familien, har en av de to søteste latterene jeg har hørt og får stadig mer sans for humor!).

Anonymkode: ee934...edb

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du er den beste/morsomste alderen På barna dine? Og hvorfor? 

jeg sier til meg selv hver 6.mnd omtrent at «nå! Dette er den beste alderen», men det kan jo ikke overgå den forrige alderen hele livet :ler:  nå er min bare 2,5 år foreløpig da. Men 2,5 er favoritt foreløpig. Vi snakker sammen, hun har masse rare påfunn, godt humør, og hun lærer så mye hele tiden. Gøy! 

Anonymkode: 25f7e...86b

Jeg elsket fasen rundt 2-2,5!

Så bikket hun 3 og jeg venter på bedre tider😅

Anonymkode: 8ed1b...3a5

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hver alder har sin sjarm, men jeg vil si 8-12 år. Det er også på mange måter den beste alderen å være i selv, synes jeg.

Skjønner ikke helt den "småbarnsårene får man aldri igjen" - altså, det er ingen aldre man får igjen. Man får ikke tenåra igjen heller, men hører aldri noen si det samme om dem 😅 Jeg syntes småbarnsåra stort sett var slit og ikke så mye "gøy, gøy, gøy", som en annen her formulerte det. 

Skrevet
10 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Hver alder har sin sjarm, men jeg vil si 8-12 år. Det er også på mange måter den beste alderen å være i selv, synes jeg.

Skjønner ikke helt den "småbarnsårene får man aldri igjen" - altså, det er ingen aldre man får igjen. Man får ikke tenåra igjen heller, men hører aldri noen si det samme om dem 😅 Jeg syntes småbarnsåra stort sett var slit og ikke så mye "gøy, gøy, gøy", som en annen her formulerte det. 

Helt enig. Da er de fortsatt barn, men greier seg litt selv. Før tenåringsangsten ev setter inn 😱

Relativt billige i drift også den alderen...

• Liker 1
Skrevet

Min er 7. Det synes jeg er den beste aldeen så langt:)

Anonymkode: 69b42...7e9

Skrevet

Elsket tiden fra de var nyfødt til ca 8 måneder. Så synes jeg det var ett styr! Ville gå med klarte ikke, var over ALT, ingen sperrer på noe... Husker jeg var helt svett hver dag... Hjalp veldig når de kom oppi 2,5 års alder. Og etter det synes jeg det blir bedre og enklere for hver måned 😅 Nå er eldste 6 år, jeg den alderen elsker jeg! Fremdeles små nok til å sitte i armkroken, men like vel selvstendig i det meste. 

Anonymkode: cef66...f44

Skrevet

Når de flytter ut :fnise:

Anonymkode: ea52f...ca0

• Liker 3
Skrevet

Jeg er lik som deg. Syntes alt ble bedre og bedre hvert halvår frem til rett før fireårsdagen. Gullalderen på førstemann var desidert 3-3,5 år. Da var han helt herlig🥰 Fortsatt liten, men kunne kommuniseres med på en helt annen måte enn årene før. Når «hvorfor det» alderen slo inn for fullt rett før fylte 4 år følte jeg at han ikke var et småbarn lengre, men mer en unge på godt og vondt. Spent på om jeg tenker likt med minsten som fortsatt er baby og hvor jeg gleder meg til bedre tider.

Anonymkode: 34deb...4ee

Skrevet

Har to barn, eldste er 7. Jeg synes begge var spesielt herlige i alderen fra 2-4 år. Da er de fortsatt små uskyldige barn, men begynner å by mer og mer på seg selv. Personligheten kommer tydeligere frem.  Mange morsomme øyeblikk. Mye kos og klemmer ❤️ 

Anonymkode: 6c119...4de

Skrevet

Min er også bare 2,5, og jeg synes det er kjekkere og kjekkere jo eldre han blir. Gleder meg til han blir enda eldre, og vi kan se filmer, spille spill, osv, som er givende også for oss voksne (leeeeei brillebjørn og dyrelotto...)

Anonymkode: 2844d...f3e

• Liker 1
Skrevet

2 År! 

Anonymkode: b2164...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...