powerpuffen Skrevet 31. oktober 2020 #41 Skrevet 31. oktober 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo løgn. Det viser du veldig klart og tydelig med alle svarene dine! Anonymkode: 3453c...240 Nå må du gi deg? Det er UNORMALT å låne så store summer av venner, ufør eller ei! Da er det det selv du må gå inn i først. Virker som jeg muligens tråkket deg litt på tærne. Endret 31. oktober 2020 av Sprinkle 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #42 Skrevet 31. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Muligens det er forskjellig fra sak til sak. Jeg kunne gå inn i budrunde, og måtte ikke binde renten. Anonymkode: 3453c...240 I Tromsø? Hvilket år? Nylig? Anonymkode: 80bcb...2ae
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #43 Skrevet 31. oktober 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Tromsø? Hvilket år? Nylig? Anonymkode: 80bcb...2ae Ikke meg du spurte, men jeg fikk startlån i Bergen i fjor. Jeg har flytende rente og var med på budrunde i fjor. Anonymkode: 5bf52...b75
Gjest theTitanic Skrevet 31. oktober 2020 #44 Skrevet 31. oktober 2020 Når du ikke har betalt bidrag så viser det manglende ansvarsfølelse og økonomisk styring. Jeg antar banken også vil ta bidragsgjeld verre enn annen gjeld, skjønt de jo i alle tilfelle ikke er interessert i lånetagere som muligens ikke gjør opp for seg.
Gjest theTitanic Skrevet 31. oktober 2020 #45 Skrevet 31. oktober 2020 "Hvorfor skal du gidde å betale avdrag på lånet ditt når du ikke engang betaler bidrag til ditt eget barn" vil bankansatte tenke. Du kan prøve å komme med en god forklaring og se om det øker sjansene.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #46 Skrevet 31. oktober 2020 8 timer siden, theTitanic skrev: Når du ikke har betalt bidrag så viser det manglende ansvarsfølelse og økonomisk styring. Jeg antar banken også vil ta bidragsgjeld verre enn annen gjeld, skjønt de jo i alle tilfelle ikke er interessert i lånetagere som muligens ikke gjør opp for seg. 8 timer siden, theTitanic skrev: "Hvorfor skal du gidde å betale avdrag på lånet ditt når du ikke engang betaler bidrag til ditt eget barn" vil bankansatte tenke. Du kan prøve å komme med en god forklaring og se om det øker sjansene. Nå snakker vi ikke om banken, men KOMMUNEN som skal støtte opp lån til de som bankene ikke vil gi lån til. Anonymkode: 3453c...240
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #47 Skrevet 31. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: I Tromsø? Hvilket år? Nylig? Anonymkode: 80bcb...2ae Oslo. Nylig ja. Anonymkode: 3453c...240
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #48 Skrevet 31. oktober 2020 9 timer siden, Sprinkle skrev: Nå må du gi deg? Det er UNORMALT å låne så store summer av venner, ufør eller ei! Da er det det selv du må gå inn i først. Virker som jeg muligens tråkket deg litt på tærne. Nå har han skrevet gang på gang at det IKKE er et lån, så nå får du gi deg. Anonymkode: 3453c...240
powerpuffen Skrevet 31. oktober 2020 #49 Skrevet 31. oktober 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har han skrevet gang på gang at det IKKE er et lån, så nå får du gi deg. Anonymkode: 3453c...240 Hvis du VIRKELIG mener at der er helt innafor å ha på samvittigheten at en kompis GIR deg 200.000 kr, så ok. Deg om det. Nå gidder jeg ikke å diskutere med deg mer. Du evner virkelig ikke å se ting fra ulike ikke-egosentriske perspektiver. Ha en fin natt! 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #50 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oslo. Nylig ja. Anonymkode: 3453c...240 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du spurte, men jeg fikk startlån i Bergen i fjor. Jeg har flytende rente og var med på budrunde i fjor. Anonymkode: 5bf52...b75 Det er forskjellige kriterier i de forskjellige kommuner. Anonymkode: 80bcb...2ae
Gjest theTitanic Skrevet 1. november 2020 #51 Skrevet 1. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå snakker vi ikke om banken, men KOMMUNEN som skal støtte opp lån til de som bankene ikke vil gi lån til. Anonymkode: 3453c...240 Joda, kommunen (og husbanken) vil hjelpe de som har vanskelig for å komme inn på boligmarkedet, likevel driver de ikke som julenissen, så det er ikke sånn at alle som strever får lån. De vil hjelpe men de vil ha lånetakere som betaler tilbake. Ingen hadde vært på leiemarkedet om alle kunne fått lån hos kommunen. Sånn er det jo ikke. Veldig mange betaler svindyr leie fordi de aldri får lån.
Fortvilet1 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #52 Skrevet 24. november 2020 Snakket med saksbehandler, ang at jeg ønsker å betale ned min bidrags skyld, hun sa at dem skulle diskutere dette, men at det mest sannsyneligvis ikke blir et huslån på meg, så dær gikk min siste sjangse til å få et værdig liv, jeg har prøvd alt som har vært i min makt for å få dette til. så utrulig kjedelig men jeg måtte prøve en allersiste gang, så jeg kan gi opp med god sammvittighet, og at jeg virkelig prøvde alle mulige veier. må vel kanskje fikse meg en campingvogn å bo i, eller noe lignende, for å kunne spare penger så jeg får betalt ned min bidrags gjeld, er det noen hær inne som har et råd hva jeg kan gjøre før jeg legger inn årene å gir totalt opp, jeg har hatt motstand hele mitt liv, å er så virkelig sliten nå, så lei å deprimert at det ikke finnes ord, jeg klamret meg til håpet om at jeg sku få et billigere bo alternativ, men det gikk ikke
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #53 Skrevet 24. november 2020 Fortvilet1 skrev (11 minutter siden): Snakket med saksbehandler, ang at jeg ønsker å betale ned min bidrags skyld, hun sa at dem skulle diskutere dette, men at det mest sannsyneligvis ikke blir et huslån på meg, så dær gikk min siste sjangse til å få et værdig liv, jeg har prøvd alt som har vært i min makt for å få dette til. så utrulig kjedelig men jeg måtte prøve en allersiste gang, så jeg kan gi opp med god sammvittighet, og at jeg virkelig prøvde alle mulige veier. må vel kanskje fikse meg en campingvogn å bo i, eller noe lignende, for å kunne spare penger så jeg får betalt ned min bidrags gjeld, er det noen hær inne som har et råd hva jeg kan gjøre før jeg legger inn årene å gir totalt opp, jeg har hatt motstand hele mitt liv, å er så virkelig sliten nå, så lei å deprimert at det ikke finnes ord, jeg klamret meg til håpet om at jeg sku få et billigere bo alternativ, men det gikk ikke Flytt ut av byen da? Omså en time unna, billigere å bo. Om du har samvær kan jo det da fortsatt la seg løses. Anonymkode: 2bad1...137
Fortvilet1 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #54 Skrevet 24. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Flytt ut av byen da? Omså en time unna, billigere å bo. Om du har samvær kan jo det da fortsatt la seg løses. Anonymkode: 2bad1...137 ja må vel finne en campingplass, eller noe sånt----slaget er tapt for min del----
Gjest Chroma Skrevet 24. november 2020 #55 Skrevet 24. november 2020 Fortvilet1 skrev (36 minutter siden): ja må vel finne en campingplass, eller noe sånt----slaget er tapt for min del---- Forstår at du er fortvilet. Hva med å bo i kollektiv en stund? Eller finne en liten, billig leilighet for å spare penger? En liten hybel?
Fortvilet1 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #56 Skrevet 24. november 2020 13 minutter siden, Chroma said: Forstår at du er fortvilet. Hva med å bo i kollektiv en stund? Eller finne en liten, billig leilighet for å spare penger? En liten hybel? En stund holder nok ikke, jeg må nok bo på en campingplass, eller mini hybel resten av mitt liv, ser virkelig ikke noen andre løsninger, jeg prøver å tenke positivt men eneste løsningen jeg ser på dette, er å gi opp alt, å bare komme meg inn på en camplingplass, da det er billig å bo dær, mitt liv har alltid vært kjipt å leve, så er vant til å ha det kjipt
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #57 Skrevet 24. november 2020 Har du ikke råd til gjeld har du heller ikke råd til et boliglån.. Nytter ikke sutre om at du ikke har betalt bidrag og nå har gjeld. Antar at du ikke har samvær siden du nevner campingvogn. Anonymkode: 2bad1...137
Gjest Chroma Skrevet 24. november 2020 #58 Skrevet 24. november 2020 Fortvilet1 skrev (1 time siden): En stund holder nok ikke, jeg må nok bo på en campingplass, eller mini hybel resten av mitt liv, ser virkelig ikke noen andre løsninger, jeg prøver å tenke positivt men eneste løsningen jeg ser på dette, er å gi opp alt, å bare komme meg inn på en camplingplass, da det er billig å bo dær, mitt liv har alltid vært kjipt å leve, så er vant til å ha det kjipt Men hvor mye skylder du egentlig i bidrag? Og hva er grunnen til at du ikke har betalt noe tidligere? Det høres ut som det er flere millioner. Eller er det «bare» veldig overveldende? Kanskje du behøver noen å prate med?
Fortvilet1 Skrevet 25. november 2020 Forfatter #59 Skrevet 25. november 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Har du ikke råd til gjeld har du heller ikke råd til et boliglån.. Nytter ikke sutre om at du ikke har betalt bidrag og nå har gjeld. Antar at du ikke har samvær siden du nevner campingvogn. Anonymkode: 2bad1...137 Hei, betaler gjeld hvær mnd, men ved et hus lån ville jeg hatt mulighet å betalt mere ned på min gjeld, jeg har samvær så du antar feil
Fortvilet1 Skrevet 25. november 2020 Forfatter #60 Skrevet 25. november 2020 8 hours ago, Chroma said: Men hvor mye skylder du egentlig i bidrag? Og hva er grunnen til at du ikke har betalt noe tidligere? Det høres ut som det er flere millioner. Eller er det «bare» veldig overveldende? Kanskje du behøver noen å prate med? Er vel snakk om ca 300,000 tilsammen, jeg betaler hvær mnd. har hatt mindre utbetalt en jeg har hatt i utgifter så derfor har det ballet på seg med skyld. Noe må iallefall gjøres, jeg bare ikke vet helt hvor jeg skal begynne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå