AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Har en baby på 4 uker som bruker minst en time hver gang hun spiser. Som regel 1,5 time. Går kanskje 2-4 timer mellom hver gang. Føler puppene konstant er tomme pga. hun spiser så lenge. Redd det er for lite melk? På kveldene ammer hun ofte hele tiden, i går feks lå hun fra kl 18-22, sovner kanskje 5 min innimellom. På natten derimot er hun mer effektiv og bruker kanskje bare 40 min og bare en gang mellom midnatt og 06. Er dette vanlig? Når begynner ammingen å bli mer effektiv? Kommer meg aldri noen vei pga. hun bare skal spise. Er ikke spesielt stor heller, er rundt 4 kg nå. Ammer med skjold om det har noe å si? Anonymkode: 96fce...642
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Helt vanlig. Anonymkode: 79911...aa3 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde baby, men mener å huske at de 2 første månedene besto mer eller mindre utelukkende av amming og bleieskift. Jeg rakk å se omtrent enhver TV serie jeg ville. (Så hele Friends og hele Will&Grace, pluss hele 70-show...) Altså ved å starte på episode 1, og se fortløpende med bleieskiftpauser og sovepauser. (Sovepause = natt) Å komme seg på do var nesten umulig. Å spise mat kunne gjøres hvis noen serverte meg. Og dusje gjorde jeg en gang imellom når pappaen tok baby. Men så ble det gradvis bedre, og jeg kunne komme meg ut og gå en tur noen dager, og gjøre litt annet enn å amme igjen. Anonymkode: 5fd4f...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Vanlig det der. Før du vet ordet av det, slukes måltidet på under ti minutter. Anonymkode: 2e641...065 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Det er helt vanlig. Jo mer barnet ligger ved brystet, jo mer melk vil du få. Dersom barnet går greit opp i vekt, så har du nok melk. Anonymkode: b8e90...575
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 Helt vanlig, ja. Babyer er like ulike som oss voksne: noen liker å kooooose seg lenge med maten, noen liker bli kjapt ferdig. Noen liker få, men store måltider, andre liker hyppige, små måltider. Min brukte aldri mindre enn 1,5 time de første fire månedene... Anonymkode: 021f2...679 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 Sånn var min og! Hvert måltid tok 1-2 timer. Plutselig rundt 6 uker brukte hun 10 min bare. Da ble jeg kjempebekymret for om hun fikk for lite mat! Men hun ble bare mer effektiv:) Hold ut :)) Anonymkode: 9c841...21c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 Sånn var min og. Kjentes som om hun lå på puppen kontinuerlig de første månedene og spiste i halvsøvne, spesielt om kvelden. (Les gjerne om kveldsuro hos Ammehjelpen, det hjalp meg å forstå når det sto på som verst.) Er ikke uvanlig, noen bare liker å ligge og spise leeenge. Det blir bedre etterhvert, når de blir litt mer våkne og tilstede i verden 😅 Anonymkode: 9f81e...f68
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 JA! Har ingen tips til deg TS, men du har min fulle medfølelse, bare av å lese overskriften din, kom minnene tilbake fra ammetider. Ungen er 3,5 så det er en stund siden sist. sånne shoppinggrupper på FB, og generelt internettshopping er farlige greier når man ligger der og ammer i timevis.. Anonymkode: 3ecf7...7fb
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 Du kan være glad du ammer og slipper flaskehelvete!!! Anonymkode: aae95...1e4
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 Helt normalt. Og du går ikke tom. Bare vent til hun stabiliserer seg. Da kommer den morsomme mega melkesprengen 😅 Jeg pumpet en liter melk om dagen, pluss at han fullammet. Melken var fin til pappatid og på natten. Ikke minst ute på tur i vinterkulden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå