Fortvilet1 Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Hei Jeg har 1 betalings anmerkning, og det er skyld på barnebidrag, er blitt uføretrygdet for noen mnd siden å får utbetalt ca 19000kr pr mnd etter skatt, noen som vet om jeg har mulighet å få lån hos husbanken, eller er det noen andre banker dær ute som vil gi meg lån Kan skaffe ca 200k i egenkapital, hvis det vil hjelpe, noen som er i samme situasjon som meg?
Gjest Chroma Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Kan du ikke bruke de 200k på å betale bidraget du skylder?
Gjest O.G. Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Betal bidraget ditt før du skaffer deg hus, mann.
Fortvilet1 Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2020 de 200k jeg har er ikke mine, er en kompis som er så snill å vil hjelpe meg med å kjøpe hus, er derfor jeg spør om det er mulig å få lån med betalings anmerkning, jeg betaler barnebidrag 1gang pr mnd noen som vet om jeg bare skal glemme å søke om huslån? 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Nei, du får ikke lån med betalingsanmerkning. Men som ufør kan man vel få omgjort bidragsgjeld ( desverre). Anonymkode: e6418...adb 2
Sylveon Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) Du må bare søke og se. Det er ikke mer å få gjort enn det. Jeg er uenig med de over. Jeg mener at å gå fra leie til eie kan gjøre en situasjon mer stabil, redusere boutgiftene og gjøre det mulig til å sette av mer til bidrag. Det vil derfor være økonomisk fornuftig, for en i din situasjon å få tak i egen bolig. Søk i to banker. Med en betalingsanmerkning så får du lett avslag. Også sender du inn søknaden. Endret 28. oktober 2020 av Sylveon 2
Fortvilet1 Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2020 ja, akkurat det jeg tenkte på, så jeg får betalt mere pr mnd
Sylveon Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 3 minutter siden, Fortvilet1 skrev: ja, akkurat det jeg tenkte på, så jeg får betalt mere pr mnd Jeg er helt enig med deg altså. Jeg har en venninne som gikk fra å betale 15.000 i leie til å betale 7.000 for boliglån og fellesutgifter. Det frigjorde veldig mye penger for henne som er alenemor. Har flere eksempler og, men poenget er at jeg syns du må prioritere å få søkt fordi at det handler ikke bare om hva som har skjedd, men om fremtiden din også! Å gi seg selv muligheten til å ha det økonomisk spillerommet for å ivareta sine barn godt på lang sikt. Ja. Kjør på Kanskje du får avslag? Men da har du i hvert fall prøvd. Jeg vil anbefale deg å søke så fort som mulig fordi at kommunen får nye midler 1.1.21. Endret 28. oktober 2020 av Sylveon 1
Fortvilet1 Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2020 Takk, skal søke, som jeg ser det er eneste måten å komme meg ut av dette å få en egen bolig, da det meste jeg har går til bolig hvis noen har noen andre råd, så hadde det vært supert
Sylveon Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg aner ikke om du kan få med betalingsanmerking, bare så det er sagt, men jeg mener at du bør søke og i hvert fall unne deg selv muligheten til en bedre fremtid. Søk så fort som mulig nå fordi at kommunen får nye midler 1.1.21 og de forsvinner fort, ofte fordi at det er litt kø fra året før.
Gjest O.G. Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 17 minutter siden, Fortvilet1 skrev: de 200k jeg har er ikke mine, er en kompis som er så snill å vil hjelpe meg med å kjøpe hus, er derfor jeg spør om det er mulig å få lån med betalings anmerkning, jeg betaler barnebidrag 1gang pr mnd noen som vet om jeg bare skal glemme å søke om huslån? En kamerat som vil gi deg 200000kr?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Vanlige banker vil gi avslag og det er vel et krav fra husbanken også, at du må ha fått avslag i vanlig bank. Prøv husbanken sine lån for vanskeligstilte, det har du en god sjans. Anonymkode: cbf0f...de5
Sylveon Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, O.G. skrev: En kamerat som vil gi deg 200000kr? Ja, det er det som står. Vanskelig å forstå? 🙄
Gjest O.G. Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 20 minutter siden, Sylveon skrev: Ja, det er det som står. Vanskelig å forstå? 🙄 Jeg tror du lyver, men hvis du ikke lyver så har du da en glimrende mulighet til å betale dine barns mor de pengene du skylder henne.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg har startlån fra kommunen. Jeg trur nok du kan slå fra deg å få lån når du skylder barnebidrag. Du kan også slå fra deg å få det sletta, selv om du er ufør. Dette vet jeg fordi jeg hjalp en kamerat med dette. Jeg har aldri noensinne sett et så aggressivt brev fra en offentlig instans før. Det tar seg ekstremt dårlig ut å skylde barnebidrag. Bli kvitt det, og så søk om startlån. Jeg kjenner jeg blir litt provosert her. Anonymkode: 80bcb...2ae 13
Sylveon Skrevet 28. oktober 2020 #16 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, O.G. skrev: Jeg tror du lyver, men hvis du ikke lyver så har du da en glimrende mulighet til å betale dine barns mor de pengene du skylder henne. Jeg er ikke TS.
Fortvilet1 Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #17 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) huff, med andre ord man får ikke lån når man er skyldig barnebidrag hvorfor blei denne tråden plutselig om at jeg får 200.000 hos en kompis, og at jeg burde betale det jeg er skyldig?? som jeg har skrevet så presiserer jeg at eneste måten jeg kan få betalt min skyld er å få bedre økonomi, å som jeg ser det må jeg ha et eget hus/leilighet. da vil jeg kunne betale mere ned, litt kjipt at jeg spør om råd og får pepper for at jeg har skrevet at jeg er skyldig barnebidrag, ikke alle har mulighet til å jobbe å tjene nok penger for å betale barnebidrag, da jeg har en forferdelig fortid, kort sagt blei missbrukt som barn i en årevis, dette har gjort at jeg har sterk angst, å mange ting jeg ikke klarer å gjøre i henhold til arbeidslivet. i en alder av 40år føltes det som jeg fikk puste for første gang, dette er snart 2år siden, å jeg prøver å rydde opp i livet mitt, så jeg kan ha penger til å betale for psykolog, for å få hjelpemidler fra dem, som feks angst øving, da det hjelper meg masse, spesielt når jeg har mine super vanskelige perioder med panikk angst Hvorfor bli provosert?? var det så galt av meg å spørre om hjelp hær?? Endret 28. oktober 2020 av Fortvilet1 1
Sylveon Skrevet 28. oktober 2020 #18 Skrevet 28. oktober 2020 31 minutter siden, Fortvilet1 skrev: var det så galt av meg å spørre om hjelp hær?? Nei! Det var det absolutt IKKE. Og du bør ikke føle at du må forsvare deg. Du har absolutt IKKE gjort noe galt her. Du har hatt en forferdelig opplevelse, og prøver nå å få orden på ting. Jeg syns du har en flott tankegang og vil rose deg for at du prøver. Stå på!! Dette klarer du!! 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #19 Skrevet 28. oktober 2020 Sånn generelt tror jeg det er vanskelig å få lån/startlån med betalingsanmerkning som skyld i barnebidrag. MEN: hvertfall i min kommune sitter det folk man kan prate med, for å forklare. Lag en god søknad, send inn. Så ta en telefon, der du forklarer at du gjerne vil betale tilbake det du skylder, men at der er vanskelig sånn som det er nå. Kommunen sine startlån er jo til for nettopp de som er i en vanskelig økonomisk situasjon. Anonymkode: da555...e32 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 Du får ikke lån av husbanken med betalingsanmerkning. Mitt heteste tips er å bo så kummerlig som mulig i en periode mens du nedbetaler så mye du kan. Hvor mye er det snakk om? Du må ikke ha egenkapital for å få startlån (men det hjelper jo på totalen), så du kan jo forklare kompisen din at å få betalt ut gjelden også er hjelp til bolig, hvis han kunne tenke deg å la deg bruke de 200 000 på det. Anonymkode: 6d5fe...238 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå