Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mensen i går, for første gang etter fødsel. Mini er 8 mnd nå.

Han ammer 2-3 ganger ila natta ( vi samsover).

På dagen ammer han rundt frokost tider, etter middag og til kveldskos.

I tillegg pumper jeg morgen å kveld da han får vitaminer, tran og jern i morsmelk morgen og kveld ( han er prematur).

De siste dagene har jeg følt at jeg mister melka. Når jeg pumper kommer det max 50ml til sammen fra begge brystene.

Mini virker også mer sulten, så jeg føler han ikke får nok når han ammer.

I tillegg til morsmelk får han grøt til frokost, fruktmos til lunsj, middag til middag og grøt til kvelds (noen ganger vil han ikke ha det, så da ammer han).

Er det noe jeg kan gjøre for å øke produksjonen? Føler ikke han er ferdig med puppen enda.

Anonymkode: f0035...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde med begge mine at det ble vanskeligere og vanskeligere å pumpe ut melk ul lenger ut i ammeforløpet jeg kom. Da mine var 8 mnd hadde jeg knapt kunne fått ut noe tror jeg. Så jeg ville ikke bekymret meg for at du mister melken, det er normalt at det blir mindre etterhvert fordi babyen din blir eldre og spiser mer fast føde. Jeg ammet begge mine til rundt 1,5 år. Hvis han virker mer sulten, kan du feks øke på fast føde, bytt feks ut fruktmos med noe som metter mer. Ha olje i maten osv. Antall ganger du ammer i løpet av dagen inkludert på natten tilsier at du ikke vil miste melken. 

Anonymkode: 0c924...bfd

• Liker 3
Skrevet

Det er normalt med en liten nedgang når man får menstruasjonen tilbake, og også normalt at utdrivningen blir tregere. Det er også normalt at babyen vil amme oftere. Det går som regel over i løpet av noen dager, så du skal bare fortsette å tilby brystet som normalt. Husk også at babyen er mye flinkere til å få ut melka enn brystpumper er, så selv om du får ut lite med pumpa, trenger ikke det bety at han får ut lite også. Om du har litt tregere utdrivning, vil det påvirke pumpingen mer enn ammingen. 

• Liker 3
Skrevet

Du mister ikke melka slapp av

Skrevet

Du mister ikke melken ut av intet så lenge du ammer, men melken stabiliserer seg etter forespørsel. Jeg opplevde selv at mini var mindre hissig på puppen når jeg fikk tilbake menstruasjon, men dette gikk over etter første «uke». Legg baby litt ekstra til, kroppen din ordner dette :) 

(Ps: Så heldig babyen din er som har en mamma som deg :))

Anonymkode: 3c85d...cab

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd en slik silikon vakum pumpe? Nature bond osv. Føler jeg går mye mer ut med den når jeg kombinerer den med amming eller manuell pumpe på andre bryst. Utover det ville jeg kanskje prøvd å tilby puppen oftere for å øke produksjonen. 

Anonymkode: fd856...49f

Skrevet

Som de andre skiver, så lenge du fortsetter å gi pupp så vil man fortsette å produsere melk deretter. Og at barnet begynner å kave med puppen kan ha mer med utviklingsprang og andre ting enn at du holder på å miste melken. Jeg ammet til to år, og fra hun var 1,5 jobbet jeg turnus hvor jeg var vekk 3 og 4 døgn om gangen.  Melkeproduksjonen skjønte etterhvert den nye rutinen og jeg hadde masse melk i friukene mine og samtidig null spreng døgna jeg var på jobb☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...