Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har et barn fra tidligere forhold, samarbeidet mellom mor og far er kjølig og jeg har ingen kontakt med barnemor. 

Vet han gleder seg veldig til farsdag, han er en så stolt og flink pappa, men her sliter jeg litt med å «finne» min plass. Skal jeg kjøpe han farsdagsgave eller blir bare det rart? Er så redd for at barnemor ikke skal fikse gave fra barnet, han kommer til å bli knust.

Anonymkode: a9d01...112

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom barnet skal være hos dere den helgen ville jeg tatt barnet med ut for å handle gave! Litt koselig ting for dere to å gjøre sammen, og gaven skal strengt talt være fra barnet uansett, og ikke fra mor til barnet.

• Liker 6
Skrevet

Farsdag er jo egentlig barna som skal gi han noe. Helst noe de har laget. 

Anonymkode: 8597d...599

Skrevet

Hjelp barnet med å tegne en tegning, male, lage noe. Det er det beste gaven :)

Anonymkode: acc9a...654

Skrevet

Takk for svar. Hadde det vært så lett! Barnet er under tre og har ikke samvær med far alene uten mor enda, da hadde det ikke vært noe problem og «lage» noe med barnet..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hadde det vært så lett! Barnet er under tre og har ikke samvær med far alene uten mor enda, da hadde det ikke vært noe problem og «lage» noe med barnet..

Da ville jeg ventet ett år eller to, til samværsordningen har endret seg så dere er sammen med barnet uten barnets mor. 

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en liten oppmerksomhet ♥️

Anonymkode: c87b6...d2d

• Liker 3
Skrevet

Litt spesielt at han skal bli knust om han ikke får noe? Om han selv vet at han er en god pappa, trenger han ikke en gave...tror jeg hadde ventet til samværsordningen hadde ordnet seg...

Anonymkode: 1c529...c5f

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt spesielt at han skal bli knust om han ikke får noe? Om han selv vet at han er en god pappa, trenger han ikke en gave...tror jeg hadde ventet til samværsordningen hadde ordnet seg...

Anonymkode: 1c529...c5f

Jeg er ikke mor selv, men hadde nokk blitt ganske lei meg dersom jeg ikke fikk noen oppmerksomhet på min morsdag den dagen jeg blir mor 🤷🏼‍♀️

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde kjøpt en liten oppmerksomhet ♥️

Anonymkode: c87b6...d2d

Tror jeg også gjør det, tenker trenger jo ikke være typ fra barnet, men en blomster eller noe for å sette pris på han på farsdagen 🥰

Skrevet

Er mor og synes navnedag, morsdag og farsdag er bare tull. Det er bare skapt for at vi skal bruke penger på markedet (gjelder også alt annet). 

Men for mange er det bare kos og i din situasjon hadde jeg kjøpt blomster og/eller laget favoritt middagen hans. 😊

Skrevet

Ville absolutt kjøpt en gave. Koselig å gjøre stas på hverandre 

Anonymkode: a6fd0...afc

Skrevet

Jeg hadde kjøpt gave(!!) 🙂 kjempekoselig for han å få en bekreftelse på at han er en bra pappa 🥰 Kjøp en kopp eller noe, med «verdens beste pappa» også ville jeg skrevet noen ord fra meg. Typ. «Jeg ser at du er en fantastisk pappa for xxxx, det gjør meg varm om hjertet å se dere sammen. Gratulerer så mye med farsdagen» 

Anonymkode: b683b...321

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en oppmerksomhet fra deg, og sagt at du verdsetter at han er en god pappa osv. At du ordner gave fra barnet i den situasjonen, ville jeg synes var rart. Jeg har vært skilt fra faren til mitt første barn siden barnet var 1, og eksen har aldri gitt meg noen oppmerksomhet på morsdagen eller hjulpet barnet mitt med det. Jeg fikk ny partner da barnet var 6 og han har hjulpet barnet med å kjøpe en gave på morsdagen etter at de fikk en tett nok relasjon til at det var naturlig. Jeg hadde synes det var VELDIG spesielt om han gjorde det dersom han ikke hadde noen relasjon til barnet og ikke kunne involvere barnet i gaven på noen som helst måte. 

Men må innrømme at jeg også synes det er rart om han blir knust hvis han ikke får gave slik situasjonen er, hva med farsdagen er det han gleder seg til om han ikke skal være sammen med barnet sitt? Eller har han samvær den dagen, og håper/tror at moren skal fikse gave?

Anonymkode: 8058d...13f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...