Gå til innhold

La svigermor passe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min mann har et helt annet forhold til foreldrene sine enn meg. Foreldrene ble skilt når han var liten, og han bodde store deler av oppveksten hos faren. Han har fortalt at moren ved noen anledninger straffet han med vold når han hadde gjort noe galt, hun slo med belte.

Etter at han ble eldre har forholdet likevel blitt bedre, de har tatt opp kontakten som var borte i noen år og har et greit forhold i dag, men det er ikke alt de har snakket om. Svigermor sliter med ryggproblemer/ en del fysiske helseplager.

Grunnet at sønnen vår på 1,5 år og jenta vår på 3 år har vært en del syk i høst, har vi brukt en del sykedager fra jobb allerede og det er litt ekkelt å til stadighet være borte fra jobb. Begge er syk, men begynner å bli bra. Grunnet lav terskel i barnehagen/ at de helst bør være inne og ha litt ro, bør de likevel være hjemme fra barnehagen ut uka.

Mannen mener at svigermor kan passe i morgen. Hun har erfaring i å passe andre barnebarn.  Jeg er skeptisk til om svigermor kan passe. Hun ser ikke ungene jevnt (kanskje en gang i mnd. Og sist helgen som var når vi alle var på besøk) og de bruker litt tid på å bli trygg på henne. I tillegg er jeg redd for at det kan bli for mye for henne å passe begge to en hel arbeidsdag pga. helsa.

Svigermor selv sier hun kan komme i ettermiddag/ kveld så ungene rekker å bli vant til henne. Men hun selv var også litt bekymret for om ungene var trygg nok på henne.

Hva tenker dere, er det forsvarlig å bruke henne som barnevakt?

Anonymkode: 48abb...7ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri brukt en voldelig person som barnevakt. Er dere helt sikre på at hun har lagt fra seg de metodene? 

Skrevet

Nei, aldri i livet. 

Anonymkode: 52730...7c3

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Min mann har et helt annet forhold til foreldrene sine enn meg. Foreldrene ble skilt når han var liten, og han bodde store deler av oppveksten hos faren. Han har fortalt at moren ved noen anledninger straffet han med vold når han hadde gjort noe galt, hun slo med belte.

Etter at han ble eldre har forholdet likevel blitt bedre, de har tatt opp kontakten som var borte i noen år og har et greit forhold i dag, men det er ikke alt de har snakket om. Svigermor sliter med ryggproblemer/ en del fysiske helseplager.

Grunnet at sønnen vår på 1,5 år og jenta vår på 3 år har vært en del syk i høst, har vi brukt en del sykedager fra jobb allerede og det er litt ekkelt å til stadighet være borte fra jobb. Begge er syk, men begynner å bli bra. Grunnet lav terskel i barnehagen/ at de helst bør være inne og ha litt ro, bør de likevel være hjemme fra barnehagen ut uka.

Mannen mener at svigermor kan passe i morgen. Hun har erfaring i å passe andre barnebarn.  Jeg er skeptisk til om svigermor kan passe. Hun ser ikke ungene jevnt (kanskje en gang i mnd. Og sist helgen som var når vi alle var på besøk) og de bruker litt tid på å bli trygg på henne. I tillegg er jeg redd for at det kan bli for mye for henne å passe begge to en hel arbeidsdag pga. helsa.

Svigermor selv sier hun kan komme i ettermiddag/ kveld så ungene rekker å bli vant til henne. Men hun selv var også litt bekymret for om ungene var trygg nok på henne.

Hva tenker dere, er det forsvarlig å bruke henne som barnevakt?

Anonymkode: 48abb...7ab

Mine foreldre får aldri passe mine barn. Slår de meg gjør de det med flere.

Anonymkode: 8f94a...f25

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ikke!

min mor slo meg når jeg var liten frem til jeg klarte å forsvare meg selv. Vi har et greit forhold idag men hun kommer aldri til å få være alene med mine barn

• Liker 6
Skrevet

Min far hadde ALDRI fått passet mine barn. Han kunne finne på å lugge, klaske til meg, drive med psykisk mishandling osv. Hadde aldri stolt på at det ikke hadde skjedd med mine barn for å si det sånn. 

Anonymkode: 28584...582

• Liker 3
Skrevet

For ei grusom mor! Jeg hadde aldri i livet gått med på dette! 

Hadde hun prøvd seg på noe voldelige tendenser på barna hadde jeg klappet til henne, og sagt:» synes du dette er godt? 

• Liker 1
Skrevet

Ingen som hadde slått egne barn hadde noen sinne fått vært alene med mine barn.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er skikkelig merkelig at en mann som selv ble slått av sin mor mener den samme damen kan passe barna hans. 

Skrevet

Aldri i livet. Mine foreldre brukte vold og psykisk terror mot meg.

De har aldri fått være samnen mine barn uten at jeg eller mannen min var tilstede

Anonymkode: dd4a0...439

• Liker 1
Skrevet

Aldri i livet!

Jeg vil påstå at det er omsorgssvikt å la svigermor passe barna når man vet at svigermor slo sitt eget barn med belte!

Anonymkode: 20f9d...a00

• Liker 2
Skrevet

Min far slo, men er verdens snilleste nå 20år senere. Han får ALDRI passe mine barn uansett

Anonymkode: 832b2...631

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble slått av mamma i barndommen, men hun får passe barna mine. Hun har endret seg og jeg er trygg på at hun aldri hadde slått barnebarna sine. Men barna mine ser familien min ofte og vil ofte være sammen med mine foreldre, så de er veldig trygge på de.

Anonymkode: 92ebf...e2d

• Liker 2
Skrevet

Ts, du vurderer seriøst å la en voldelig person passe barna dine? Er du ikke riktig velbevart?

Anonymkode: cba70...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...