AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Et spørsmål til dere. Jeg bor i et stort hus med 2 stk voksne og den ene bryter løfter om og holde seg unna narkotika og tar fremmede mennesker med seg hjem når på rus. Selv om denne personen har fått utallige beskjeder gang på gang. Så Spørsmålet mitt er hva skal jeg gjøre. Noen råd fra dere. For slik det utvikles seg vil det ende i tragedie... Ps. Jeg er voksen. Anonymkode: 774f4...5cf
Flamme Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Du må slutte å bo med vedkommende. Du kan ikke tvinge noen til å slutte med rus. 4
Lisa Rowe Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Altså, du kan alltids kontakte politiet om vedkommende tar med folk hjem til dere for å ruse seg, det er jo ulovlig. Men du kan, som skrevet over, ikke tvinge personen til å slutte med rus.
Miss Shady Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 Hvis du leier der er det jo frivillig å bo der. Er det ditt hus må du få lempet ut vedkommende. 2
GammelKaktus Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 Du må uansett trekke deg unna. Flytt hvis du ikke eier, eller få de ut hvis de leier av deg. Personen kommer ikke til å endre seg med det første, det har en jo bevist for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 Hadde flyttet. Anonymkode: 638ea...b37
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Du må slutte å bo med vedkommende. Enten ved at den personen blir kastet ut, eller ved at du flytter. Advarsler og beskjeder fungerer tydeligvis ikke så. Anonymkode: 06021...997 3
Gjest theTitanic Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et spørsmål til dere. Jeg bor i et stort hus med 2 stk voksne og den ene bryter løfter om og holde seg unna narkotika og tar fremmede mennesker med seg hjem når på rus. Selv om denne personen har fått utallige beskjeder gang på gang. Så Spørsmålet mitt er hva skal jeg gjøre. Noen råd fra dere. For slik det utvikles seg vil det ende i tragedie... Ps. Jeg er voksen. Anonymkode: 774f4...5cf Hadde det vært så enkelt som bare å be rusmisbrukere slutte å ruse seg, og så gjorde de det... DA hadde det vært mange færre problemer da..
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Som nærmeste pårørende til to rusavhengige... Du kan ikke tvinge noen til noe, de må ville selv. Og til de vil selv og tar tak bør du distansere seg, mentalt og fysisk. Den rusavhengige må flytte, eller så bør du det, alt ettersom eie-/leiesituasjon. Anonymkode: b8e8b...fb2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 Hva slags rus er det snakk om? Personlig ville jeg tålt cannabis, men det er eneste. 34 minutter siden, AnonymBruker said: Du må slutte å bo med vedkommende. Enten ved at den personen blir kastet ut, eller ved at du flytter. Advarsler og beskjeder fungerer tydeligvis ikke så. Anonymkode: 06021...997 Ellers er jeg enig i denne. Folk har flyttet fra hverandre for mindre. Anonymkode: c797f...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå