Gå til innhold

Skulle møte svigermor til broren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd. Ble litt drama da min mor og jeg skulle møte dama til broren min samt moren hennes på kafé her en dag. 

Dama til bruttern er hyggelig, men litt i overkant dramaqueen til at hun og jeg er særlig nære selv om vi er forholdsvis jevngamle. Vi bor i Oslo, men mamma bor i nord. Her en dag var mamma på besøk i byen, og hun, jeg, dama og moren til dama skulle møtes. Mamma hadde ikke møtt moren hennes før.

Første jeg reagerte på var at bruttern ikke skulle være med første gang mødrene skulle møtes, men han jobbet og kunne ikke.

Dama hans hadde ordnet så vi skulle møtes på en forholdsvis rimelig restaurant i byen siden ingen av oss har spesielt god råd. Når mamma og jeg kommer sitter dama til bror der med en øl. Moren er ikke kommet. Vi setter oss ned og bestiller også hver vår øl. Venter og venter, og etter en halvtime vurderer vi bestille mat, men ringer henne før vi gjør det. 
Da sitter hun på en annen restaurant i stedetfor. Hun vil ikke bli sett på den vi hadde avtalt, for den var ikke fin nok....????? Hva skjer? Jo, datteren reiser seg og betaler og sier at da får vi gå dit mamma er, hvis ikke blir det så mye drama. 
Hva faen liksom??? Jeg ble ikke med. Jeg ble forbanna og dro hjem. Og får nå skylda for å lage dårlig stemning. Mulig jeg gjorde det? Men er ikke dette sært av hun moren? 

Anonymkode: 48905...72f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er sært av begge to! Sært av denne svigermoren, sært at du blir så sur at du bare drar. Her var det du som var skikkelig dramaqueen! 

Anonymkode: f8d17...8e6

• Liker 15
Skrevet

Skjønner godt at broren din "ikke kunne være med fordi han var på jobb", for å si're sånn.

• Liker 39
Skrevet

Hvem bestemte hvor dere skulle gå? Det er jo enkelte steder som bare ikke er hyggelig, men hadde nok vært litt diplomatisk selv og ikke ordlagt meg slik. Og det er det ikke sikkert svigermor har gjort, det kan være det bare er datteren som er litt spydig om moren.

Anonymkode: 41da6...f70

• Liker 2
Skrevet

høres ut som dere alle er whitetrash og dramaqueens...

Anonymkode: bc47e...3f1

• Liker 9
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er sært av begge to! Sært av denne svigermoren, sært at du blir så sur at du bare drar. Her var det du som var skikkelig dramaqueen! 

Anonymkode: f8d17...8e6

Jeg var sikkert det altså. Burde kanskje bare smilt og blitt med videre. Var dama til bruttern som bestemte sted. Jeg tenker jo at når man er sistemann som kommer så drar man dit de andre er, og ikke ber alle de andre komme dit man selv har bestemt seg for å være når man har en avtale om et bestemt sted  i utgangspunktet. 

TS

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sikkert det altså. Burde kanskje bare smilt og blitt med videre. Var dama til bruttern som bestemte sted. Jeg tenker jo at når man er sistemann som kommer så drar man dit de andre er, og ikke ber alle de andre komme dit man selv har bestemt seg for å være når man har en avtale om et bestemt sted  i utgangspunktet. 

TS

Hvis det var dama til broren og datterenbtil hun som ikke kunne bli sett der er det jo rimelig spresielt... men tenker hallo dere bor i Oslo? Hvor vanskelig er det å finne hyggelig rimelige spisesteder? 
 Dere er vanskelige alle sammen og drama hele gjengen..

men drit i det si unnskyld at du overreagete også prøver du på nytt neste gang

Anonymkode: dd9fb...fb8

• Liker 4
Skrevet

Hvor var dere egentlig? 

Det er vel få steder med matservering som er så ille i Oslo tenker nå jeg, bortsett fra et par stampuber med pizza kanskje. 

Svigermoren var teit her, men du var litt teit du også, mest fordi din mor skulle få sluppet å gå alene -du kunne altså holdt deg litt i skinnet for din mors del, så kunne dere heller baksnakket om hvor sær hun andre var hjemme etterpå. Du slipper nemlig å ha et særlig forhold til svigermor, men din mor gjør ikke det nødvendigvis -de skal nok samles flere ganger, det kommer jo barnebarn osv. mest sannsynlig og med det følger jo mange begivenheter uansett.

Om svigermor er fisefin så kan det hende hun trenger en lekse, men den kunne du ungått å prøve på akkurat nå ved første møte. Synes jeg.

Anonymkode: 8fb4f...a9d

• Liker 6
Skrevet

Tenker at du kunne tatt deg sammen denne ene gangen og ikke laget drama, for ja, her var det du som var dramaqueen. 

Anonymkode: dc694...182

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Jeg tenker at det er forskjell på å legge seg ned og godta alt når folk er idioter og å «ikke skape drama». 
Å rolig si «dersom moren din ikke kan komme så spiser vi, svigerinne» er helt ok. Og så går man ikke - man sitter der man er og bestiller ting. Hun som har invitert - din svigerinne - kan ikke dra noe sted uten å være ubehøvlet, så hun må da sette seg ned igjen og bestille.

Det sagt: hvorfor venter dere med å bestille? Det er ikke normal oppførsel. Man bestiller, og så får den som sluntrer unna komme når hen kommer og heller ta bare dessert.

Insisterer svigerinnen på å dra så vinker du henne ned til deg og sier rolig men bestemt at det er helt uaktuelt å forlate et spisested dere har gitt inntrykk av å skulle spise, så hun har å sette seg og holde kjeft.

Anonymkode: bb0c7...534

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er forskjell på å legge seg ned og godta alt når folk er idioter og å «ikke skape drama». 
Å rolig si «dersom moren din ikke kan komme så spiser vi, svigerinne» er helt ok. Og så går man ikke - man sitter der man er og bestiller ting. Hun som har invitert - din svigerinne - kan ikke dra noe sted uten å være ubehøvlet, så hun må da sette seg ned igjen og bestille.

Det sagt: hvorfor venter dere med å bestille? Det er ikke normal oppførsel. Man bestiller, og så får den som sluntrer unna komme når hen kommer og heller ta bare dessert.

Insisterer svigerinnen på å dra så vinker du henne ned til deg og sier rolig men bestemt at det er helt uaktuelt å forlate et spisested dere har gitt inntrykk av å skulle spise, så hun har å sette seg og holde kjeft.

Ja for DET er jo oppskriften på en god relasjon. 

Anonymkode: dc694...182

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde syntes det hadde vært spennende å møte et så sært menneske som denne svigermoren åpenbart er. Hadde vært nysgjerrig på hvordan hun var skrudd sammen og hva slags andre påfunn hun hadde hatt oppi ermet i løpet av en kveld. Å omgås på jevnlig basis, derimot, hadde jeg nok stått over.

• Liker 4
Skrevet

Når man aldri har møtt personen tidligere må man gi litt slakk for å prøve å bli kjent. ikke bli furt og stikke hjem uten å møtes. Dårlig stil. Man kan si det var dårlig stil av henne også, men du hevet seg ikke akkurat over situasjonen.

Anonymkode: a5679...f17

• Liker 3
Skrevet

Skjønner deg godt, TS. Folk som lar andre sitte og vente på den måten er for selvsentrerte til at det er vits å bruke tid på dem.

Anonymkode: ac673...c07

• Liker 1
Skrevet

Til deg som spurte hvor, vi var på Egon først. Ikke bra nok. Moren til svigerinna  var på ettellerannet sted på Solli plass, husker ikke hva det heter. 
Min bror sa nå etterpå at dette var typisk svigermor. Ikke at det nødvendigvis skulle være så fint, men å vise at det er hun som bestemmer hvor man skal. Og at datteren hadde bestemt ble feil, og det måtte hun vise på denne måten.  

Og ja, jeg veit jeg var teit og sikkert burde føyd meg, men jeg blir så innmari oppgitt over folk som er for sein og som uten å gi beskjed drar et annet sted når andre sitter og venter. Hun sa jo ikke at hun ikke hadde tenkt å komme før hun ble ringt etter.
Fikk også nettopp vite av mamma at det hadde vært særdeles utrivelig fordi dama til bruttern og mora bare hadde krangla hele tiden, så mamma hadde heller ikke blitt særlig lenge. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel ikke helt normal oppførsel. 

Anonymkode: 05f87...44b

• Liker 1
Skrevet
På 28.10.2020 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Du høres ganske snerpete ut

Skrevet
På 27.10.2020 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Trenger litt råd. Ble litt drama da min mor og jeg skulle møte dama til broren min samt moren hennes på kafé her en dag. 

Dama til bruttern er hyggelig, men litt i overkant dramaqueen til at hun og jeg er særlig nære selv om vi er forholdsvis jevngamle. Vi bor i Oslo, men mamma bor i nord. Her en dag var mamma på besøk i byen, og hun, jeg, dama og moren til dama skulle møtes. Mamma hadde ikke møtt moren hennes før.

Første jeg reagerte på var at bruttern ikke skulle være med første gang mødrene skulle møtes, men han jobbet og kunne ikke.

Dama hans hadde ordnet så vi skulle møtes på en forholdsvis rimelig restaurant i byen siden ingen av oss har spesielt god råd. Når mamma og jeg kommer sitter dama til bror der med en øl. Moren er ikke kommet. Vi setter oss ned og bestiller også hver vår øl. Venter og venter, og etter en halvtime vurderer vi bestille mat, men ringer henne før vi gjør det. 
Da sitter hun på en annen restaurant i stedetfor. Hun vil ikke bli sett på den vi hadde avtalt, for den var ikke fin nok....????? Hva skjer? Jo, datteren reiser seg og betaler og sier at da får vi gå dit mamma er, hvis ikke blir det så mye drama. 
Hva faen liksom??? Jeg ble ikke med. Jeg ble forbanna og dro hjem. Og får nå skylda for å lage dårlig stemning. Mulig jeg gjorde det? Men er ikke dette sært av hun moren? 

Hvem beskyldte deg for å lage dårlig stemning? Du skriver jo at det ble særdeles utrivelig etterpå fordi din svigerinne og hennes mor kranglet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...