AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Når arbeidsgiver benytter sider som Easycruit og lignende for å behandle søknader, og man sender CV og søknadsbrev som dokument, hvordan setter man opp søknadsbrevet? Som vanlig, med navn og adresse på arb.plass sant mitt/min, eller mer rett på sak med overskriften som første linje? "Søknad på stilling som X" Og når CV skal sendes inn som eget dokument, men det også er mulighet for å legge inn arbeidserfaring og utdannelse punkt for punkt - kan man droppe det siste??? Mange av disse sidene er helt på trynet elendig når det kommer til å legge inn dette. Er så sykt ork. Anonymkode: 815f0...655
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Svaret på om du kan droppe å legge inn erfaring og utdannelse punkt for punkt er et absolutt nei. Det er disse punktene som brukes når arbeidsgiver skal generere utvidet søkerliste. Det er mye viktigere å fylle ut denne enn å legge ved en egen CV. Jeg har aldri lagt ved eget søknadsbrev når jeg søker i Easycruit, Webcruiter eller liknende. Jeg skriver hele søknaden i feltet for søknadstekst, og ferdig med det. Jeg legger ikke ved CV, heller, da alle relevante CV-punkter dekkes av det man likevel må fylle ut. Blir ofte innkalt til intervju likevel. Jeg synes det ser snålt ut å sette opp et søknadsbrev som et tradisjonelt analogt dokument når det skal sendes i Webcruiter, men dersom jeg skulle lagt ved søknadsbrev ville jeg trolig gjort det på denne måten. Anonymkode: b6f47...d1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå