Gå til innhold

Svigerfarproblemer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han føler seg truet av mitt forhold til sin sønn. Han oppdaget nylig at sønnen setter meg og tillit oss i mellom, før sin far i en sak. Dette førte til at faren hans har behandlet meg veldig dårlig etterpå. Det er som om han prøver å terge meg konstant. Han vil sette meg i et dårlig lys ovenfor sin sønn, slik at jeg skal bli valgt bort. Jeg leser han i hvert fall slik av min erfaring, samt andre svigerdøtre sine erfaringer. 

Jeg overser all hans dårlig oppførsel, er alltid høflig og hyggelig. Han kommer ingen vei med denne oppførselen annet enn at sønnen hans blir irritert på han. Som igjen fører til at han går hardere til verks for å fjerne meg. Han har tidligere hatt veldig kontroll på sin sønn, så jeg kan forstå at dette er rart for han. Jeg kontrollerer ikke samboer, han får gjøre som han vil med det meste. 

I saken har jeg sagt da at han får selv være så mye med familien sin som han ønsker. Jeg ønsker ikke å være med mer, jeg ønsker heller ikke at samboer skal velge mellom oss. 

Hva kan man gjøre når prat ikke hjelper? Det er barnebarn i bildet. 

Anonymkode: 5fa65...c88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med svigerfar. Om jeg så hadde måtte bli hissig så hadde jeg blitt det. Når han allerede er jævlig uten at du har prøvd å sette deg i respekt så har du ingenting å tape. Hadde ikke tillatt å bli behandlet slik. Om det så hadde vært en tale for døve ører så hadde jeg måtte fått ut mitt ståsted og frustrasjon oppi dette,nog konsekvenser som f.eks at barna vil til slutt se den dårlige relasjonen og behandlingen.

Anonymkode: 2b813...fd7

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror det rett og slett bunner i en slags sjalusi. Jeg er litt redd han i tillegg  

Skrevet

Siden du er så heldig at mannen din ser situasjonen og støtter deg, syns jeg du skal be ham håndtere dette og sette skapet på plass overfor svigerfar. Han får gi sin far klar beskjed om hva han vil akseptere og ikke. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Hippogriff skrev:

Siden du er så heldig at mannen din ser situasjonen og støtter deg, syns jeg du skal be ham håndtere dette og sette skapet på plass overfor svigerfar. Han får gi sin far klar beskjed om hva han vil akseptere og ikke. 

Det kommer til å skje straks. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer til å skje straks. 

Flott! Da vet du at det kommer til å smelle en bombe, og da er det greit om du stiller deg litt unna når det smeller ;) Når du vet at mannen din håndterer det, bør du bare la ham gjøre det, og forholde deg så passiv som mulig så din svigerfar får minst mulig anledning til å dra deg inn i det. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Hippogriff skrev:

Flott! Da vet du at det kommer til å smelle en bombe, og da er det greit om du stiller deg litt unna når det smeller ;) Når du vet at mannen din håndterer det, bør du bare la ham gjøre det, og forholde deg så passiv som mulig så din svigerfar får minst mulig anledning til å dra deg inn i det. 

Ja, jeg pleier ikke svare noe dritt, forholder meg rolig, overser det verste. Da blir han bare enda verre, så han stiller seg selv i verst lys.

• Liker 1
Skrevet

Han vil nok ikke bli bedre med årene, heller motsatt. Dere må nok finne en måte å håndtere det på. Jeg tror sønnen må bruke tid med han alene, fiske og snakke. Kansje han ønsker mer tid sammen? 

Anonymkode: bf33b...d89

• Liker 1
Skrevet

Har kuttet ut svigerfar. Har ikke snakket med han på snart fire år. Nå er svigermor på hjem, så nå er det ingen problem. Barna har kontakt med han. Mannen har vakt i julen og har nå ordnet det slik at vi feirer hos mamma og pappa. Var plan å reise til min søster. Hadde ikke orket å sitte hjemme med svigerfar, svoger og onkel. Her er svigerfar alkis og :( 

Anonymkode: eb971...35d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil nok ikke bli bedre med årene, heller motsatt. Dere må nok finne en måte å håndtere det på. Jeg tror sønnen må bruke tid med han alene, fiske og snakke. Kansje han ønsker mer tid sammen? 

Anonymkode: bf33b...d89

Siste 6 mnd har de hatt så og si hver helg sammen. De ringes hver dag og flere ganger om dagen, så å få til mer skal godt gjøres. Samboer stiller opp for alt mulig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...