Gå til innhold

Hvorfor ikke gave på Kvinnedagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Får en del gratulasjoner, og på ene jobben jeg hadde så sto sjefen i resepsjonen og ga en rose til alle kvinnene da de kom på jobb, det er vel eneste gaven jeg har fått.

Ellers så har bedriftene jeg har jobbet i markert det gjennom å se på hvordan vi ligger an internt når det kommer til likestilling og hva som gjenstår av arbeid, og donert til veldedige organisasjoner som jobber spesifikt for å bedre kvinners kår i land og områder der de er mindre gode. 

Vi har kommet langt her i Norge, og jeg synes det er fint med å fremdeles ha fokus på det her, men bra at man heller gir gaven til noen som virkelig trenger det.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Grandidosa83 skrev:

Visste du at det brukes mer offentlige penger på kvinner enn menn i Norge? At kvinner gjennomsnittlig lever langt lenger enn menn? At menn bruker helsevesenet langt mindre en kvinner? 

Ta en jævla gave om du får en. 

Det brukes vel mer penger fordi de må eksprimentere mer for å finne rett behandling fordi all medisin er forsket på menn. Att kvinner lever lenger handler om livstil. Kanskje om menn brukte helsevesent mer så hadde de levd lenger🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 54586...2ab

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det brukes vel mer penger fordi de må eksprimentere mer for å finne rett behandling fordi all medisin er forsket på menn. Att kvinner lever lenger handler om livstil. Kanskje om menn brukte helsevesent mer så hadde de levd lenger🤷🏼‍♀️

Poenget mitt er/var at det er helt idiotisk å plukke ut slike påstander for å «bevise» hvor fælt kvinner har det. 

Dette med setebelter: først og fremst er 77% av de som dør i trafikken menn. Ja, beltene ble først testet bare på menn (når brorparten av sjåførene var menn), men i dag testes de på begge kjønn. Årsaken til at kvinner har større sannsynlighet for skade i trafikkulykker henger tett sammen med spedere / mindre kroppsbygning som igjen gir lettere whiplash skader mv.

Kos dere med kvinnedagen og få gjerne en jævla gave! :)

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Poenget mitt er/var at det er helt idiotisk å plukke ut slike påstander for å «bevise» hvor fælt kvinner har det. 

Dette med setebelter: først og fremst er 77% av de som dør i trafikken menn. Ja, beltene ble først testet bare på menn (når brorparten av sjåførene var menn), men i dag testes de på begge kjønn. Årsaken til at kvinner har større sannsynlighet for skade i trafikkulykker henger tett sammen med spedere / mindre kroppsbygning som igjen gir lettere whiplash skader mv.

Kos dere med kvinnedagen og få gjerne en jævla gave! :)

Vil ikke ha gave. Men er fortsatt områder som trenger fokus spesielt innen helse som jeg interesserer meg for da. Å det er vel det kvinnedagen handler om, å sette fokus på ting som kan bli bedre, ikke gaver. Vi har det ikke fælt, men ting kan bli bedre. Spesielt innen helse. Kvinner blir sendt hjem med diagnosen angst når hun har hjerteinfarkt blant annet. Fordi det er så ulike symptomer på menn og kvinner. Er like interessert i likestilling når det kommer til menn. Som psykisk helse, barnefordeling og skole blant annet. Att noen får det bedre burde ikke tolkest som att noen andre får det verre. Det beste er jo att alle får det så bra som mulig? Eller?

• Liker 1
Skrevet

Det høres egentlig litt nedlatende ut med gave på kvinnedagen.

Anonymkode: 9da40...ec1

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvorfor må man ha gaver til alt mulig ?

Skrevet

Men det er jo søren meg en dag for alt mulig. Kan bli mye gaver om alle av dem skal resultere i gaver. Eller som det som regel er : utveksling av søppel, som kveler planeten. 

Anonymkode: d4a91...b26

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt imot gaver til alle slags anledninger og det har da aldri noensinne vært kultur for det i Norge på kvinnedagen. Vi har en russisk dame på jobb som gir gaver til alle damene på jobb (og vi er ganske mange) på kvinnedagen, men det blir jo ubehagelig å være mottaker for det er helt unaturlig å gi noe tilbake.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...