Gå til innhold

Jeg er så uendelig lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som begynner å bli skikkelig lei nå?

jeg tar så lett til tårene om dagen. Jeg gråter sikkert fem ganger eller mer hver eneste dag. På vei til jobb gråter jeg fordi alt er så tungvint og ekstraarbeid. Ikke kan jeg være med kollegaer og ha en ordentlig lunsj. Oppgavene hoper seg opp og det blir ekstraarbeid på alle, Vi ser hverandre bare på avstand.

Jeg har foreldre og besteforeldre i andre byer så hvis vi skal være sammen må vi overnatte og det er helt uaktuelt nå.

jeg har barn som heldigvis ikke er berørt av dette da de nå går på skole og barnehage og kan opprettholde kontakt med venner og ha fritidsaktiviteter

alt man gleder seg til blir avlyst og man ender opp med å ikke ha noe å glede seg til lengre ... 

jeg er flink til å være ute og trene, men jeg blir liksom så uendelig lei når jeg kommer hjem og faller inn i den samme tralten. 

Flere som har det slik??

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Behappy skrev:

På vei til jobb gråter jeg fordi alt er så tungvint og ekstraarbeid

Bedriften som jeg jobber for slet med omsetningen når corona traff Norge i mars. Så de valgte å permiterere nesten alle vanlige faste ansatte. De som ble igjen var lærlinger og et par faste ansatte. Problemet med det er at vi har nok ansatte på ukedagene men helgene var vi underbemannet.

Lærlinger skal jo jobbe 37,5 timer i uka og så ha fri i helgene. Men det endte opp at mange av lærlingene måtte jobbe helger også som førte til at de jobbet overtid, mye overtid. Dette er jo ikke lov og de skal jo ha betalt for det, men guess what sjefen ville betale overtidstillegg og helgetillegg. Fordi han vil slippe billigst unna noe som ikke er lov. Nå vil ingen av lærlingene jobbe helger lenger fordi de ikke får fritid og det går utover helse. Akkurat nå vet jeg ikke hva som kommer til å skje, men jeg er drittlei. 

Corona har jo gjort det vanskelig for mange, det er det sikkert å vist. 

PS: Det dritt å være lærling, man blir bare utnyttet. 

• Liker 4
Skrevet

Ååh føler med deg! Jeg ventet i årevis på at mannen skulle fri. Når han ENDELIG fridde og vi skulle gifte oss, kom den dritten her og ødela hele bryllupsdrømmen. Vi utsatte bryllupet til 2021, og det eneste jeg gjør hver dag er å sjekke nyhetene for gode vaksinenyheter. Blir helt gal av det. Er som du sier ingenting å glede seg til lengre. Man føler liksom livet er satt på vent:/

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, seriousgirl skrev:

Ååh føler med deg! Jeg ventet i årevis på at mannen skulle fri. Når han ENDELIG fridde og vi skulle gifte oss, kom den dritten her og ødela hele bryllupsdrømmen. Vi utsatte bryllupet til 2021, og det eneste jeg gjør hver dag er å sjekke nyhetene for gode vaksinenyheter. Blir helt gal av det. Er som du sier ingenting å glede seg til lengre. Man føler liksom livet er satt på vent:/

Åååh så kjipt med bryllup på vent!! 
jeg er glad jeg ikke har slike store ting foran meg. Jeg håper virkelig :2021 blir koronafri og at du får det bryllupet du ønske deg ❤️

Skrevet

Føler med deg 😓 Nå leste jeg nettopp at vaksine neppe vil bedre situasjonen siden man ikke bevarer de høye antistoffene over tid. Skal dette vare i mange år? 😢 trist tid å være singel på. 

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Flovef skrev:

Føler med deg 😓 Nå leste jeg nettopp at vaksine neppe vil bedre situasjonen siden man ikke bevarer de høye antistoffene over tid. Skal dette vare i mange år? 😢 trist tid å være singel på. 

Man kan jo muligens vaksineres årlig, slik som med influensavaksinen😊

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Marshmallow said:

Man kan jo muligens vaksineres årlig, slik som med influensavaksinen😊

Leste det må vaksineres hver 6 mnd, og det var en veldig negativ artikkel om hvor dårlige nyheter det var for denne vaksinen som kanskje kommer da i April. Men når du legger det frem sånn høres det jo ikke så komplisert ut 😊 

Skrevet

Klart vi blir lei, men vi får trøste oss med at dette gjelder oss alle. Ikke bare i Norge, men i hele verden. Prøv å se det positive oppi alt. Du har i det minste en jobb å gå til. Det er det mange som ikke har. Vi som bor i Norge klarer oss bra. I hvertfall veldig mange av oss. Vi har tak over hodet og mat på bordet. Korona situasjonen tar nok slutt en dag, det bare tar litt tid. Vi får være kreative å finne nye ting å glede oss over. 😊

• Liker 1
  • Opprett ny...