Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva drikker dere til daglig av varme drikker?

Jeg sluttet å drikke kaffe allerede 3 mnd før jeg ble gravid og tenker å holde meg unna koffein i hele svangerskapet.

Men jeg fårstår det slik at mange te sorter også er koffein i?

Så jeg lurer på, hva drikker dere av varme drikker i svangerskapet?

Jeg synes det er godt å drikke noen varme kopper iløpet av dagen, gjerne te. 

Anonymkode: 989af...499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kakao, varm buljong, grønn te, varmt vann med sitron, varm melk, rett i koppen supper, solbærtoddy.. Det var det jeg kom på i farta. 

Skrevet
29 minutter siden, myMa skrev:

Kakao, varm buljong, grønn te, varmt vann med sitron, varm melk, rett i koppen supper, solbærtoddy.. Det var det jeg kom på i farta. 

Grønn te ? Er det ikke koffein i det?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grønn te ? Er det ikke koffein i det?

Det var vel urtete jeg tenkte på. Men jeg tror det finnes en del annen koffeinfri te også hvis du leter litt. 😊

Skrevet

Er ikke farlig å få i seg litt koffein i form av en kopp te eller to..

Anonymkode: c6929...788

• Liker 4
Skrevet

Te går det en del av her - holder svart te til 1 kopp om dagen siden det er koffein i, men har kjøpt inn motherhood-teen fra Pukka som er koffeinfri, samt en annen lignende økologisk koffeinfri te med noe fruktsmak fra Sunkost.

Ellers går det i varm kakao, drakk mye av det i første trimester når jeg ikke orket å spise, og solbærtoddy nå som det blir kaldere dager. 
Gleder meg snart til å sette igang med gløgg;)

Skrevet

Varm kopp nudler 😄

Anonymkode: c66a1...677

Skrevet
4 minutter siden, Måndagsbarn skrev:

Te går det en del av her - holder svart te til 1 kopp om dagen siden det er koffein i, men har kjøpt inn motherhood-teen fra Pukka som er koffeinfri, samt en annen lignende økologisk koffeinfri te med noe fruktsmak fra Sunkost.

Ellers går det i varm kakao, drakk mye av det i første trimester når jeg ikke orket å spise, og solbærtoddy nå som det blir kaldere dager. 
Gleder meg snart til å sette igang med gløgg;)

Omg.. Jeg glemte gløgg. Det er jo det beste som finnes 🤩 synd det er mye sukker. Jeg kunne drukket litervis.. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan drikke 100-200 ml koffein daglig i svangerskapet, det er ingen grunn til å være avholds. 

Ellers er det 50-60 mg koffein pr dl svart filterkaffe, og rundt 25 mg koffein pr dl svart te. Grønn te har enda mindre koffein. 

Så ja, det som faktisk er te, har koffein. 

"Te", altså fruktte og urtete, uten faktisk te i seg, er koffeinfri. Men der skal du være obs på innholdet - en del urter er frarådet i graviditeten, bla lakrisrot. En del av det er verre enn koffein. Nypete går derimot fint. 

Ellers kan du jo drikke koffeinfri kaffe? 

Jeg drikker også en del varm saft (sukkerfri). 

Jeg ville bekymret meg mer for høyt sukkerinnhold enn litt koffein, altså.. så kakao, gløgg, sukkersaft, osv, ville jeg styrt unna. 

Anonymkode: a14b1...183

Skrevet

Jeg drikker koffeinfri kaffe og koffeinfri te (bruker å stå på de som er koffeinfri, men mener det hovedsakelig er sort te som har bemerkelsesverdige mengde koffein). Drikker bare én kopp koffeinkaffe om dagen, så har litt å gå på uansett. 

Prøvde meg på kakao her om dagen, men ble bare kvalm :(

Ellers drikker jeg ikke annen varm drikke, mye variasjon innen te-verden (og er jo en te-person, halve te-skapet er jo koffeinfri uansett).

Blir nok litt gløgg i desember/jula, men synes ikke det er like godt uten vin uansett (da må jeg i så fall lage fra bunn)... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...