Gå til innhold

Hudpleie for gravid kvinne med fet hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fet hud med hormonell akne på haken, og kan få akne på kinn av for sterk hudpleie.

Til nå har jeg brukt en gel cleanser med salisylsyre, solkrem med salisylsyre fra LRP, dagkrem for uren hud med farge fra LRP, og på kvelden vekslet mellom serum som har salisylsyre og Niacinamide, og retinolserum på kvelden. Det pleier å gå fint uten krem etterpå, og jeg våkner med fin og myk hud dagen etter. Er ikke tørr etter dusj og ansiktsvask. Hvis jeg derimot bruker basiron på kvisene kan jeg få tørre flekker i ukesvis.

Men nå er jeg da altså gravid. Hvilke stoffer må jeg unngå, og hvilke kan jeg trygt bruke?

Anonymkode: 8f618...c0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Retinol skal du holde deg unna. Det er visse uenigheter med salisylsyre, noen mener at man ikke skal bruke det som gravid mens andre mener at man kan bruke det på huden opptil 2 %, at det er begrensa med hva som blir tatt opp av huden og at det virker mer lokalt. Det er derimot ikke gjort nok studier på det til at noen kan si at det er 100% trygt. 

Tror du trygt kan bruke aha syrer, men at lactic acid er å foretrekke under svangerskap. 

Anonymkode: 2101a...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...