Gå til innhold

Søknadsbrev ved benyttelse av Easycruit etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når arbeidsgiver benytter sider som Easycruit og lignende for å behandle søknader, og man sender CV og søknadsbrev som dokument, hvordan setter man opp søknadsbrevet? Som vanlig, med navn og adresse på arb.plass sant mitt/min, eller mer rett på sak med overskriften som første linje? "Søknad på stilling som X" 

Og når CV skal sendes inn som eget dokument, men det også er mulighet for å legge inn arbeidserfaring og utdannelse punkt for punkt - kan man droppe det siste??? Mange av disse sidene er helt på trynet elendig når det kommer til å legge inn dette. Er så sykt ork.

Anonymkode: 815f0...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret på om du kan droppe å legge inn erfaring og utdannelse punkt for punkt er et absolutt nei. Det er disse punktene som brukes når arbeidsgiver skal generere utvidet søkerliste. Det er mye viktigere å fylle ut denne enn å legge ved en egen CV. Jeg har aldri lagt ved eget søknadsbrev når jeg søker i Easycruit, Webcruiter eller liknende. Jeg skriver hele søknaden i feltet for søknadstekst, og ferdig med det. Jeg legger ikke ved CV, heller, da alle relevante CV-punkter dekkes av det man likevel må fylle ut. Blir ofte innkalt til intervju likevel. 

Jeg synes det ser snålt ut å sette opp et søknadsbrev som et tradisjonelt analogt dokument når det skal sendes i Webcruiter, men dersom jeg skulle lagt ved søknadsbrev ville jeg trolig gjort det på denne måten. 

Anonymkode: b6f47...d1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...