Gå til innhold

Lær meg om Islam

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker gjerne å lære mest mulig om Islam og muslimske skikker, da jeg vurderer å konvertere. Prøvd å lese på nett, men det meste som står der er negativ betinget. Fortell meg gjerne det du vet.

Anonymkode: 7e701...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk opp islam forum for konvertitter. Eller besøk den store Mosken på Grønland. Icc. 

Anonymkode: 8841e...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du konverte til en religion du nesten ikke vet noe om?

Anonymkode: 44748...e22

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør at du vil konvertere? Det virker som i innlegget ditt at du ikke har så mye kunnskap foreløpig. Spør bare av nysgjerrighet! Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 75741...f79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at kjæresten din og familien hans lærer deg.

Anonymkode: d2ed8...99e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg ønsker gjerne å lære mest mulig om Islam og muslimske skikker, da jeg vurderer å konvertere. Prøvd å lese på nett, men det meste som står der er negativ betinget. Fortell meg gjerne det du vet.

Det første du skal gjøre er å sette deg inn i fundamentet i islam. Det er Gud. Hvem er Gud, Hans attributter og egenskaper slik Han har fortalt om Seg Selv.

Dette får du ved å lese Koranen refleksjon, tenke og fundere. Det beste er å ikke lese Koranen hastverk. Les litt av gangen og søk kunnskap og spør.

Islams fundament for å bli muslim er fem:

1 Tro på en Gud alene i sin Guddom og at Mohammad er Guds endelige Sendebud.

2 Forette de fastsatte fem tidebønner

3 Faste Ramadan 

4 GI almisse av fast formue, dvs ubeveglig i 12 mnd.

5 Utføre pilegrimsferd hvis man kan.

For å lære om islam, bør du fokusere på det første fundament, Koranen er en god start.

Lykke til.

Endret av omarel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2020 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Er der en annen religion du vil konvertere fra? Kan jeg spørre hvilken?

Anonymkode: 86aaf...9d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo søke opp gruppen for de som har forlatt islam og høre hvilken erfaringer de har og hvilke konsekvenser det fikk å forlate islam igjen. Det er ikke noe du kan melde deg ut av igjen, som å melde seg ut av statskirken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exmuslimsofnorway.com, begynn der, dessertører fra islam som blir mobbet og spyttet etter på gata osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lek med ilden. 

Anonymkode: ad3bc...414

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lek med ilden. 

Anonymkode: ad3bc...414

Det er et fritt valg å konvertere, mange nordmenn gjør det vært år.

Anonymkode: 7a42d...7ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Theo_1 skrev:

Exmuslimsofnorway.com, begynn der, dessertører fra islam som blir mobbet og spyttet etter på gata osv

"Ex-Muslims of Norway består av ateister, fritenkere, humanister, agnostikere"

Null troverdighet på disse, de har en klar anti-religions agenda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ex-Muslims of Norway består av ateister, fritenkere, humanister, agnostikere"

Null troverdighet på disse, de har en klar anti-religions agenda.

Motivene deres skal ikke jeg legge meg opp i, men du kan jo Google temaet om konsekvenser av å forlate islam, så får du plenty stores, men de er vel bare tull med en agenda bak de også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Theo_1 skrev:

Motivene deres skal ikke jeg legge meg opp i, men du kan jo Google temaet om konsekvenser av å forlate islam, så får du plenty stores, men de er vel bare tull med en agenda bak de også

Men om du ikke tror på islam, tror du jo ikke på konsekvensene heller (man kommer til helvete). Burde jo i prinsippet ikke være noe problem. 

Anonymkode: 2a641...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om du ikke tror på islam, tror du jo ikke på konsekvensene heller (man kommer til helvete). Burde jo i prinsippet ikke være noe problem. 

Ehh, tror du har misforstått innlegget. Konsekvensene er hvordan du blir behandlet av andre muslimer hvis du velger å gå tilbake til det livet du hadde før du konverterte. I muslimske land blir du halshugget eller hengt, i Europa og Vesten vil muslimer begynne å mishandle deg så lenge det tar før du kommer krypende tilbake, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 22.01, omarel skrev:

Det første du skal gjøre er å sette deg inn i fundamentet i islam. Det er Gud. Hvem er Gud, Hans attributter og egenskaper slik Han har fortalt om Seg Selv.

Dette får du ved å lese Koranen refleksjon, tenke og fundere. Det beste er å ikke lese Koranen hastverk. Les litt av gangen og søk kunnskap og spør.

Islams fundament for å bli muslim er fem:

1 Tro på en Gud alene i sin Guddom og at Mohammad er Guds endelige Sendebud.

2 Forette de fastsatte fem tidebønner

3 Faste Ramadan 

4 GI almisse av fast formue, dvs ubeveglig i 12 mnd.

5 Utføre pilegrimsferd hvis man kan.

For å lære om islam, bør du fokusere på det første fundament, Koranen er en god start.

Lykke til.

Godt råd! 

Begynn definitivt med å lese Koranen, for mye du ellers vil lære er kultur og tradisjon, og du bør ha lest Koranen godt for å forstå hva som er del av religion og ikke. Det er faktisk en del ting som fremstår som del av islam når man ikke kjenner Koranen, men som absolutt ikke er det. 

Min mann og hans familie er fra Marokko, og det er det også en del overtro som påvirker dem. Hadde jeg ikke lest Koranen ville jeg fort trodd at det var en del av islam. 

Best å lese det vesentlige og viktigste først, så du er i stand til å skille mellom hva som er tro, overtro og tradisjon. 

Anonymkode: aecd1...4f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godt råd! 

Begynn definitivt med å lese Koranen, for mye du ellers vil lære er kultur og tradisjon, og du bør ha lest Koranen godt for å forstå hva som er del av religion og ikke. Det er faktisk en del ting som fremstår som del av islam når man ikke kjenner Koranen, men som absolutt ikke er det. 

Min mann og hans familie er fra Marokko, og det er det også en del overtro som påvirker dem. Hadde jeg ikke lest Koranen ville jeg fort trodd at det var en del av islam. 

Best å lese det vesentlige og viktigste først, så du er i stand til å skille mellom hva som er tro, overtro og tradisjon. 

Koranen? Praktiseringen i islam tar utgangspunkt i hadith, skrevet av Bukhari m. fl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Theo_1 skrev:

Ehh, tror du har misforstått innlegget. Konsekvensene er hvordan du blir behandlet av andre muslimer hvis du velger å gå tilbake til det livet du hadde før du konverterte. I muslimske land blir du halshugget eller hengt, i Europa og Vesten vil muslimer begynne å mishandle deg så lenge det tar før du kommer krypende tilbake, 

Kommer veldig an på. Regner ikke med at TS skal flytte til et muslimsk land. Har ikke hørt om noen som har vært stygge mot folk som har konvertert, for så å trekke seg ut igjen. Jeg er selv konvertitt. 

Tror også det kommer veldig an på hvordan man forlater islam. Noen blir med i antiislamske organisasjoner og sprer rundt videoer om hva som er feil med islam. Det blir veldig unødvendig. En annen ting er å forlate islam og holde det for seg selv og være ærlig med dem som spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Theo_1 skrev:

Koranen? Praktiseringen i islam tar utgangspunkt i hadith, skrevet av Bukhari m. fl

Koranen er uansett hovedkilden. 

Hadith blir det neste å sette seg inn i, men første og største fallgruve er å tro at langt mer enn faktisk er del av islam. Mye er ikke en del av praktiseringen av islam engang. Det har absolutt ingenting med islam å gjøre. 

Mer som at å sette ut grøt til fjøsnissen ble tolket som del av kristendommen, om noen skulle lære seg kristendommen, og prøvde å lære det ut fra diverse folk gjør og prater om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Theo_1 skrev:

Du trenger å søke hjelp mot hatet ditt. De fleste lever normalt med religion. Det er få som ødelegger og det er kjempe stor synd at de gjør det. Det er dårlige nyheter for muslimer flest og ettervirkningene er det vi som får kjenne. Jeg liker ikke ekstreme folk. De er virkelig på avveie. Jeg håper du åpner ditt hjerte og ser hva islam lærer. Til ts: rådene til Omarel er bra. Husk å sette deg dypt i hva kultur er og hva religion er. 

Anonymkode: 5a76e...922

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...