AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Min kollega som jeg ikke har så god kjemi med, fikk en brilliant mulighet til å «ta meg på noe» i dag.. min 10 åring har sammen med flere andre barn holdt på med ring og stikk i nabolaget.. de hadde ringt på med en mann.. Kollegaen min kommer stormende på døra med denne mannen og skulle inn å prate.. da pratet hun på mannens vegne.. guttene hadde ringt på å stukket av 🤦♀️ mannen selv fortalte om når han var ung og holdt på med ring og stikk.. kjenner jeg blir helt matt av folk som skal gjøre ei fjør til 10 høns. selfølgelig er det ikke fint å ringe på å stikke av med folk.. men hvem har ikke gjort det som 10-11 åring?? hadde forstått det om de hadde plaget noen.. men dette handler nok mer om at kollegaen min hadde en «grunn» til å ta meg på noe.. Anonymkode: b406c...ba2 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Var mannen tilbakestående?? Anonymkode: 3a0d7...176
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Hele scenarioet her var merkelig. Anonymkode: 11b3d...640 15
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: hadde forstått det om de hadde plaget noen.. Anonymkode: b406c...ba2 Det er jo plaging! Anonymkode: d3d99...198 8
minister-mio Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Hva hadde kollegaen din med dette å gjøre i utgangspunktet? Var hun en venn av mannen eller var hun vitne til det barna gjorde? Rart å blande seg 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 Kollegaen din har issues Anonymkode: 947b1...68f 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Hva hadde kollegaen din med dette å gjøre i utgangspunktet? Var hun en venn av mannen eller var hun vitne til det barna gjorde? Rart å blande seg Veldig rart... hverken venn med han eller kjenner han.. bare naboer Anonymkode: b406c...ba2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var mannen tilbakestående?? Anonymkode: 3a0d7...176 Nei.. Anonymkode: b406c...ba2
Sinsiew Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min kollega som jeg ikke har så god kjemi med, fikk en brilliant mulighet til å «ta meg på noe» i dag.. min 10 åring har sammen med flere andre barn holdt på med ring og stikk i nabolaget.. de hadde ringt på med en mann.. Kollegaen min kommer stormende på døra med denne mannen og skulle inn å prate.. da pratet hun på mannens vegne.. guttene hadde ringt på å stukket av 🤦♀️ mannen selv fortalte om når han var ung og holdt på med ring og stikk.. kjenner jeg blir helt matt av folk som skal gjøre ei fjør til 10 høns. selfølgelig er det ikke fint å ringe på å stikke av med folk.. men hvem har ikke gjort det som 10-11 åring?? hadde forstått det om de hadde plaget noen.. men dette handler nok mer om at kollegaen min hadde en «grunn» til å ta meg på noe.. Anonymkode: b406c...ba2 Å ringe på for så å stikke, er å plage folk. Jævla irriterende og plagsomt. Men kollegaen din hadde vel ikke så mye med det å gjøre. 11
Bernardette Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Kanskje ungen din skal begynne å oppføre seg som en 10-åring, og ikke et småbarn? Merkelig at du henger deg opp i kollegaen din, når det er du som produserer unger hvis oppførsel er til andres irritasjon. 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 1 minutt siden, Bernardette skrev: Kanskje ungen din skal begynne å oppføre seg som en 10-åring, og ikke et småbarn? Merkelig at du henger deg opp i kollegaen din, når det er du som produserer unger hvis oppførsel er til andres irritasjon. Ring på, spring er jo noe tiåringer gjør! Det er ikke «et småbarns» greie å gjøre det!🙄 og lekte aldri du den leken når du var liten? Barn må få lov å være barn, og det inkluderer også slike «plagsomme» leker! Anonymkode: ad1ba...ffe 13
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei.. Anonymkode: b406c...ba2 Nehei. Så da var han med som et samtykkende og kompetent menneske. Han må ha fortalt kollegaen din om dette og de gikk sammen til deg Uansett. Du får stramme opp ungen din og si at han får slutte å plage folk Anonymkode: 3a0d7...176 10
Sinsiew Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring på, spring er jo noe tiåringer gjør! Det er ikke «et småbarns» greie å gjøre det!🙄 og lekte aldri du den leken når du var liten? Barn må få lov å være barn, og det inkluderer også slike «plagsomme» leker! Anonymkode: ad1ba...ffe Jeg gjorde det aldri. Nei, her får ikke barn lov til å drive slik. Det er irriterende. Barn, og fremmede for den saks skyld, har ingen ting på vår eiendom å gjøre med mindre de har en grunn slik som beskjed o.l. Plagsomme leker er ikke lov. Akkurat som at det ikke er lov å hyle for full hals på trampolina. Endret 27. oktober 2020 av Sinsiew 8
Bernardette Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring på, spring er jo noe tiåringer gjør! Det er ikke «et småbarns» greie å gjøre det!🙄 og lekte aldri du den leken når du var liten? Barn må få lov å være barn, og det inkluderer også slike «plagsomme» leker! Anonymkode: ad1ba...ffe Ikke som 10-åring, nei! Før skolealder, ja. Barn må få lov til å være barn, ja, men drittunger og barn er to vidt forskjellige ting. Enktelte adferdsmønstre kan kun en mor forsvare, og her ser vi et eksempel på det. 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #15 Skrevet 27. oktober 2020 7 minutter siden, Sinsiew skrev: Jeg gjorde det aldri. Nei, her får ikke barn lov til å drive slik. Det er irriterende. Barn, og fremmede for den saks skyld, har ingen ting på vår eiendom å gjøre med mindre de har en grunn slik som beskjed o.l. Plagsomme leker er ikke lov. Akkurat som at det ikke er lov å hyle for full hals på trampolina. Jo det er faktisk lov juridisk sett. Det er lov å ringe på å stikke av med folk, bare det ikke blir gjentagende og blir til plage hos folk, da blir det noe annet Anonymkode: b406c...ba2 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #16 Skrevet 27. oktober 2020 5 minutter siden, Bernardette skrev: Ikke som 10-åring, nei! Før skolealder, ja. Barn må få lov til å være barn, ja, men drittunger og barn er to vidt forskjellige ting. Enktelte adferdsmønstre kan kun en mor forsvare, og her ser vi et eksempel på det. Før førskolealder? 4 og 5 åringer er ikke ute alene på kveldstid å driver med ring og stikk.. som jeg skrev i HI så er det selvfølgelig ikke greit, men det er måte på.. hos oss er det perioder der barn ringer på å stikker av. Vet du? Jeg bryr meg ikke.. har selv vært barn Anonymkode: b406c...ba2 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Skrevet 27. oktober 2020 5 minutter siden, Bernardette skrev: Ikke som 10-åring, nei! Før skolealder, ja. Barn må få lov til å være barn, ja, men drittunger og barn er to vidt forskjellige ting. Enktelte adferdsmønstre kan kun en mor forsvare, og her ser vi et eksempel på det. Å være drittunge til tider er de aller fleste. Anonymkode: 947b1...68f 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å være drittunge til tider er de aller fleste. Anonymkode: 947b1...68f Jepp, men ikke hos «enkelte» enkelte har bare priser og prinsesser som aldri gjør noe galt Anonymkode: b406c...ba2 6
Sinsiew Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er faktisk lov juridisk sett. Det er lov å ringe på å stikke av med folk, bare det ikke blir gjentagende og blir til plage hos folk, da blir det noe annet Anonymkode: b406c...ba2 Vi løper etter de. Har vært noen her og prøvd seg(fler enn bare en gang) og da sier vi klart ifra at det er det bare å drite i. Endret 27. oktober 2020 av Sinsiew
Bernardette Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før førskolealder? 4 og 5 åringer er ikke ute alene på kveldstid å driver med ring og stikk.. som jeg skrev i HI så er det selvfølgelig ikke greit, men det er måte på.. hos oss er det perioder der barn ringer på å stikker av. Vet du? Jeg bryr meg ikke.. har selv vært barn Anonymkode: b406c...ba2 Der har du problemet. Du bryr deg mye om kollegaen din, men ikke om at barnet ditt oppfører seg lite aldersadekvat. Sistnevnte kan du gjøre noe med, men gidder ikke. Skjønner godt at kollegaen din er oppgitt over deg. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå