AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg og min ex er gode venner, veldig gode venner. Hun vet at jeg har stått opp for henne uansett hva det skal være. Nå det siste halvåret så har hun funnet seg en type som ikke er bra i det hele tatt. Han er oversjalu på henne, hun kan så vidt feste uten at han blir irritert. Hun dro nylig til broren hans og bestevennina hennes og onkelen til hun er ilag med, og han sa at det var helt greit at hun dro ditt, 5 min unna med gåing. 5 min etterpå fikk hun melding at hun bare skal være der og ikke komme tilbake. Dette skjer ganske ofte, og jeg har prøvd og fortelle henne at dette ikke er bra for henne. Nå han hun sagt fra seg leiligheten sin til en annen som skal leie den, og hun flytter idag til fyren (etter å ha bodd der et par måndter). Denne fyren er ganske ustabil, har unger og er over 40 år. Han er også leder på en jobb, men oppførere seg som en 12 åring. Hun sliter mye selv, så dette er ganske tungt for meg som prøver og få henne til og ha det bra. Problemet at hun er så forelska at hun ikke ser dette selv. Fyren er veldig kontrollerende, og manipulerende på en måte. Og plutselig en dag så finner han ut at han skal kaste henne ut igjen. Jeg prøver så godt jeg kan med og gi henne råd men hun sier hun skjønner og skjønner og så ender det opp at hun ikke hører likavell. Dette går mye utover meg siden jeg bryr meg så mye om henne som en god venn. Jeg er ikke forelska i henne, jeg er bare veldig glad i henne og håper at hun skal ha det bra. Men denne fyren kommer til og knekke henne fullstending snart. Jeg har hatt rett ca 4 ganger nå om han, vær gang noe skjer så gjør han noe eller sender idiotiske meldinger at han ikke er bra nok for henne etc. Hva ville dere gjort? Jeg blir dregd med i dette hele tiden, og klarer ikke og fokusere på jobben min lengre. Jeg sliter med og sove og får mye mareritt om at hun har det dårligt. Hilsen mann på 30. Har vurdert og gå fra henne som venn, fordi dette tar for mye på meg. Anonymkode: 9acbe...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 ts igjen: Og hun har bare kjent han i et år. Og jeg har sagt til henne at hun burde ikke flytte ut så tidlig, hun har leid ut leiligheten nå. Hun kommer til å angre skikkelig den dagen alt går skeivt, for da sitter hun fast. Anonymkode: 9acbe...bdc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Du har gjort ditt ved å snakke med henne om det, noen ganger må man lære av sine egne feil dessverre. Du får heller bare være der for henne den dagen hun trenger deg og mer kan du ikke gjøre nå. Ta vare på deg sel. Anonymkode: 95219...2b2 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Hun kommer til å skjønne dette selv en dag, men da har det antagelig gått for langt. Sånn er det alltid. Beklager, men det er ikke så mye andre kan gjøre når hun er voksen og har ansvar for sitt eget liv. Anonymkode: 339e1...497 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Du har gjort ditt ved å snakke med henne om det, noen ganger må man lære av sine egne feil dessverre. Du får heller bare være der for henne den dagen hun trenger deg og mer kan du ikke gjøre nå. Ta vare på deg sel. Anonymkode: 95219...2b2 Jeg har vært der vær gang hun trneger hjelp, men hun hører ikke. Jeg har allerede sagt at jeg er ikke der den dagen noe skjer, for jeg har prøvd så hardt uten at hun gidder å høre Anonymkode: 9acbe...bdc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 Wishful thinking her. Bare synd sannheten aldri kommer ut, bare forsøk på å lage sannheten. Og man sitter da aldri fast. Betingelsesløs kjærlighet hjelper alltid mot alt. Lys er det eneste som fungerer mot mørket, ikke mer merke. Kanskje denne typen trenger en realitetssjekk og få oppleve sin egen behandling for eksempel? Det er betingelsesløs kjærlighet, siden alle er like mye verdt. Anonymkode: 82e00...63d 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 Det føles egentlig ut som at han er ilag med henne bare for og ha noen rundt seg. HUn har fortalt mye om fyren, og jeg tolker på det som at han bare vil ha noen rundt seg. Den dagen han blir bra, så kommer han nok til å dumpe henne.. Det er sånn jeg føler det. Anonymkode: 9acbe...bdc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært der vær gang hun trneger hjelp, men hun hører ikke. Jeg har allerede sagt at jeg er ikke der den dagen noe skjer, for jeg har prøvd så hardt uten at hun gidder å høre Anonymkode: 9acbe...bdc Hallo? Dette ga ingen mening. Bare si du er der når hun trenger det. Og så kan hun klare seg selv når hun ikke trenger det, når du ikke får oppmerksomhet uansett, når hun heller vil prøve å dekke et umettelig oppmerksomhetsbehov av en som aldri forstår noen andre eller har muligheter til å gjøre det. Frem til da så kan du jo bare hvile og vente. Det er ikke slitsomt det på noen måter, man får mer energi av slikt vanligvis. Anonymkode: 82e00...63d 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min ex er gode venner, veldig gode venner. Hun vet at jeg har stått opp for henne uansett hva det skal være. Nå det siste halvåret så har hun funnet seg en type som ikke er bra i det hele tatt. Han er oversjalu på henne, hun kan så vidt feste uten at han blir irritert. Hun dro nylig til broren hans og bestevennina hennes og onkelen til hun er ilag med, og han sa at det var helt greit at hun dro ditt, 5 min unna med gåing. 5 min etterpå fikk hun melding at hun bare skal være der og ikke komme tilbake. Dette skjer ganske ofte, og jeg har prøvd og fortelle henne at dette ikke er bra for henne. Nå han hun sagt fra seg leiligheten sin til en annen som skal leie den, og hun flytter idag til fyren (etter å ha bodd der et par måndter). Denne fyren er ganske ustabil, har unger og er over 40 år. Han er også leder på en jobb, men oppførere seg som en 12 åring. Hun sliter mye selv, så dette er ganske tungt for meg som prøver og få henne til og ha det bra. Problemet at hun er så forelska at hun ikke ser dette selv. Fyren er veldig kontrollerende, og manipulerende på en måte. Og plutselig en dag så finner han ut at han skal kaste henne ut igjen. Jeg prøver så godt jeg kan med og gi henne råd men hun sier hun skjønner og skjønner og så ender det opp at hun ikke hører likavell. Dette går mye utover meg siden jeg bryr meg så mye om henne som en god venn. Jeg er ikke forelska i henne, jeg er bare veldig glad i henne og håper at hun skal ha det bra. Men denne fyren kommer til og knekke henne fullstending snart. Jeg har hatt rett ca 4 ganger nå om han, vær gang noe skjer så gjør han noe eller sender idiotiske meldinger at han ikke er bra nok for henne etc. Hva ville dere gjort? Jeg blir dregd med i dette hele tiden, og klarer ikke og fokusere på jobben min lengre. Jeg sliter med og sove og får mye mareritt om at hun har det dårligt. Hilsen mann på 30. Har vurdert og gå fra henne som venn, fordi dette tar for mye på meg. Anonymkode: 9acbe...bdc Tenker hun må ta egne valg og stå for dem. Hun velger å ignorere velmente råd fra deg og jeg tenker du risikerer å få sinnet/sjalusien hans rettet mot deg ved å fortsette som du gjør. si fra til henne at du velger å ta avstand p.g.a. det, men at hun kan ta kontakt hvis hun ønsker det senere. Anonymkode: b8ffc...b95
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenker hun må ta egne valg og stå for dem. Hun velger å ignorere velmente råd fra deg og jeg tenker du risikerer å få sinnet/sjalusien hans rettet mot deg ved å fortsette som du gjør. si fra til henne at du velger å ta avstand p.g.a. det, men at hun kan ta kontakt hvis hun ønsker det senere. Anonymkode: b8ffc...b95 Hadde det vært meg hadde jeg ønsket sinnet/sjalusien velkommen. Endelig, kan det snakkes om mer seriøse temaer, hadde jeg tenkt. Anonymkode: 82e00...63d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Hadde det vært meg hadde jeg ønsket sinnet/sjalusien velkommen. Endelig, kan det snakkes om mer seriøse temaer, hadde jeg tenkt. Anonymkode: 82e00...63d Jeg er mere en villig til å skrive til denne fyren og forklare han hvordan han egentlig oppfører seg mot vennina mi. Når jeg var med henne, så respekterte jeg henne og gjorde alt det rette for å passe på at hun fikk det bra. Men her er det stikk motsatt med denne fyren. Problemet at folk ikke innser ting før det er for sent. Og jeg har måtte avbrytet så mange forhold fordi jeg ser selv hvordan ting utvikler seg, da mener jeg dårlige forhold som føles ut som manipulerende osv. Kjenner til dette veldig godt da jeg bodde med mamma og ble oppvokst med en alkoholiker som var voldelig og kontrollfreak. Så jeg vet alt om dette og hvordan ting blir å ende når sånne ting som dette starter. Og dette har skjedd med en annen vennine av meg også, jeg forklarte hva som kom til å skje. Og vipps, et år senere så endte det opp med at hun måtte gå fra han fordi han ble vodelig. Er bare så utroligt kjipt og se venner går i disse fellene, og det går så mye utover meg siden alle spør meg om hjelp etterpå. Jeg klarer bare ikke og fokusere på jobb når alt dette skjer. Jeg tenker bare på vennene mine også går alt til helvete dagen etterpå. Anonymkode: 9acbe...bdc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mere en villig til å skrive til denne fyren og forklare han hvordan han egentlig oppfører seg mot vennina mi. Når jeg var med henne, så respekterte jeg henne og gjorde alt det rette for å passe på at hun fikk det bra. Men her er det stikk motsatt med denne fyren. Problemet at folk ikke innser ting før det er for sent. Og jeg har måtte avbrytet så mange forhold fordi jeg ser selv hvordan ting utvikler seg, da mener jeg dårlige forhold som føles ut som manipulerende osv. Kjenner til dette veldig godt da jeg bodde med mamma og ble oppvokst med en alkoholiker som var voldelig og kontrollfreak. Så jeg vet alt om dette og hvordan ting blir å ende når sånne ting som dette starter. Og dette har skjedd med en annen vennine av meg også, jeg forklarte hva som kom til å skje. Og vipps, et år senere så endte det opp med at hun måtte gå fra han fordi han ble vodelig. Er bare så utroligt kjipt og se venner går i disse fellene, og det går så mye utover meg siden alle spør meg om hjelp etterpå. Jeg klarer bare ikke og fokusere på jobb når alt dette skjer. Jeg tenker bare på vennene mine også går alt til helvete dagen etterpå. Anonymkode: 9acbe...bdc Ok? Men hvorfor går det utover deg? Er det du som er i et forhold med slike menn som alltid bare tar hensyn til seg selv? Det er ikke du som er offeret. Men det er du som har blitt dratt inn i dette faenskapet noen andre er ansvarlige for. Og hvis du er en god person så har du kommet for langt til å kunne snu deg en annen vei og late som ingenting. Og hvis du føler behov for det kan du søke støtte hos hvem som helst og de vil støtte deg, når de får høre hvordan denne personen har behandlet henne. Hvis ikke du vil ta det alene da, noen foretrekker jo det også, færre vitner og andre muligheter sånn. Spørs vel på dagsformen antar jeg. Det å være en god person handler jo ikke bare om å være god på gode dager, det handler om å være god når det ikke er lett også. Når det ikke er gøy, men når andre fortjener det. Trenger det gjerne, for å forstå hvor det er fint at grenser går og hvordan det er når grenser brytes. Når en ikke tar hensyn til den andre, så det går kun på bekostning av den andre. Og chin up. Ta deg en spa-dag. Du lever i friheten og kan gjøre akkurat hva du vil, når du vil, og det er ingen styggen på ryggen din eller galskap i din virkelighet, så en kan finne roen og slappe av, kanskje høre på litt beroligende musikk, la tankene flyte av seg selv. Finn universet inni deg selv, finn sannheten, ikke gå deg vill og bli lost i løgner og bedrageri som sliter deg ut utenfor deg selv. Det er ikke du som lever i helvete, du varmer bare opp for det inntil dommeren blåser og det er klart for deg å løpe inn på banen for å bidra med ditt bidrag til saken. Anonymkode: 82e00...63d 1
Carrot Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 Det er aldri enkelt å stå å se på at noen velger feil, men som venner er det av og til slik at man må se på og så heller trå til når det trengs og lappe samme igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, Carrot skrev: Det er aldri enkelt å stå å se på at noen velger feil, men som venner er det av og til slik at man må se på og så heller trå til når det trengs og lappe samme igjen. Ja, man kan ikke hjelpe noen som ikke ønsker hjelp, som bare ønsker oppmerksomhet og annet til å distrahere seg med, og da er best å vente med å gi oppmerksomhet til det trengs å lappe sammen igjen. Anonymkode: 82e00...63d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 oppdatering: Jeg følte bare at jeg måtte ta avstand.. Så jeg har skrevet en lang melding til henne om at jeg blir og ta avstand mens dem er ilag fordi jeg vil ikke være der og se at hun blir dregd ned i sluket. Men om at det er noe annet så kan hun ta kontakt. Anonymkode: 9acbe...bdc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #16 Skrevet 28. oktober 2020 Hun må finne ut av dette selv, dessverre. Du bør ta avstand til henne nå, for å verne om deg selv. Fortell henne at du dessverre ikke kan være venn med henne lenger, men den dagen hun trenger hjelp til å komme seg vekk (og ikke bare fordi hun vil ha noen å klage om livet til), så kan hun ta kontakt med deg. Men inntil hun bestemmer seg for å ta vare på seg selv og går fra fyren, så kan ikke du stå der og se på og bekymre deg. Du må ta avstand for å bevare egen helse. Anonymkode: d0431...c62
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #17 Skrevet 28. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun må finne ut av dette selv, dessverre. Du bør ta avstand til henne nå, for å verne om deg selv. Fortell henne at du dessverre ikke kan være venn med henne lenger, men den dagen hun trenger hjelp til å komme seg vekk (og ikke bare fordi hun vil ha noen å klage om livet til), så kan hun ta kontakt med deg. Men inntil hun bestemmer seg for å ta vare på seg selv og går fra fyren, så kan ikke du stå der og se på og bekymre deg. Du må ta avstand for å bevare egen helse. Anonymkode: d0431...c62 Det er ikke Ts som blir tatt innersvingen på og har behov for å bevare egen helse ved å ta avstand. Og det er ikke vits å prøve å lege et sår som personen selv fortsetter å kutte seg i. Ved å løpe inn krattbusker og andre tornvekster, for å lære mer om seg selv gjerne. Har hørt det er en positiv greie en får ut av å drive med sånt. Anonymkode: 82e00...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå