Gå til innhold

Avstemming for dere som allerede har født

Stemte hjertelyden med det kjønnet du fikk?  

1. 1. Stemte hjertelyden med det kjønnet du fikk?

• Nei
      7
    • Ja
      9

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på om dere som har født (eller har fårr fastslått kjønnet ved ultralyd eller fostervannsprøve) husker hjertelydfrekvensen fosteret deres hadde og om dette stemte overens med det kjønnet dere faktisk fikk. Hjertelyden til et foster ligger på mellom 110 og 160 slag i minuttet og lav frekvens er et tegn på at det er en gutt, mens høy frekvens indikerer jente. Eks; en hjertelyd på 150 slag i minuttet er altså mest sannsynlig en jente. Dette stemmer likevel ikke alltid, men det hadde vært moro å sett hvor ofte det faktisk stemmer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe av det mest idiotiske jeg hører! Hvis du, som jeg, hadde vært innlagt i sv.skapet og ligget med CTG-registrering flere timer om dagen, ville du opplevd at barnet ditt hadde skiftet kjønn ørten ganger hver dag!!!! Kanskje noe annet enn kjønnet som gjør at frekvensen varierer mellom 100 og nesten 200?????

Gjest Anonymous
Skrevet

Pussig at lege og jordmor bruker dette som en pekepinn da, Tuppelure, selv om de også sier at det ikke alltid stemmer. Jeg liker ikke folk som deg som er så j.... bastante på ting de ikke har greie på!

Skrevet

Jeg fikk en jente og frekvensen lå som regel rundt 150 slag i minuttet, varierte fra 146-156.

Til Tuppelure:

Det er faktisk slik at jentebabyer som oftest har høyere frekvens enn guttebabyer. Jeg skrev: som oftest. Det betyr ikke alltid.

Og hovedinnlegget var ment som ren nyskjerrighet, ikke som provokasjon til dem som har hatt et vanskelig svangerskap der man må inn og overvåke fosteret regelmessig av ulike årsaker. Og jeg vet like godt som deg at fosteret ikke skifter kjønn etter hjertelyden, det var heller ikke noe slikt hovedinnlegget antydet...

Hvorfor så sinna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...