Gå til innhold

Hvorfor hater barnehager bukser ? Sukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slår aldri feil. Om jeg leverer  gutten min på 11 mnd min med antisklisokker over strømpebuksa og/eller bukse over strømpebukse. Ja da tar de buksa av og det samme med antiskli sokkene.  Der havner i hylla hans etterpå slik at jeg ikke får det med hjem heller,  og jeg elsker å ha kontroll på klær . Så det klør mildt sagt i hodet mitt når jeg ikke får med det jeg sendte han i hjem igjen. 

Jeg fatter ikke hvorfor barnehager hater bukser så sabla.  Hver eneste dag.
flere som opplever det slik? Og jeg har gitt beskjed om at jeg vil han skal ha antisklisokker på, men de hører ikke. Sukk. 
er det ullstrømpebukse er det en tynn bukse over jeg tar på. Så er ikke det at han er overkledd.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, få ut noe frustrasjon bare 

Anonymkode: ea545...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han både strømpebukse og bukse på inne i barnehagen? Høres varmt ut. Hvorfor får du ikke med deg klærne selv om de legger det i hylla hans? 

Anonymkode: a3140...e51

• Liker 38
Skrevet

De gjør det nok fordi det er varmt inne og fordi det blir enklere med bleieskift. Her tar de også av bukser inne så går de med strømpebukse eller ullundertøy. Tror det er ganske vanlig altså. 

Anonymkode: d9231...5a7

• Liker 18
Skrevet

Fordi det er alt for varmt inne med både strømpebukse og bukse. Det er varmt inne i barnehager.. og de løper rundt og leker. Det er helt normalt at de tar buksen av, og lar dem gå rundt i bare stilong/strømpebukse. 

Be om å få den med deg hjem, da? Det er da ikke verre enn det? Nå med korona har vi også sånn at vi ikke får komme inn i bhg, men må hente dem ute, men da spør vi bare om sånn og sånn plagg er med, og er det ikke det, går de inn og henter det. Om vi har sagt vi alltid vil ha med igjen sånn og sånn plagg, så husker de som regel å ha det oppi sekken hans. 

Anonymkode: a4583...606

• Liker 17
Skrevet

De tar det av når de går ut, antisklisokker er ikke anbefalt i sko og vanlig bukse bruker de ikke underdress

Anonymkode: 1b0aa...e16

• Liker 16
Skrevet

Enig med over. Antiskli-sokker er frarådet i sko, da det leder kulde, og gjør barna kaldere på føttene. I tillegg til at det kan være skikkelig vanskelig å få på sko når ungen har antiskli på. 

Så ja, det er helt vanlig at de tar av bukse og antisklisokker. 

Anonymkode: a4583...606

• Liker 17
Skrevet

Ullbukse eller vanlig bukse? Send bare med en tynn ullbukse. Det har jeg gjort og det var ingen kommentarer på det... 

Anonymkode: df58e...80a

• Liker 1
Skrevet

Altså. Du vet det blir veldig varmt inne med dobbelt lag?! 

Skrevet

Heia ullstrømpebukse med antiskli!

Anonymkode: 10d7c...212

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager har du på to lag nå? Selvfølgelig tar barnehagen det av, det er alt for varmt.

Skrevet

11mnd gamle babyer er overalt. De krabber av seg buksa, mister den, den er trang og vanskelig å bevege seg i. 

Vi har i tillegg gulvvarme hos de minste, så det blir fort varmt med ull og bukse over. 

Anonymkode: 79e31...eb4

• Liker 12
Skrevet

Antiskli sokker virker praktisk, men er så og si umulig å få ned i sko, er heller ikke anbefalt..tøfler er mye bedre.. 2 lag inne kan bli varmt! 

barnehagen hater ikke bukser... Men barna kan det.. de (på min avd) har også en hobby i å ta av seg sokkene selv

• Liker 5
Skrevet

For småttiser i aktiv lek er strømpebukser/longs også det beste for bevegelighet.

De har ikke helt kontroll på kroppen ennå, og ikke helt fått styrken. Flere lag klær bremser bevegelse. 

Helt normale at småttisen går i strømpebukse/longs inne i barnehagen. 

Anonymkode: 5c5e0...282

• Liker 7
Skrevet

Hos oss tar alle ungene av sokkene selv...

Og bukse og strømpebukse er alt for varmt for aktive barn inne.... barna bli svette/klamme og dermed kald når vi går ut.

Du burde dog fått med deg klærne hjem. 

Anonymkode: 7fd45...547

• Liker 4
Skrevet

Inni dressen er det klumpete med vanlig bukse. 
Hva med å levere barnet i strømpebukse/stillongs i stedet? Eller ta av selv når du leverer så har du kontroll på hvor buksa er. 

Både strømpebukse og bukse er alt for varmt inne i aktiv lek. 

Skrevet

Sokker over strømpebukser er så ekkelt å ha på seg! Og to lag inne i barnehagen er for varmt

Anonymkode: 5a77f...2d2

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor vil du at han skal ha på antisklisokker? 

Anonymkode: 2994a...a22

• Liker 2
Skrevet

Barnehagen er ikke stedet for å pynte barna, der skal de ha det behagelig. Går du med ullstilongs og bukse over inne nå? Det er jo dritvarmt og ubehagelig.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du at han skal ha på antisklisokker? 

Anonymkode: 2994a...a22

Jeg er ikke TS, men vår unge bruker mye antiskli, og vi synes det er genialt. 
Har en tass som begynte å løpe før han begynte å gå, og antiskli har forhindret mange fall👍🏼 
Har aldri hatt problem med å få på sko som mange nevner her. Og at det leder kulda, ja vel? Sokken/strømpebuksa er ikke heldekt med antiskli heller. 

Anonymkode: 10d7c...212

• Liker 2
Skrevet

Det blir nok for varmt for barnet. 
Jeg leverer min i kun ullundertøy om han leveres inne, så tar de ansatte på en ulldress til når de skal ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...