Gå til innhold

Lån hos husbanken med skyld på barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hvis han hadde latt deg få bruke de 200 000 på å betale ut bidragsgjeld så du blir gjeldfri og kan søke lån. Formulerte meg litt krøkkete.

Anonymkode: 6d5fe...238

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 28.10.2020 den 9.38, Fortvilet1 skrev:

Hei

Jeg har 1 betalings anmerkning, og det er skyld på barnebidrag, er blitt uføretrygdet for noen mnd siden å får utbetalt ca 19000kr pr mnd etter skatt, noen som vet om jeg har mulighet å få lån hos husbanken, eller er det noen andre banker dær ute som vil gi meg lån

Kan skaffe ca 200k i egenkapital, hvis det vil hjelpe, noen som er i samme situasjon som meg?

Betal anmerkning, søk lån med kommunen som garantist og startlån som dekker egenkapitalen. 

Skrevet

har ikke mulighet å betale hele barnebidrag skylden, så har nok innsett at dette ser mørkt ut, men søknad er sendt, jeg skal ringe dem også, så jeg får fortalt at jeg trenger dette lånet for å ha mulighet å betale ned min bidragsgjeld.

Så jeg bør ringe dem, ang min plan for å få bedre råd med eget hus, så jeg kan betale bidrag, eller bør jeg sende det på et dokument?

Skrevet
2 timer siden, Fortvilet1 skrev:

har ikke mulighet å betale hele barnebidrag skylden, så har nok innsett at dette ser mørkt ut, men søknad er sendt, jeg skal ringe dem også, så jeg får fortalt at jeg trenger dette lånet for å ha mulighet å betale ned min bidragsgjeld.

Så jeg bør ringe dem, ang min plan for å få bedre råd med eget hus, så jeg kan betale bidrag, eller bør jeg sende det på et dokument?

Et tips i slike situasjoner som du er i: Møt alltid folk ansikt til ansikt. Be om å få et møte, forklar. I 9/10 tilfeller kommer man myyyye lengre da enn ved å bare slenge inn en søknad.

Bare et velment råd.

Anonymkode: 7ddb5...316

• Liker 4
Skrevet

takk, som sagt er søknad sendt, jeg skal ringe dem på mandag, og forlange en samtale med dem, så jeg får fram hvordan jeg mener jeg kan ordne opp i min økonomi, da jeg kun har skyld i barnebidrag

burde jo være mulig å få en samtale, jeg bor i Tromsø, så hvis noen hær har erfaring med dem, så hadde det vært fint med en input

Takk igjen

Skrevet
På 28.10.2020 den 9.49, Fortvilet1 skrev:

de 200k jeg har er ikke mine, er en kompis som er så snill å vil hjelpe meg med å kjøpe hus, er derfor jeg spør om det er mulig å få lån med betalings anmerkning, jeg betaler barnebidrag 1gang pr mnd

noen som vet om jeg bare skal glemme å søke om huslån?

I så fall er ikke dette egenkapital, men lån.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 28.10.2020 den 15.05, Fortvilet1 skrev:

huff, med andre ord man får ikke lån når man er skyldig barnebidrag
hvorfor blei denne tråden plutselig om at jeg får 200.000 hos en kompis, og at jeg burde betale det jeg er skyldig??

som jeg har skrevet så presiserer jeg at eneste måten jeg kan få betalt min skyld er å få bedre økonomi, å som jeg ser det må jeg ha et eget hus/leilighet. da vil jeg kunne betale mere ned, litt kjipt at jeg spør om råd og får pepper for at jeg har skrevet at jeg er skyldig barnebidrag, ikke alle har mulighet til å jobbe å tjene nok penger for å betale barnebidrag, da jeg har en forferdelig fortid, kort sagt blei missbrukt som barn i en årevis, dette har gjort at jeg har sterk angst, å mange ting jeg ikke klarer å gjøre i henhold til arbeidslivet. i en alder av 40år føltes det som jeg fikk puste for første gang, dette er snart 2år siden, å jeg prøver å rydde opp i livet mitt, så jeg kan ha penger til å betale for psykolog, for å få hjelpemidler fra dem, som feks angst øving, da det hjelper meg masse, spesielt når jeg har mine super vanskelige perioder med panikk angst

Hvorfor bli provosert??

var det så galt av meg å spørre om hjelp hær??

Hvorfor i all verden skal du låne 200.000 hos en kompis? Denne kompisen er ikke riktig vel bevart om han låner deg det når du ikke kan betale. Sett av penger neste utbetaling til å betale ned det barnebidraget!! Du kommer til å få nada lån med anmerkning.

Endret av Sprinkle
  • Liker 1
Skrevet

Du får ta et forbrukslån i en shady bank som reklamerer på tv og internett om at de låner til hvem som helst også de med betalingsanmerkninger, betal gjelda med de pengene, så søk om boliglån og belån boligen med det beløpet som forbrukslånet er på, da renta nok er lavere. Men barnebidrag blir jo regnet ut av inntekten,så at du ikke har hatt råd til å betale er jo prioriteringer i såfall, og å la det gå så langt at det blir anmerkning av det er jo uansvarlig. Uansett har jo mor fått pengene sine, og det er ikke henne du er skyldig, men de som betaler it barnebidraget.. 

Anonymkode: d967a...89f

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Sprinkle skrev:

Hvorfor i all verden skal du låne 200.000 hos en kompis? Denne kompisen er ikke riktig vel bevart om han låner deg det når du ikke kan betale. Sett av penger neste utbetaling til å betale ned det barnebidraget!! Du kommer til å få nada lån med anmerkning.

Hvor står at TS skal låne 200.000 kr av en kompis? Jeg vil understreke hvor står det at pengene er et LÅN. 

Anonymkode: 3453c...240

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står at TS skal låne 200.000 kr av en kompis? Jeg vil understreke hvor står det at pengene er et LÅN. 

Det er å anse som et privat lån ut i fra hvordan jeg tolker teksten. Det er da ingen kompiser som bare kaster fra seg 200k til hvem som helst? Kompis eller ei. Synes også det høres mindre lurt ut å låne penger til en som allerede har anmerkninger som viser at parten ikke er betalingsdyktig.

Uansett vil TS aldri få lån med anmerkning. Her må han betale ut det han skylder før lån er et tema. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Sprinkle skrev:

Det er å anse som et privat lån ut i fra hvordan jeg tolker teksten. Det er da ingen kompiser som bare kaster fra seg 200k til hvem som helst? Kompis eller ei. Synes også det høres mindre lurt ut å låne penger til en som allerede har anmerkninger som viser at parten ikke er betalingsdyktig.

Uansett vil TS aldri få lån med anmerkning. Her må han betale ut det han skylder før lån er et tema. 

For det første så hvor står det at det er hvem som helst? Du vet ingenting om deres relasjon. 
For det andre så er det din tolkning av teksten der du mener at det er et lån, men det står INGEN steder at det er et lån. Du velger å være ufin og nedlatende mot et menneske i en vanskelig situasjon istedenfor å stille et enkelt spørsmål. 

SKAM DEG. 

Skrevet

Ta kontakt med NAV om det er mulighet til å slette noe av bidragsgjelden. Verdt å prøve. Meningen med bidrag er å betale etter evne ikke å bli gjeldsslave. 

Anonymkode: b08ac...3c4

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det første så hvor står det at det er hvem som helst? Du vet ingenting om deres relasjon. 
For det andre så er det din tolkning av teksten der du mener at det er et lån, men det står INGEN steder at det er et lån. Du velger å være ufin og nedlatende mot et menneske i en vanskelig situasjon istedenfor å stille et enkelt spørsmål. 

SKAM DEG. 

Har ingneting å skamme meg for. Slik er realiteten dessverre. Jeg ser på uføre på samme måte som jeg ser på hvem som helst andre. Vi er likeverdige mennesker. Og alle andre ville fått nøyaktig samme svar. 

TS sier at h*n ble ufør for noen måneder siden. Hvor ble det av sparing da vedkommende ikke var ufør? Eventuelt ung-ufør forsikring om vedkommende er ung? Da hadde man blitt sikret økonomisk. 

Det et flott at man kan få lån i husbanken som ufør, men så lenge man har betalingsanmerkning så får man ikke det. Med 19k utbetalt i mnd så klarer man å få denne betalingsanmerkningen nedbetalt. Det handler om prioriteringer. 

TS er veldig heldig om vedkommende FÅR 200 tusen kroner fra en venn. Jeg tviler på at denne vennen har millioner på bok. Derfor ville jeg rådet TS til å snakke med vedkommende. Det er da meget trasig om TS kompis også dras ned i gjørma? 

Endret av Sprinkle
  • Liker 3
Skrevet

Men har du mulighet til å betale bidragsgjelden med pengene fra kompisen?

Har en venninne som nylig fikk låne i husbanken, ufør og hun fikk 450 000 kr i startlån, og 1.8 mill i boliglån. Hun hadde ikke noe egenkapital, og billån. Men ikke betalingsannmerkninger. Og bor hun i boligen i 20 år, så får hun de 450 000. 

Anonymkode: 7327d...5cc

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Fortvilet1 skrev:

takk, som sagt er søknad sendt, jeg skal ringe dem på mandag, og forlange en samtale med dem, så jeg får fram hvordan jeg mener jeg kan ordne opp i min økonomi, da jeg kun har skyld i barnebidrag

burde jo være mulig å få en samtale, jeg bor i Tromsø, så hvis noen hær har erfaring med dem, så hadde det vært fint med en input

Takk igjen

Jeg fikk startlån i Tromsø. 

Men, det er myndige damer på boligkontoret, så foreslår at du er ydmyk og ikke "forlanger" så mye. Du har en stygg anmerkning. 

For å gi deg noe tips:

Skaff deg en erklæring på hvorfor du søker. I min (jeg har MS), hadde jeg krav til universell utforming (rullestol), lite støy (har fatigue), relativt moderne (handikappa folk klarer ikke ut med så mye oppussing). Jeg hadde utsikter til å bli ufør - altså nedsatt inntekt. 

Jeg fikk tilslag på 2.8 millioner. Jeg hadde ei inntekt på 420 000. Nå som ufør har jeg 400 000. Det er Sifo de forholder seg til.

Så fant jeg passende leilighet som jeg sendte til boligkontoret. De godkjenner om du kan kjøpe eller ikke. Du kan ikke gå inn i budrunde. Du behøver heller ikke EK. Er du veldig blakk kan du få tilskudd. Det er egne regler og de kjenner jeg ikke til. 

Jeg kjøpte for 2 mill pluss fellesgjeld på 300 000. Jeg måtte binde på 10 år, men renta var god den. Jeg betaler 8500 på lånet og 4500 i felleskostnader. Strøm og TV/internett kommer i tillegg. Og selvsagt innboforsikring. 

Året før banka jeg ned 120000 i kredittgjeld. Det tok seg godt ut. Jeg måtte også levere avslag på lån i bank. Det lønner seg for deg å søke i januar.

Når det gjelder den bidragsgjelden må du vise vilje. Få unna mest mulig av den. Om du viser deg som en skikkelig kar kan det være du får bake den inn. Om ikke begynn med vanskelig barndom. Du må huske at de som søker startlån stort sett har vanskelige liv. Dem har hørt alt før og du får ikke lån for om du sutrer. Vær proff i møte med dem. 

Til slutt: meld deg inn i BoNord så du kan kjøoe ferdigbydde, siden du ikke får gå inn i budrunde. 

Så pust med magen, få orden i papirene dine, begynn å betal på gjelda di, og les deg opp. Så kan du ringe de. 

Lykke til😊

Anonymkode: 80bcb...2ae

Skrevet

Takk, skal lese litt, å melde meg inn i BoNord

ang de 200,000 er ikke et lån, har rett å slett en god kompis, vi har hold ilag hele livet (kort oppsummert)

Ang at jeg ikke har betalt bidrag, er fordi jeg var totalt idiot, å priotiterte rus framover alt, har nå ikke brukt narkotika på rimelig nøyaktig 5år, har ikke drukket alkohol på rundt 2år, og faktisk ikke røyket sigaretter på 15dager.

Er ingen unnskyldning, men jeg valgte å ruse meg når jeg var liten, mest fordi det gjore at jeg ikke husket hva jeg blei utstatt for, eller det gjor ikke så vondt, så dette bare ble en ond sirkel, som tok meg rundt 20 år å komme ut av.

Nå prøver jeg så godt jeg kan å få orden på sysakene mine, og bli et bedre menneske hvær dag.

jeg vil ikke få banket ned bidragsgjelden med 200k, det er problemet

Takk for alle gode råd

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Fortvilet1 skrev:

Takk, skal lese litt, å melde meg inn i BoNord

ang de 200,000 er ikke et lån, har rett å slett en god kompis, vi har hold ilag hele livet (kort oppsummert)

Ang at jeg ikke har betalt bidrag, er fordi jeg var totalt idiot, å priotiterte rus framover alt, har nå ikke brukt narkotika på rimelig nøyaktig 5år, har ikke drukket alkohol på rundt 2år, og faktisk ikke røyket sigaretter på 15dager.

Er ingen unnskyldning, men jeg valgte å ruse meg når jeg var liten, mest fordi det gjore at jeg ikke husket hva jeg blei utstatt for, eller det gjor ikke så vondt, så dette bare ble en ond sirkel, som tok meg rundt 20 år å komme ut av.

Nå prøver jeg så godt jeg kan å få orden på sysakene mine, og bli et bedre menneske hvær dag.

jeg vil ikke få banket ned bidragsgjelden med 200k, det er problemet

Takk for alle gode råd

Jeg vet av en kar på LAR som har fått startlån i Tromsø, så tidligere rus vil ikke stå i veien for lån. 

Be fastlegen eller helst en sosionom om å skrive deg en attest. På UNN er de veldig gode. Ei der skrev min. 

Betal LITT på gjelda, Om så 500,- i måneden. For du MÅ vise vilje. 

Og legg til side alt som er personlig. Tro meg, de vil ikke høre og du føler deg bare avvist. 

Det går bra dette. Bare spør meg om det lurer på. Jeg er ikke her inne så mye, men jeg kan sjekke innom en gang om dagen. 

Skrevet
På 30.10.2020 den 7.59, Sprinkle skrev:

Har ingneting å skamme meg for. Slik er realiteten dessverre. Jeg ser på uføre på samme måte som jeg ser på hvem som helst andre. Vi er likeverdige mennesker. Og alle andre ville fått nøyaktig samme svar. 

TS sier at h*n ble ufør for noen måneder siden. Hvor ble det av sparing da vedkommende ikke var ufør? Eventuelt ung-ufør forsikring om vedkommende er ung? Da hadde man blitt sikret økonomisk. 

Det et flott at man kan få lån i husbanken som ufør, men så lenge man har betalingsanmerkning så får man ikke det. Med 19k utbetalt i mnd så klarer man å få denne betalingsanmerkningen nedbetalt. Det handler om prioriteringer. 

TS er veldig heldig om vedkommende FÅR 200 tusen kroner fra en venn. Jeg tviler på at denne vennen har millioner på bok. Derfor ville jeg rådet TS til å snakke med vedkommende. Det er da meget trasig om TS kompis også dras ned i gjørma? 

Det er jo løgn. :) Det viser du veldig klart og tydelig med alle svarene dine! 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk startlån i Tromsø. 

Men, det er myndige damer på boligkontoret, så foreslår at du er ydmyk og ikke "forlanger" så mye. Du har en stygg anmerkning. 

For å gi deg noe tips:

Skaff deg en erklæring på hvorfor du søker. I min (jeg har MS), hadde jeg krav til universell utforming (rullestol), lite støy (har fatigue), relativt moderne (handikappa folk klarer ikke ut med så mye oppussing). Jeg hadde utsikter til å bli ufør - altså nedsatt inntekt. 

Jeg fikk tilslag på 2.8 millioner. Jeg hadde ei inntekt på 420 000. Nå som ufør har jeg 400 000. Det er Sifo de forholder seg til.

Så fant jeg passende leilighet som jeg sendte til boligkontoret. De godkjenner om du kan kjøpe eller ikke. Du kan ikke gå inn i budrunde. Du behøver heller ikke EK. Er du veldig blakk kan du få tilskudd. Det er egne regler og de kjenner jeg ikke til. 

Jeg kjøpte for 2 mill pluss fellesgjeld på 300 000. Jeg måtte binde på 10 år, men renta var god den. Jeg betaler 8500 på lånet og 4500 i felleskostnader. Strøm og TV/internett kommer i tillegg. Og selvsagt innboforsikring. 

Året før banka jeg ned 120000 i kredittgjeld. Det tok seg godt ut. Jeg måtte også levere avslag på lån i bank. Det lønner seg for deg å søke i januar.

Når det gjelder den bidragsgjelden må du vise vilje. Få unna mest mulig av den. Om du viser deg som en skikkelig kar kan det være du får bake den inn. Om ikke begynn med vanskelig barndom. Du må huske at de som søker startlån stort sett har vanskelige liv. Dem har hørt alt før og du får ikke lån for om du sutrer. Vær proff i møte med dem. 

Til slutt: meld deg inn i BoNord så du kan kjøoe ferdigbydde, siden du ikke får gå inn i budrunde. 

Så pust med magen, få orden i papirene dine, begynn å betal på gjelda di, og les deg opp. Så kan du ringe de. 

Lykke til😊

Muligens det er forskjellig fra sak til sak. Jeg kunne gå inn i budrunde, og måtte ikke binde renten. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...