Gå til innhold

Se her!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Gina_*
Skrevet

Hei!

Tenkte jeg bare skulle dele min erfaring med Atkins-kuren med dere! Etter at jeg fødte sønnen min for 9 mnd siden har jeg ønsket og gå ned noen kg,siden det satt seg en del på baken under svangerskapet!Jeg har alltid vært slank,men de ekstra kg irriterte meg og jeg var ute etter en lett løsning!(ikke lett å få tid til masse trening med når man er småbarnsmor!) Jeg leste ulike ting om kuren på nettet og i bøker-det virket jo veldig bra! Så jeg bestemte meg for å begynne...Før jeg begynte på kuren gikk jeg til legen og tok en del prøver for å finne ut hva kuren hadde gjort med kroppen min når jeg var ferdig...

Dagene gikk og jeg spiste fet mat og så lite som ingenting karbohydrater. De første dagene gikk greit...sambo var i ekstase over bacon og fete biffer! :ler:

Men etter et par dager gikk det bare nedover...hjernen stoppet helt opp! I tillegg var det nesten ehlt umulig å holde seg borte fra viktige og normale matvarer som poteter, ris og brød! Jeg ble utslitt av å ikke få nokmenergi til hjernen og energien gikk nedover...vekten gikk også litt nedover. Maten stod i halsen på meg lenge etter jeg hadde spist- nesten bare fet mat over tid er grusomt! Etter at jeg hadde gått på denne kuren i ca 2-3 mnd klarte jeg ikke mer og bestemte meg for å slutte! Fikk jo ingenting utav det... Overraskelsen jeg fikk hos legen var mildt sagt urovekkende! Jeg hadde økt fettprosenten ganske mange prosent opp og kolesterolnivået var HØYT! Legen spurte meg hva i all verden jeg hadde drevet med...

Så selv om jeg gikk litt ned i vekt,var dette en erfaring jeg egentlig villle vært foruten! Dette er i hvertfall min erfaring med denne kuren. Synes det er litt urovekkende at en slik kur blir fulgt av så mange!

Vil gjerne høre andres synspunkter også og håper dere fikk litt ut av min historie!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra lege og ernæringshold så er det advart mot det kostholdet den kuren tilsier. I fjor eller var det året før...så fikk jo også de negative konsekvensene ved kuren bred presseomtale...jeg trodde rett og slett at folk ikke hadde tillit til den lenger.

Det er fint at du deler din erfaring om dette....for kanskje det er lettere for enkelte å tro på en som har prøvd dette selv....enn å tro på "mas" fra leger og ernæringsekspertise.

:)

(Klok av skade her inne....så vil jeg legge til: Dette er overhodet ikke ment som kritikk av deg...tvert om). :)

Gjest Embla s
Skrevet

Flott motvekt mot alle som tror Atkins er den "lette løsningen"!

Virker som om mange blåser i hjerte/kar og indre organer, bare de tilsynelatende ser smale ut..

Skrevet

Prøv heller South Beash dietten,ikke så mye fett ,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...