AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg sliter enormt med å finne meg en hybel fordi alle krever minst 16-25k i depositum, noe jeg ikke har. Jeg har heller ikke god kredittscore så det er ikke mulig for meg å ta depositumsgaranti. Jeg må flytte innen 1.desember og aner ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen her som leier ut hybel som ikke krever så mye i depositum? Hybel rundt asker/bærum hadde passet meg perfekt. Anonymkode: e3e89...b1b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Kontakt Nav og hør om de kan stille en depositumsgaranti for deg . Jeg vet om iallefall et tilfelle der vedkommende fikk hjelp til det Håper du får den hjelpen du trenger Anonymkode: 99b52...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontakt Nav og hør om de kan stille en depositumsgaranti for deg . Jeg vet om iallefall et tilfelle der vedkommende fikk hjelp til det Håper du får den hjelpen du trenger Anonymkode: 99b52...2e9 Som utleier ville jeg aldri godtatt NAV garanti, NAV har et elendig rykte når det kommer til å gjøre opp for seg. Anonymkode: 833ae...1af 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/lan/andre-lan/depositumslan.html du må bare søke. Verste svaret du får er nei. Anonymkode: e8e68...2e4 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Er du student, kan du kontakte studentsamskipnaden og høre om du kan stå på venteliste eller om de tilfeldigvis har noe ledig. Studenter som flytter ut midt i semesteret, eller som ikke tar imot plassen, kan føre til at ledige hybler blir frigitt. Anonymkode: fadc1...1b1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 I verste fall har NAV plikt til å skaffe deg en bolig. Du skal ikke trenge å sove på gata. Anonymkode: 28eda...4e1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du student, kan du kontakte studentsamskipnaden og høre om du kan stå på venteliste eller om de tilfeldigvis har noe ledig. Studenter som flytter ut midt i semesteret, eller som ikke tar imot plassen, kan føre til at ledige hybler blir frigitt. Anonymkode: fadc1...1b1 Disse krever også depositum Anonymkode: ecc06...4e5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse krever også depositum Anonymkode: ecc06...4e5 Ikke alle. Dersom depositum kreves, er det ofte lavere på det åpne markedet, og strøm er gjerne inkludert. Det kan være mye å spare på å få seg studenthybel, men det er mange om beinet. Det jeg sier, er at det kan være verdt å sjekke. Har TS flaks, finner hun en ordning som passer. Anonymkode: fadc1...1b1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Får du ikke igjen depositum der du bor nå? Anonymkode: 220ca...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå