Gå til innhold

Hvorfor ikke gave på Kvinnedagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor får gave på morsdagen.

Far får gave på farsdagen.

Men Kvinner får ikke gaver på Kvinnedagen. 🤔 Ihvertfall ikke som jeg vet. Merkelig logikk... 🤨

Får du gave på Kvinnedagen? Burde du fått det?

Anonymkode: 95bb6...a3d

• Liker 1
Skrevet

Nei, det burde jeg ikke få. Jeg lever i verdens beste land der mesteparten av kvinnekampen ble utkjempet før jeg ble født. Jeg skal ikke ha noe av den æren. Hvis du skal gi, doner til organisasjoner som jobber i land der kvinnekampen har en lang vei å gå, som Forum for kvinner og utviklingsspørsmål FOKUS.

Anonymkode: e6692...d27

• Liker 4
Skrevet

Får menn gave på mandag? 

Vet at i Russland og Polen er kvinnedagen feiret ved å gi damen blomster/gave. Men her til lands vanker det som regel kun en gratulasjon, og det synes jeg egentlig er helt greit.

• Liker 1
Skrevet

jeg får  gave og blomster. Mannen min er fra tidligere Sovietistan og der er kvinnedagen litt som valentinsdagen. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Mt3 said:

mandag? 

hva skjer på mandag?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke ha gaver, jeg vil att det forskes på kvinnekroppen. Att medisinene som blir laget også er tester på kvinner. Visste du att når man forsket på om ekstra østrogen kunne hjelpe på overgangsalderen så testet de det på menn? All medisin og sykdom blir stort sett forsket på menn og mannlige mus. Jeg skal ikke ha en jævla gave.

Anonymkode: 54586...2ab

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Mt3 skrev:

Får menn gave på mandag? 

Vet at i Russland og Polen er kvinnedagen feiret ved å gi damen blomster/gave. Men her til lands vanker det som regel kun en gratulasjon, og det synes jeg egentlig er helt greit.

*sukk* 😑 Mandag er oppkalt etter månen, ikke ordet "mann". Lærer dere ingenting på skolen lengre?

Norsk mandag betyr «månens dag», jfr. tysk Montag, spansk lunes og fransk lundi (måne = latin luna).

• Liker 5
Skrevet

Vi har valentines 

Anonymkode: e30ca...657

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha gaver, jeg vil att det forskes på kvinnekroppen. Att medisinene som blir laget også er tester på kvinner. Visste du att når man forsket på om ekstra østrogen kunne hjelpe på overgangsalderen så testet de det på menn? All medisin og sykdom blir stort sett forsket på menn og mannlige mus. Jeg skal ikke ha en jævla gave.

Hvorfor vil det ene utelukke det andre?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil det ene utelukke det andre?

Hva skal jeg med en gave? Hvorfor skal man fokusere på gaver? Sikkert en fin ting for noen, men synes det er nok gave muligheter iløpet av ett år. Hvem kjøper gaven?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg med en gave? Hvorfor skal man fokusere på gaver? Sikkert en fin ting for noen, men synes det er nok gave muligheter iløpet av ett år. Hvem kjøper gaven?

Du kan selge gaven, eller ønske deg penger i gave, og så donere til forskning 👩🏻‍🔬 Det ville blitt mye penger hvis alle gjorde det

• Liker 1
Skrevet

Fordi kvinnedagen ikke er en dag å feire, men en dag å markere. Jada, i Norge kan vi feire at vi har kommet langt siden kvinnekampens begynnelse, men det er da uansett ikke min fortjeneste så jeg fortjener ikke gave for det kvinnene før meg har gjort. Kvinnedagen skal markeres og vi skal snakke om kvinner i land uten likestilling, og vi skal også snakke om det som mangler her i Norge. Kampen er ikke over enda.

Jeg sier som noen andre her, skal du gi noe så doner heller penger til organisasjoner som jobber for kvinnekamp, enten det er norsk eller internasjonal kvinnekamp, eller til forskning. Jeg henger meg på den som sier det bør forskes mer på kvinner og kvinnekropp. Kvinnehelse har vært for lite prioritert, og svært mye forskning og teknologisk utvikling baserer seg på menn. "Siri" forstår mannestemmer bedre enn kvinnestemmer, qnsiktsgodkjenningen på telefoner oppfatter manneansikt lettere enn kvinneansikt, og sikkerhetsbelter i bil er tilpasset gjennsomsnittsmannen og er dermed utrygg for kvinner.

En gratulerer kan jeg godt ta imot, men gaver og blomster er ikke det jeg vil ha.

Anonymkode: eeee3...c5c

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan selge gaven, eller ønske deg penger i gave, og så donere til forskning 👩🏻‍🔬 Det ville blitt mye penger hvis alle gjorde det

Ikke dumt 😆 da er jeg ikke så imot gaver. Men vi må ikke glemme mannen den 19 november da. Den internasjonale mannsdag. Synes den er like viktig 😅 psykisk helse blant menn er krise.

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg henger meg på den som sier det bør forskes mer på kvinner og kvinnekropp. Kvinnehelse har vært for lite prioritert, og svært mye forskning og teknologisk utvikling baserer seg på menn. "Siri" forstår mannestemmer bedre enn kvinnestemmer, qnsiktsgodkjenningen på telefoner oppfatter manneansikt lettere enn kvinneansikt, og sikkerhetsbelter i bil er tilpasset gjennsomsnittsmannen og er dermed utrygg for kvinner.

Evt kan kvinner forske selv på dette heller enn å forvente at menn skal gi dem dette i gave? IDK, bare spør.

Endret av Hank Amarillo
Skrevet

Det er så hyggelig om en er i et Øst-Europeisk land kvinnedagen, alle kvinner får blomster. 

Anonymkode: b48cc...e10

• Liker 1
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor skal man få gave på kvinnedagen? Er ikke en «mannedag» for menn engang... tåpeligste dagen i året er kvinnedagen. Vil heller ikke ha en gave, er fornøyd med å ha en respektfull mann hver dag hele året.

edit: var visst en mannedag likevel🤪

Endret av Badbunny
  • Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste du at det brukes mer offentlige penger på kvinner enn menn i Norge? At kvinner gjennomsnittlig lever langt lenger enn menn? At menn bruker helsevesenet langt mindre en kvinner? 

Ta en jævla gave om du får en. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Badbunny skrev:

Hvorfor skal man få gave på kvinnedagen? Er ikke en «mannedag» for menn engang... tåpeligste dagen i året er kvinnedagen. Vil heller ikke ha en gave, er fornøyd med å ha en respektfull mann hver dag hele året.

9. November :murvegg: Mange menn har en tendens til å klage over at det ikke finnes en mannedag, og så har de ikke brydd seg nok til å gidde å sjekke det engang. Skriv det opp i kalenderen, rett rundt hjørnet nå.

Skrevet
6 minutter siden, Badbunny said:

Joda, det er det.

Jeg vil forøvrig heller ikke ha gave.

Anonymkode: 3b57c...ad8

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Tamsi skrev:

9. November :murvegg: Mange menn har en tendens til å klage over at det ikke finnes en mannedag, og så har de ikke brydd seg nok til å gidde å sjekke det engang. Skriv det opp i kalenderen, rett rundt hjørnet nå.

Omg what? Aldri hørt om dette. Ja gir dere kvinner gave til mannen på mannedagen?😂 det gjør ikke jeg hvertfall

hvis svaret er nei så trenger heller ikke dere å få noe på kvinnedagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...