Million Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg pleier å bruke krepp-sengetøy om sommeren (fra vår til høst) og flanell-sengetøy om vinteren, fra høsten og alle de kalde månedene. Det luner så godt med flanell :- ) og om sommeren er krepp utrolig deilig å sove i. Bruker faktisk aldri rene bomullssengesett, sånne glatte, vanlige. Jeg har det liggende, men de blir ikke brukt. Noen flere som bytter sengetøy-type etter årstid? 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Ja, men det er mer fordi vi har fått sengetøy i ulike materialer. Det i glatt "liksomsateng" bruker vi bare om sommeren, for det føles svalere. Det i flanell bruker vi bare om vinteren, for det er for varmt om sommeren. Anonymkode: 428e1...61d 1
enkefru Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Bruker bomullsateng om sommeren, men "vanlig" bomulls-sengetøy om vinteren,
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Bruker bare bomull uansett årstid, føles veldig naturlig og er komfortabel med det, gjelder forøvrig klær også, ikke noe polyester eller blandingsgreier Anonymkode: 37341...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 Bruker flanell om høst og vinter❤️ Om sommer bruker jeg bomull, helst enzymvasket. Takler ikke krepp, føler det er ubehagelig inntil huden. Anonymkode: 18d58...5d4
MissPierce Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 Før hadde jeg krepp om sommeren og flanell om høst/vinteren. Men så kjøpte jeg dobbel dyne, og krepp og flanell som er pene ble vanskeligere og finne. Så nå er det litt av hvert.
Million Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bruker flanell om høst og vinter❤️ Om sommer bruker jeg bomull, helst enzymvasket. Takler ikke krepp, føler det er ubehagelig inntil huden. Anonymkode: 18d58...5d4 Hva er "enzymvasket"? Krepp er så utrolig deilig inntil huden om sommeren når det er varmt, for det er så luftig og fint! Det er nettopp den følelsen inntil huden som gjør det så godt å ligge i Men smaken er forskjelllig, sånn er det bare. 4
Ullvott Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg bruker de samme året rundt, med unntak av lin-sengesettet som er litt romslig og som blir alt for stort til de tynne sommerdundynene. Vinterdynene fyller mye mer, så der går det bra. Jeg må innrømme at jeg egentlig liker best de vanlige bomulls-sengesettene, året rundt. Ellers elsker jeg krepp, året rundt, men har ingen kreppsengetøy som passer nå (skiftet til 220 cm lange dyner for noen år siden). 1
parmanoia Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 Bruker lin og bomull året rundt. Har ett sett i flanell, men det blir som regel for varmt. Da må det være sprengkaldt ute.
Gjest Saph Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 Krepp på sommeren og flanell på vinteren. Enkelt og greit 😄
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Bruker sateng hele året egentlig, men har hatt lyst til å kjøpe flanell lenge 😅 Er det Nice å sove i? Anonymkode: 80845...e8f 1
Million Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #13 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker sateng hele året egentlig, men har hatt lyst til å kjøpe flanell lenge 😅 Er det Nice å sove i? Anonymkode: 80845...e8f JA! Veldig lunt og godt, litt "tungt". Men det er bare børstet bomull, i bunn og grunn, men pga den overflatebehandlingen så virker det lunere, mere fluffy og varmere. Det er mulig det er litt tykkere enn vanlig bomull også, for å "tåle" den oppbørstingen av overflaten. Selv bruker jeg denne akkurat nå: https://hoie.no/produkt/2811/gaute-sengesett Endret 28. oktober 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 Enig i at flanell er deilig til vinteren Anonymkode: f87f4...0e7
Navani Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 Nei, det er ikke noe jeg gjør Jeg har to sengesett til vår seng, og ett til hver gjesteseng. Jeg har to kun fordi jeg ikke alltid rekker å vaske sengetøyet dagen jeg vil bytte. Sengetøy tar mye plass, så jeg har kun det jeg trenger, og helst bare enkel bomull
Million Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #16 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 3 minutter siden, Navani skrev: Nei, det er ikke noe jeg gjør Jeg har to sengesett til vår seng, og ett til hver gjesteseng. Jeg har to kun fordi jeg ikke alltid rekker å vaske sengetøyet dagen jeg vil bytte. Sengetøy tar mye plass, så jeg har kun det jeg trenger, og helst bare enkel bomull Åh, jeg er en sengetøy-frik! Jeg elsker sengetøy! Jeg har så mange sett nå at jeg har måttet fordele dem på tre forskjellige plasser i leiligheten, da ikke alt får plass på ett sted 😛 Endret 28. oktober 2020 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #17 Skrevet 28. oktober 2020 5 minutter siden, Navani skrev: Nei, det er ikke noe jeg gjør Jeg har to sengesett til vår seng, og ett til hver gjesteseng. Jeg har to kun fordi jeg ikke alltid rekker å vaske sengetøyet dagen jeg vil bytte. Sengetøy tar mye plass, så jeg har kun det jeg trenger, og helst bare enkel bomull Jeg ønsker også å bare ha to sengesett, men svigermor elsker å gi det til jul og sånt - og helst da uten byttelapp.. Synes det er irriterende at vi bruker skapplass på unødvendig sengetøy. Anonymkode: 428e1...61d
Navani Skrevet 28. oktober 2020 #18 Skrevet 28. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker også å bare ha to sengesett, men svigermor elsker å gi det til jul og sånt - og helst da uten byttelapp.. Synes det er irriterende at vi bruker skapplass på unødvendig sengetøy. Anonymkode: 428e1...61d Ah, har vært borti slikt selv Jeg løser det på en av to måter. 1 - ta en prat med svigermor, og si at du setter pris på omtanken, men at dere nå har nok sengetøy. Og at det hadde vært supert med byttelapp generelt, slik at dere kan bytte til noe dere trenger De fleste forstår det hvis man sier det på en fin måte. Alternativ to blir å ha en inn, en ut regelen. Får du et nytt sengetøy, så kan du se om f.eks dyrebeskyttelsen vil ta imot et gammelt, selge det rimelig hvis det er pent, eller sy det om til noe. Siste utvei blir fretex-dunker, men ikke oppbevar noe i huset som ikke er nyttig eller gir deg glede Det har hjulpet meg å redusere kraftig hvor mye jeg har i huset, og det er lettere å forholde seg til kun ting man bruker og ikke ha rote-skap. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #19 Skrevet 28. oktober 2020 Bruker krepp året rundt, elsker følelsenav krepp. Anonymkode: dbb5c...db3
Meadow Skrevet 28. oktober 2020 #20 Skrevet 28. oktober 2020 Krepp om sommeren, flanell om vinteren 👍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå