Gå til innhold

Har ikke råd til depositum til hybel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter enormt med å finne meg en hybel fordi alle krever minst 16-25k i depositum, noe jeg ikke har. Jeg har heller ikke god kredittscore så det er ikke mulig for meg å ta depositumsgaranti. Jeg må flytte innen 1.desember og aner ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen her som leier ut hybel som ikke krever så mye i depositum? Hybel rundt asker/bærum hadde passet meg perfekt. 

Anonymkode: e3e89...b1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt Nav og hør om de kan stille en depositumsgaranti for deg . 
Jeg vet om iallefall et tilfelle der vedkommende fikk hjelp til det 

Håper du får den hjelpen du trenger 

Anonymkode: 99b52...2e9

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt Nav og hør om de kan stille en depositumsgaranti for deg . 
Jeg vet om iallefall et tilfelle der vedkommende fikk hjelp til det 

Håper du får den hjelpen du trenger 

Anonymkode: 99b52...2e9

Som utleier ville jeg aldri godtatt NAV garanti, NAV har et elendig rykte når det kommer til å gjøre opp for seg.

Anonymkode: 833ae...1af

• Liker 3
Skrevet

Er du student, kan du kontakte studentsamskipnaden og høre om du kan stå på venteliste eller om de tilfeldigvis har noe ledig. Studenter som flytter ut midt i semesteret, eller som ikke tar imot plassen, kan føre til at ledige hybler blir frigitt. 

Anonymkode: fadc1...1b1

Skrevet

I verste fall har NAV plikt til å skaffe deg en bolig. Du skal ikke trenge å sove på gata. 

Anonymkode: 28eda...4e1

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du student, kan du kontakte studentsamskipnaden og høre om du kan stå på venteliste eller om de tilfeldigvis har noe ledig. Studenter som flytter ut midt i semesteret, eller som ikke tar imot plassen, kan føre til at ledige hybler blir frigitt. 

Disse krever også depositum 

Anonymkode: ecc06...4e5

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse krever også depositum 

Anonymkode: ecc06...4e5

Ikke alle.
Dersom depositum kreves, er det ofte lavere på det åpne markedet, og strøm er gjerne inkludert. Det kan være mye å spare på å få seg studenthybel, men det er mange om beinet. Det jeg sier, er at det kan være verdt å sjekke. Har TS flaks, finner hun en ordning som passer.

Skrevet

Får du ikke igjen depositum der du bor nå?

Anonymkode: 220ca...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...