AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 For 1.5 årsiden datet jeg en periode ei som jeg trodde jeg var forelsket i. Etterhvert mistet jeg interessen for et forhold, men da ønsket hun et forhold veldig sterkt allerede. Jeg sa at dette ikke vil skje, og beklaget meg veldig, men sa vi kunne være venner. Venner ble vi, og fortiden treffes vi støtt og stadig, og snakker litt over chat 1-2 ganger i uken. Jeg liker hun veldig som venninne, men jeg føler jeg har gjort en stor tabbe? Det virker litt som hun prøver å ha meg tilbake, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette når jeg har forklart at jeg ikke er interessert. Jeg liker hun veldig som venninne, men når den ene har følelser, hva skal man gjøre? Anonymkode: b96b1...47a
~ m a u d e ~ Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Hadde avsluttet vennskapet. Det der fører bare ingenting godt med seg. Multiple grunner til å bryte opp; 1. Når du får deg kjæreste, vil kjæresten ikke like at du er venn med en tidligere date. 2. Når du får deg kjæreste så vil hun ikke like at du er venn med en som har følelser for deg. 3. Når du får deg kjæreste, vil hun her antageligvis bli sjalu. 4. Kanskje du går glipp av en potensiell kjæreste fordi du bevarer dette vennskapet. 5. Hvis hun her får seg kjæreste, så vil ikke han like at dere er venner. 6. Eller vennskapet deres hindrer henne i å gå videre og få seg kjæreste. 7. Fyll inn... Så her er det bare én ting å gjøre, både for deg selv, for henne, og for hverandres fremtidige kjærlighetsliv 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Takk for svar. Hva med å holde kontakten en gang i blant. Høre hvordan det går med hverandre osv. Er dette ok? Anonymkode: b96b1...47a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Hva med å holde kontakten en gang i blant. Høre hvordan det går med hverandre osv. Er dette ok? Anonymkode: b96b1...47a Nei. Anonymkode: c91c7...079 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Er dere kvinner begge to? Tenker at det er litt typisk kvinner som dater hverandre, og det kan hende det kommer til å gå helt fint så lenge dere respekterer hverandres grenser. Anonymkode: d6638...227
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere kvinner begge to? Tenker at det er litt typisk kvinner som dater hverandre, og det kan hende det kommer til å gå helt fint så lenge dere respekterer hverandres grenser. Anonymkode: d6638...227 Mann og kvinne Anonymkode: b96b1...47a
Hippogriff Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 Hvis du er ærlig om intensjonene dine så vet hun jo hva hun har å forholde seg til. Kjipt for henne å miste deg som venn også, i tillegg til å ikke kunne ha noe forhold til deg. Selv har jeg flere vennskap som jeg vet det hadde blitt stor sorg å miste. Uavhengig av om det en eller annen gang har vært en forelskelse der, som en av partene har måttet lære seg å komme over. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: For 1.5 årsiden datet jeg en periode ei som jeg trodde jeg var forelsket i. Etterhvert mistet jeg interessen for et forhold, men da ønsket hun et forhold veldig sterkt allerede. Jeg sa at dette ikke vil skje, og beklaget meg veldig, men sa vi kunne være venner. Venner ble vi, og fortiden treffes vi støtt og stadig, og snakker litt over chat 1-2 ganger i uken. Jeg liker hun veldig som venninne, men jeg føler jeg har gjort en stor tabbe? Det virker litt som hun prøver å ha meg tilbake, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette når jeg har forklart at jeg ikke er interessert. Jeg liker hun veldig som venninne, men når den ene har følelser, hva skal man gjøre? Anonymkode: b96b1...47a Jeg er mitt oppi dette selv nå, som mann, der kvinnen ikke vil mer en vennskap. Det funker forferdelig dårlig, når den andre part får seg kjæreste, da dras du mot stupet, dyp sorg. Så slipp henne fri! La henne være, gi en closer for hvorfor du ikke kan ha kontakt. Og Stå for det. Det er det beste for henne og deg! Anonymkode: d217e...a35
Gjest Alterego666 Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Hva med å holde kontakten en gang i blant. Høre hvordan det går med hverandre osv. Er dette ok? Anonymkode: b96b1...47a Det er veldig OK. Man dumper ikke venner, men det kan være lurt å lufte forventninger.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 54 minutter siden, Alterego666 skrev: Det er veldig OK. Man dumper ikke venner, men det kan være lurt å lufte forventninger. Venner og tidligere ekser er to forskjellige ting. Anonymkode: a6a70...a00
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 2 timer siden, Alterego666 skrev: Det er veldig OK. Man dumper ikke venner, men det kan være lurt å lufte forventninger. Venner? Hvis man regner en tidligere date for venn, da er man passe desperat. Anonymkode: 530b0...21a 1
Gjest Alterego666 Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Venner og tidligere ekser er to forskjellige ting. Anonymkode: a6a70...a00 En venn er en venn. Tidligere elsker eller ikke, det er underordnet. Noen av mine beste venner er tidligere elskerinner, og de er også blitt min partners venner.
Gjest Alterego666 Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Venner? Hvis man regner en tidligere date for venn, da er man passe desperat. Anonymkode: 530b0...21a Snakk for deg selv, ikke for meg.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg tenker at det absolutt er mulig at dere beholder vennskapet så lenge du er ærlig på at du ikke vil noe mer. Jeg har vært i samme situasjon selv. Datet en mann, jeg ble stormforelsket og ville at vi skulle bli noe mer. Han ønsket ikke å ha et kjærlighetsforhold til meg, men ville gjerne beholde vennskapet. Jeg trengte en liten pause fra alt, men etter en stund tok vi opp igjen kontakten og ble gode venner. Dette gikk veldig fint for meg nep jeg hadde fått alt på avstand. Nå har vi mindre kontakt fordi vi begge har fått oss kjærester, men har likevel kontakt nå og da. Anonymkode: 98b83...704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå