AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Dette sa lederen for prosjekter jeg gjorde i dag. Jobbet effektivt og brukte mye mindre timer enn planlagt. Jeg hater denne holdningen, men det virker som alle holder på slikt. Om å gjøre å skvise ut så mye penger som mulig koste hva det koste vil. Fuck ærlighet, oppriktighet, moral, respekt, anstendighet eller hva enn man skal kalle det. Fuck you pay me. Virker håpløst å stå i mot. Verden er så kynisk. Har bare vært i byggebransjen i 3 år men merker allerede at jeg bare er vandt til at det er sånn det er. Tipper om 3 år til er jeg nummen for slik oppførsel og gjør deg selv... Anonymkode: f240c...38f 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Jepp, det er sånn det blir rundt pengejag. Anonymkode: bd6ec...d33
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Byggebransjen, Ts, er pill råtten. Å skriver timer med gaffel er det mildeste du vil støte borti i det yrkesvalget. Bare husk å holde hodet nede og tie stille når du større borti mafiaen. Anonymkode: 57f0c...17f 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Yrkesstolthet er noe som hører fortiden til, dessverre. Anonymkode: c9755...f14
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Men hvis jeg starter for meg selv og prøver å gjøre det ærlig og redelig, vil ikke jeg tilby en rimeligere pris enn de andre og får flere oppdrag? Føler det burde funke sånn men at det ikke gjør det. Anonymkode: f240c...38f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Dette sa lederen for prosjekter jeg gjorde i dag. Jobbet effektivt og brukte mye mindre timer enn planlagt. Jeg hater denne holdningen, men det virker som alle holder på slikt. Om å gjøre å skvise ut så mye penger som mulig koste hva det koste vil. Fuck ærlighet, oppriktighet, moral, respekt, anstendighet eller hva enn man skal kalle det. Fuck you pay me. Virker håpløst å stå i mot. Verden er så kynisk. Har bare vært i byggebransjen i 3 år men merker allerede at jeg bare er vandt til at det er sånn det er. Tipper om 3 år til er jeg nummen for slik oppførsel og gjør deg selv... Anonymkode: f240c...38f les deg på historiene med konsulentbruk for staten. Anonymkode: 633dc...248
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Men er akkurat dette så ille da? Slike oppdrag har gjerne en avtalt pris, og i dette tilfellet kommer da marginene (at man har brukt kortere tid enn forventet) leverandør til gode. Andre ganger kan det være motsatt, at ting tar lenger tid, og ved fastpris må leverandør bekoste det selv. Anonymkode: ab7a6...020
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Slik holder man på i alle bransjer. Ikke unikt for byggebransjen på noen som helst måte. Har selv fått høre at jeg burde jobbe saktere i flere forskjellige private bedrifter. (Er sikkert enda være i offentlige bedrifter, men det har jeg ikke erfaring med.) Anonymkode: 6add3...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå