Larsan Skrevet 31. juli 2005 #1 Del Skrevet 31. juli 2005 Har igjen fått høre at det er alle vi menn som er skyld i dagens slankehysteri.. Er dette egentlig sant? Det er jo ikkje så veldig vanlig at menn ønsker radmagre jenter. Både slanke og meir kraftige jenter nekter jo å sjå at menn synes dei er attraktive. Dersom ein gir utrykk for at partneren er perfekt, så betyr jo dette fint lite. Jenta vil jo likevel fortsette å meine at ho er tjukk. takk til alle som kan forklare :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_diva_* Skrevet 31. juli 2005 #2 Del Skrevet 31. juli 2005 Synes absolutt ikke at det er mennene sin feil at jenter har behov for å være slanke og pene. Det er motebildet, butikkenes profiler med syltynne dukker og modeller, moteikonenes radmagre catwalkmodeller.... Det er trist at det skal være slik sykelig fokus på at vi må være så tynne. Men det er jo faktisk bevist, at penere mennesker har lettere for å få goder, ikke bare generelt, men også i arbeidslivet. "Pen fremteden" står det på mange annonser...trist, men sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. juli 2005 #3 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg tror de færreste kvinner slanker seg for menn, jeg tror de slanker seg for andre kvinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ananas Skrevet 31. juli 2005 #4 Del Skrevet 31. juli 2005 Synes absolutt ikke at det er mennene sin feil at jenter har behov for å være slanke og pene. Det er motebildet, butikkenes profiler med syltynne dukker og modeller, moteikonenes radmagre catwalkmodeller.... Homofile moteskapere har mye av skylda for det radmagre kvinne-"idealet" slik det presenteres av moteindustrien. Det å være pen har ingenting med det å se slik ut å gjøre. Det er nok av folk som spiser usunn mat og ikke trener fast, og som ser deretter ut også. Usunnhet har aldri vært attraktivt, i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 31. juli 2005 #5 Del Skrevet 31. juli 2005 For meg er det helsemessige årsaker til at jeg skal ned i vekt. Ellers blir vi jo bombadert med vakre og slanke modeller overalt hvor vi snur oss. Tror også at det er stor konkurranse jenter immellom om å ta seg best ut. Tror ikke mannfolka har så strenge krav til hvordan vi skal se ut, som noen tror. Personlig kunne jeg ønske at vi fikk fokus vekk fra speibilde og heller fyller på litt åndelig føde. Det beriker oss i motsetning til all fokusen på å ta seg best mulig ut. Jeg nekter iallefall å godta vår tids skjønnhetsideal!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 1. august 2005 #6 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg tror ikke det er noe enkelt svar på hvem som har skylda, vi kan i alle fall ikke legge skylda på menn og menn alene, men media kanskje? Hysteriet blir i alle fall ikke mindre av alle slanke og plastikkirurgprogrammene som vises på TV til en hver tid. Hverdagen vår preges av media og informasjon. Uansett hva man gjør eller hvor man går får man inntrykk fra tvreklamer, tvserier, ukeblader, aviser, internettannonser, reklameplakater... Man kommer rett og slett ikke unna, enten man vil eller ikke. Det at menn ikke ønsker radmagre jenter er vel forskjellig fra mann til mann? Det er ingen hensikt å diskutere. Anyway.. Hvis jenter nekter å innse at menn synes de er attraktive er det fordi de ikke ser på seg selv som attraktive. Det krever litt overbevisning i dagens samfunn for å snu om på ei jentes syn på idealkroppen. Det er desverre alt for mange som lar seg "lure" av inntrykk og meninger andre (omgangsvenner og media) ytrer og presenterer.(Ikke så rart, vi er jo bare mennesker..) Jeg er ikke sikker på at det betyr lite om du uttrykker at partneren er perfekt (om du faktisk mener det...) Er du ikke troverdig nok kan det være vanskelig å overbevise. Det er kanskje vanskelig å gjøre noe med hennes syn på hva som er "perfekt" for henne, men du kan få henne til å bli sikker på deg og hva du mener. Det kan hjelpe å bedre hennes selvfølese, om det ikke nødvendigvis endrer hennes syn på hva som er idealet. Bedres selvfølelsen er mye gjort. Da er man på vei til å godta seg selv som man er... -viXen- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 1. august 2005 #7 Del Skrevet 1. august 2005 Min oppfatning er at det er oss kvinnfolk som hisser hverandre opp til slankehysteri! Faktisk... Jeg har iallefall ytterst sjelden møtt på menn som sitter og snakker om hvor feite den og den er blitt.. klart, det forekommer, men på langt nær så ofte som når kvinner setter i gang.. kvinner er kvinners verste fiender til tider Men igjen, en bekjent av mamma hadde dumpa dama fordi ho la på seg, og ikke klarte slanke seg! Og da ho hadde slanka seg, ville han plutselig ha ho tilbake igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2005 #8 Del Skrevet 2. august 2005 Homofile moteskapere har mye av skylda for det radmagre kvinne-"idealet" slik det presenteres av moteindustrien. Det der er en utrolig enkel måte å se det på..verden er ikke svart/hvitt. Og radmagre kvinneidealer har faktisk vært populært langt, langt tilbake i tid også, lenge før moteskapere og kvinneblader. Uansett årsak til kvinneidealet så må vi kvinner begynne å ta ansvar selv. Det er vi som legger oss flat for idealet. Vi kjemper jo med nebb og klør for å opprettholde "skjønnhetstyrraniet". Se bare på trådene her inne om modeller med cellulitter.. det er først og fremst vi kvinner som kritiserer andre kvinner. Ingen menn er så dømmende og så raske til å slå ned på andre kvinner som oss. Jeg har aldri hørt menn snakke om en kvinne på en så grufull og respektløs måte som jeg har hørt andre kvinner gjøre det. Menn sikler litt etter midsidepikene i mannebladene, og de setter pris på en vakker kvinne. Men å gi dem skylda for det syke kvinneidealet? Hvis noe skal gjøres med syke kroppsidealer etc må kvinner slutte å skylde på alle andre, enten det er moteskapere, ELLE eller menn, og begynne å ta ansvar selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassiopeia Skrevet 2. august 2005 #9 Del Skrevet 2. august 2005 Innlegget over var mitt, glemte visst å logge meg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 2. august 2005 #10 Del Skrevet 2. august 2005 Menn har vel etter min mening en indirekte skyld til slankepress. Men mest handler det om missunnelse og sjalusi for andre kvinner og den oppmerksomhet menn gir dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DagGjest Skrevet 2. august 2005 #11 Del Skrevet 2. august 2005 Dere bør være klar over at de fleste foretrekker en som er søt og snill. Radmager eller ikke er ikke så viktig (og rent biologisk er det iallefall ikke en fordel - underbevistheten vet hva som er best for det som er det endelige målet ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå