Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vennina mi er gravid og hennes søstre og mor arrangerer babyshower den 7.november. 

Da regjeringa kom ut med at en skulle være maks 5 i privat sammenheng, så var det logisk for meg at festen blei avlyst/utsatt.

.......men dei vil fortsatt arrangere den, men låne den lokale barneskolen å ha det der. Dei som er inviterte synes dette er greitt, då me kan holde avstand der.

Jeg har ikkje lyst å komme, og folk synes det er "teit" av meg og at me ikke kommer til å få corona viss me hold avstand. Jeg jobber i barnehage, og ønsker ikkje å ta sjansen på å bli smitta, for å så eventuelt dra smitten med meg inn til 1-åringene på gruppa mi. 

Hva tenker folk? Er jeg teit som velger å ikke delta? Føler meg veldig usikker 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyshower er et idiotisk konsept til vanlig, men nå er det jo helt hårreisende å i det hele tatt vurdere å arrangere det! Ansvarsløst. Nettopp pga sånne folk som er hevet over retningslinjer og smittevernhensyn så sliter vi fortsatt med dette tullet etter måneder. 

Du burde absolutt ikke gå. Møt venninna en annen gang. 

Anonymkode: a35b5...a27

• Liker 38
Skrevet

Nei, noen jobber i mer utsatte yrker enn andre. Smitte kan gå både den ene og den andre veien. Fornuftige folk forstår dette.

• Liker 5
Skrevet

Du er ikke teit. Er jo helt frivillig å delta. Her er det gjort det samme med et 30-årslag, de kan ikke lenger ha det hjemme hos seg selv, så vi leier heller et lokale. Jeg skal fortsatt dra, men vet om noen som har trukket - og det er ingen som har sagt noe på det. 

Anonymkode: d9781...270

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

TS: Stå opp for deg selv. De får synes du er teit, hysterisk eller dum og hva enn. Du lar være å gå hvis du føler at du ikke vil eller kan det. Jeg hadde gjort det samme som deg - holdt meg hjemme.

Det er mange ting jeg heller ville prioritert enn denne typen gavefisking - f.eks. hadde det vært mye verre å stå over et bryllup, dødsleie eller begravelse til svært nære. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyshower er et idiotisk konsept til vanlig, men nå er det jo helt hårreisende å i det hele tatt vurdere å arrangere det! Ansvarsløst. Nettopp pga sånne folk som er hevet over retningslinjer og smittevernhensyn så sliter vi fortsatt med dette tullet etter måneder. 

Hva er så idiotisk med å feire at et barn skal komme til verden og gjør litt ekstra stas på en kommende mor med gaver?

du høres helt inntørket ut

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal snart i et bryllup med 48 inviterte. Det er jo ikke bedre det enn en babyshower på 10-15 stykk. 

Anonymkode: 73914...1d3

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke bare å si at det ikke passer? Hvorfor lage noe styr ut av det? :P 

De kan fint arrangere det på et offentlig sted med inntil 50 gjester. 

Så gøy for den vordende mammaen at de vil stelle i stand for henne og tar se forholdsreglene de må 💜

Anonymkode: 34d77...627

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også så bitter da gitt. Hater Halloween og Valentines og alle som lever etter «man får det ikke mer gøy enn man gjør det selv»-prinsippet? 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Bikbokelsker skrev:

Hva er så idiotisk med å feire at et barn skal komme til verden og gjør litt ekstra stas på en kommende mor med gaver?

Enig. De kan fint ha festen så lenge man holder avstand til hverandre. Ts, du trenger selvsagt ikke å dra, men det er virkelig ikke noe galt i at de fortsatt ønsker å ha en babyshower. 

Anonymkode: bb1bc...48a

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare å si at det ikke passer? Hvorfor lage noe styr ut av det? :P 

De kan fint arrangere det på et offentlig sted med inntil 50 gjester. 

Så gøy for den vordende mammaen at de vil stelle i stand for henne og tar se forholdsreglene de må 💜

Har hele veien sagt at jeg kan komme. Så tenker jeg at det er like greit å væra ærlig om der, sjølv om det gjør meg litt upopulær. 

• Liker 1
Skrevet

Må man ikke ha private arrangement på en restaurant/utleielokale der utleier har hovedansvaret og de registrerer hvem som er der? 

Kan man bare flytte bursdagsselskap / babyshower/halloweenfest til nærmeste større lokale, og dermed få pkass til flere? Er det lovlig da? 🤔

Anonymkode: fd27f...bdf

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, Mammmmm skrev:

Hei.

Vennina mi er gravid og hennes søstre og mor arrangerer babyshower den 7.november. 

Da regjeringa kom ut med at en skulle være maks 5 i privat sammenheng, så var det logisk for meg at festen blei avlyst/utsatt.

.......men dei vil fortsatt arrangere den, men låne den lokale barneskolen å ha det der. Dei som er inviterte synes dette er greitt, då me kan holde avstand der.

Jeg har ikkje lyst å komme, og folk synes det er "teit" av meg og at me ikke kommer til å få corona viss me hold avstand. Jeg jobber i barnehage, og ønsker ikkje å ta sjansen på å bli smitta, for å så eventuelt dra smitten med meg inn til 1-åringene på gruppa mi. 

Se på det som en ypperlig unnskyldning til å slippe det kjedelige tullet. 

Anonymkode: bf714...e88

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, Bikbokelsker skrev:

Fordi det er blodharry, og midt i en pandemi er det så langt forbi harry at det bekrefter alle fordommer vi andre har mot folk som arrangerer babyshower.

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal snart i et bryllup med 48 inviterte. Det er jo ikke bedre det enn en babyshower på 10-15 stykk. 

Anonymkode: 73914...1d3

Du skal ikke seriøst delta på det? Skam deg.

• Liker 11
Skrevet

Støtter deg. Du har rett.

Anonymkode: 00ac3...0bd

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Bernardette skrev:

Fordi det er blodharry, og midt i en pandemi er det så langt forbi harry at det bekrefter alle fordommer vi andre har mot folk som arrangerer babyshower.

Du skal ikke seriøst delta på det? Skam deg.

Du er blodharry. Slutt med den corona-shaming din. 

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Halloween, babyshower og valentines er tradisjoner vi bare har adoptert fra amerikanerne uten kritisk sans. Tradisjonen i Norge har vært at man venter til etter barnet er født med feiring. 

Dere som er så for babyshower, synes dere det er i mot all fornuft å ta i mot besøk etter babyen er født for at slekt kan få hilse på den nyfødte? Synes ikke dere det er litt frekt - dere skal gjerne sitte der i en haug av gaver før fødselen, men nåde den frekkas som våger å insinuere at de ønsker å hilse på. Da er de invaderende og respektløse.

Jeg har vært på en babyshower, det frister ikke til gjentakelse.

Uansett, så får man gjøre som man vil med det, men i denne tiden så bør det være helt OK å si "jeg har ikke lyst til å gå fordi det er å utsette meg (og mine pasienter, klienter, kolleger, barn - hva det nå enn er) for unødvendig risiko".

Skrevet
11 timer siden, Mammmmm skrev:

Hei.

At de flytter det til en barneskole gjør det ikke til et offentlig arrangement vel? Da må man være ute eller noe sånt. 

Synes det er hårreisende å holde noe sånt akkurat nå - greit at barn skjermes, men voksne må da virkelig kunne forstå hvorfor det strammes inn.

Anonymkode: 4e8bd...8ac

• Liker 5
Skrevet

Jeg er selv avslappet, og hadde deltatt. 

Men respekterer at andre tar andre valg, og omgås andre grupper enn meg (med tanke på risiko for videre smitte). 

Jeg synes for så vidt babyshower, halloween, og alt mulig annet, bare er gøy og sosialt. Det er typisk norsk å holde seg mest mulig hjemme for seg selv, og holde sosiale sammenkomster til et traust minimum. Mørketiden er lang og trist nok, så positivt med ethvert avbrekk. 

Anonymkode: 44e9d...2d7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...