Gjest Goddag Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 På portstolpen ved inngangen til barnehagen står det ei flaske med Antibac. Foreldrene har fått beskjed om å sprite hendene før vi går inn på uteområdet i barnehagen. Om vi påfører handsprit før vi opnar porten, eller etter at vi har lukka porten, er valfritt. Porten blir ikkje vaska (så vidt eg veit) og vil jo vere ei potensiell smittekjelde. Kva vil vere mest fornuftig for meg som forelder å gjere? Sprite hendene før opning av port for å unngå å skitne denne meir til, eller sprite hendene etter at eg har tatt i porten for å bevare barnehagen som rein sone? (Spriting av hender både før og etter blir litt mykje.) Kva gjer de foreldre? 🙂
Akuline Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Spriter før og etter. Etter er et must, da man ikke vet om andre har tatt i den uten å sprite i den, som du sier. Jeg spriter også før, så jeg ikke er med å besudle den. 3
Fakta? Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Bruk et papirtørk for å åpne dører mange tar på og sprit hendene etterpå.
Ulrikke Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Jobber i barnehage og spriten står ved porten. Jeg spriter før jeg åpner, etter jeg har åpnet og vasker hender når jeg kommer inn på jobb.
Sare Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Alle skal selvfølgelig sprite FØR. Men jeg ser det er cirka 50:50 før:etter så jeg tar sprit på håndtaket så spriter jeg egne hender.
Luckiness Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Hvis man kun skal velge å gjøre det en gang ville jeg valgt slik: åpnet porten, tatt den igjen, så spritet. Du vet ikke hva andre gjør. Bedre å sprite seg etterpå enn å potensielt ta på en smittekilde. ut fra barnehagen: samme. Åpne, lukke og så sprite. men du kan vel både sprite før og etter. Da reduserer du risikoen for å «legge igjen» smitte på porten + du får desinfisert deg etterpå i tilfelle andre ikke har spritet seg først🤷🏻♀️ 1
Anbefalte innlegg