AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg har mann som jobber mye overtid og jeg jobber turnus,så jobber selv på alle døgnets tider,også natt. Nå har datter begynt å ha med klasse-venner hjem,og foreldrene er snarlig til å avtale nytt tidspunkt. Jeg merker det tar på å ha venner her,og jeg føler det må skje noe gøy. Det er fort mas om at de kjeder seg. Hva gjør dere når venner er på besøk? Hvor lenge er de? Er dere foreldre sammen med de å gjør mye gøy? Ble fire timer idag og merker det tar på. Anonymkode: 20a68...5b4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Vi har fult hus hele tiden. De får være så lenge de kan eller vil. Eneste jeg synes er upraktisk er om de kan spise her eller ikke, men sender da sms til foreldrene å spør først hvis barna ikke vet om de skal spise hjemme. Det som er praktisk med den smsen er at da kan foreldrene svare med at jeg skal sende de hjem. Men så kommer de fort tilbake , hvis de ikke har lekser eller andre aktiviteter. Har 4 barn mellom 7 og 11 år så blir en del venner, men nå er de jo ferdige med å snu huset opp ned slik dem gjorde i da de gikk i barnehagen. Men det blir en del mas om rydding etter seg. Og når været er bra så sender jeg til tider hele gjengen ut med beskjed om at de får komme tilbake om 1 time. Og så kommer ofte ikke alle tilbake eller at de blir lengre ute. Helgene er helt kaos. Anonymkode: 9cd7f...d5c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har fult hus hele tiden. De får være så lenge de kan eller vil. Eneste jeg synes er upraktisk er om de kan spise her eller ikke, men sender da sms til foreldrene å spør først hvis barna ikke vet om de skal spise hjemme. Det som er praktisk med den smsen er at da kan foreldrene svare med at jeg skal sende de hjem. Men så kommer de fort tilbake , hvis de ikke har lekser eller andre aktiviteter. Har 4 barn mellom 7 og 11 år så blir en del venner, men nå er de jo ferdige med å snu huset opp ned slik dem gjorde i da de gikk i barnehagen. Men det blir en del mas om rydding etter seg. Og når været er bra så sender jeg til tider hele gjengen ut med beskjed om at de får komme tilbake om 1 time. Og så kommer ofte ikke alle tilbake eller at de blir lengre ute. Helgene er helt kaos. Anonymkode: 9cd7f...d5c De styrer seg stortsett selv, jeg fungerer ikke som en aktivitetsleder. Anonymkode: 9cd7f...d5c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 Her springer min 2.klassing og vennene frem og tilbake mellom husene hver dag. Hvis de slår seg til her må de hjem når vi spiser middag eller kl 19. Hvis de begynner å kjede seg sender jeg dem ut så de får bruke kroppen sin heller. Jeg er ikke vandt med at foreldrene avtaler noe rundt besøk. Vi får av og til en melding om xxx er hos oss og om vi kan sende han hjem. Helt grei ordning med lite stress. Anonymkode: cb299...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Stort sett blir de til en gang mellom 18 og 19, så hvor lenge det er avhenger litt av når jeg henter på AKS. De som bor aller nærmest er mer sporadisk innom i en time eller to uten forhåndsavtale. Anonymkode: 53427...408
GammelKaktus Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 Etter han begynte på skolen så styrer de seg selv, jeg gir mat og så leker de for seg selv. Varierer hvor lenger de er, noen er fra de er ferdige på skolen til "seint" på kveld og andre blir hentet rundt 17... Sånn har vi gjort det siden første klasse, nå er vi i fjerde så det funker bra det. 😄
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her springer min 2.klassing og vennene frem og tilbake mellom husene hver dag. Hvis de slår seg til her må de hjem når vi spiser middag eller kl 19. Hvis de begynner å kjede seg sender jeg dem ut så de får bruke kroppen sin heller. Jeg er ikke vandt med at foreldrene avtaler noe rundt besøk. Vi får av og til en melding om xxx er hos oss og om vi kan sende han hjem. Helt grei ordning med lite stress. Anonymkode: cb299...5a8 Men dette er ikke venner i nabolaget. Anonymkode: 20a68...5b4
Arkana Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Det varierer hvor lenge andreklassingens venner er her, avhengig av om de har vært på SFO eller ikke den dagen, men de blir alltid til middag så det er noen timer. De blir typisk hentet en gang mellom 18 og 19. Vi foreldre er svært sjelden med på noe, de finner på ting selv. De sier aldri at de kjeder seg. Her er det stor skolekrets så det er helt vanlig at man avtaler besøk de første klassetrinnene.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 Nå går min jente i 4. klasse, men var story sett likt i 2. klasse. De ble hentet i 18-tida. Har aldri vært med og lekt eller funnet p0 noe. Det får de pent ordne selv. Sjeldent jeg hører de kjeder seg. Anonymkode: 0b342...a71
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Har tre barn på 7, 9 og 11.. det er ALLTID ekstra barn her. Syns bare det er fint 😃 pleier å si de må gå hjem kl. 19.00 i ukedagene. Men nå er jeg satt i karantene og da kan vi ikke ha besøk. Litt deilig det også 😅 Anonymkode: 30314...ebf
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 Her varierer det hvor lenge de blir, noen må hjem til middag, og noen blir til jeg sender dem hjem ved leggetid. Jeg sender ikke noen hjem før det hvis ikke vi skal noe, men det er heller ikke noe stress for meg at sønnen min har besøk, de finner på ting selv og leker på rommet. Anonymkode: a0f04...110
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mann som jobber mye overtid og jeg jobber turnus,så jobber selv på alle døgnets tider,også natt. Nå har datter begynt å ha med klasse-venner hjem,og foreldrene er snarlig til å avtale nytt tidspunkt. Jeg merker det tar på å ha venner her,og jeg føler det må skje noe gøy. Det er fort mas om at de kjeder seg. Hva gjør dere når venner er på besøk? Hvor lenge er de? Er dere foreldre sammen med de å gjør mye gøy? Ble fire timer idag og merker det tar på. Anonymkode: 20a68...5b4 Er i samme båt som dere! Her kommer venner på besøk stadig vekk, de blir gjerne til 18-19. Styrer seg selv. Barna må jo få ha venner på besøk, og tenker dette er noe du bare må tåle. Du trenger ikke holde de igang i lek. Kjeder de seg så send dem ut!! Ja, de kan faktisk gå ut alene når de går i 2. Klasse :) Anonymkode: a81d2...6b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå