AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Del Skrevet 27. oktober 2020 For første gang har vi skjært ut gresskar. Nå sitter jeg igjen med ca 1 liter gresskarmos og lurer på hva jeg kan lage av det? Har lyst på noe søtt som barna vil like, feks kake, muffins, pannekaker, vafler... Har googla litt og ser at oppskriftene enten krever litt fancy/ukjente ingredienser eller så oppgir de at man skal bruke så så mange gram revet gresskar. Sitter som sagt igjen med mos, så da stopper det litt hos meg. Jeg er ikke noe særlig til husmoremne og hater mislykkede kjøkkeneksperimenter. Noen som vil dele oppskrifter, erfaringer og tips? Etter å ha smakt på gresskaret er jeg ganske sikker på at suppe ikke vil falle i god jord hos barna... (Men ristede kjerner var stor suksess!) Anonymkode: 907ce...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Del Skrevet 27. oktober 2020 Gresskarpai ville vært førstevalget mitt. Jeg tenker å lage det snart, jeg har en boks med Vikingmelk (kondensert melk) som jeg tror vil passe perfekt. Tror ikke at revet gresskar er et must, hvis det du fikk ut ble mos (og du altså ikke har kokt det, det kan gjøre en forskjell). Så lenge mengder oppgis i gram, blir det det samme. Anonymkode: aa2e2...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 28. oktober 2020 #3 Del Skrevet 28. oktober 2020 Bruk most/hakket gresskar i gulrotkake i stedet for gulrot. Det fungerer kjempefint. Hvis du ikke har nok gresskar til oppskriften er det bare å spe på med litt revet gulrot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Del Skrevet 28. oktober 2020 100 g mos er akkurat det samme Anonymkode: 8b6a5...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Del Skrevet 28. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 100 g mos er akkurat det samme Anonymkode: 8b6a5...0f5 Arg, dumme knappen.. 100 g mos er akkurat like mye som 100 g revet. Om det hadde vært volum, og ikke vekt, derimot, hadde det vært forskjell på revet og most. Vi lager pai, kaker, fryser ned og har til fisk, kjøtt, osv. Anonymkode: 8b6a5...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Del Skrevet 28. oktober 2020 Anbefaler enten gresskar-formkake ("pumpkin bread") eller muffins. Denne oppskriften er veldig god, og kan enten lages i en stor brødform (minst 1.5 liter) eller som muffins: https://smittenkitchen.com/2016/10/pumpkin-bread/. Da får du brukt opp ca 4 dl gresskarmos i alle fall. Går også utmerket å fryse gresskarmos, om dere ikke får brukt opp alt med en gang. Anonymkode: ca9fc...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Del Skrevet 28. oktober 2020 Gresskar suppe elsker vi her hjemme, men det er jo ikke kake da, men det er super enkelt å lage. Anonymkode: 7bdde...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå