Sjiraffen Skrevet 31. juli 2005 #1 Skrevet 31. juli 2005 Leste akkurat om det i VG, herlighet! Hvordan i all verden kan retten mene at dette er jenta sin feil??? Jeg blir helt kvalm jeg... Kjøpt og betalt rettssystem...
Gjest Ananas Skrevet 31. juli 2005 #4 Skrevet 31. juli 2005 (endret) Du kan ikke bedømme hva retten har gjort utifra et avisoppslag. Endret 31. juli 2005 av Ananas
sixx Skrevet 31. juli 2005 #5 Skrevet 31. juli 2005 Hvordan i all verden kan retten mene at dette er jenta sin feil??? Jeg blir helt kvalm jeg... Kjøpt og betalt rettssystem... ← Det står i artikkelen at retten mener jenta fremprovoserte handlingen...det står også at jenta i retten erkjente at hun provoserte mannen med sin oppførsel. For retten er dette noe annet enn om voldsutøvelsen hadde vært umotivert. Jeg vet ikke helt hvordan det er i Sverige, men her i Norge (som ikke er relevant for denne saken)...så er det sånn at man ikke kan idømmes dobbelt straff. Han slapp fengsel, men mister jobben. (Atter klok av skade....så tillegger jeg at jeg på ingen måte forsvarer den handlingen politimannen har gjort).
Gjest Dum Perignon Skrevet 31. juli 2005 #6 Skrevet 31. juli 2005 Sånn saken er beskrevet, er det svært usikket om han hadde blitt fengslet i Norge også. Dermed er det lett å argumentere for at det er "straff nok" å miste levebrødet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå