Gjest Fabrikk Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Hei, Ble inspirert av at det er to unge damer i byen jeg bor i som ikke har visst at de var gravide i henholdsvist 7. og 8. måned. Hun ene begynte å få så vondt i magen, hun andre skulle begynne å trene for å fjerne det hun hadde lagt på seg av kosekilo. Den ene av de hadde festet gjennom hele svangerskapet før hun kom på ultralyd og fikk beskjed om at hun var 8 måneder på vei. (16 år) Jeg er selv gravid i uke 39, og klarer ikke å fatte hvordan man ikke kan kjenne at det er et lite alien inni der😂 Det er spark og romstering og en mage jeg ikke kunne fått vekk om jeg ville. Ellers vet jeg om ei som hadde mensen helt til hun var 5 måneder på vei, røykte og drakk ukentlig, sluttet da hun fant ut om graviditeten og ungen ble født frisk og fin. Få høre deres historier!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg forsto ikke at jeg var verken gravid eller i fødsel før jeg satt på badgulvet med barnet mellom bena. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skulle skjønt det, for magesmertene var like store både før, under og etter graviditeten, magen min var så hoven og oppblåst at jeg så ut som jeg var høygravid med tvillinger både før, under og etter graviditeten, blødningene mine var konstante både før, under og etter graviditeten og smertene da jeg fødte var som en middels variant av min vanlige menstruasjon. Ikke skjønte legene på medisinsk at jeg var gravid heller, til tross for at jeg var innlagt for magesmertene mine halve svangerskapet. Det er ikke så lett og oppdage når man har plager som minner om svangerskapsplagene fra før... Anonymkode: 13b9f...702 11
Gjest Fabrikk Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg forsto ikke at jeg var verken gravid eller i fødsel før jeg satt på badgulvet med barnet mellom bena. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skulle skjønt det, for magesmertene var like store både før, under og etter graviditeten, magen min var så hoven og oppblåst at jeg så ut som jeg var høygravid med tvillinger både før, under og etter graviditeten, blødningene mine var konstante både før, under og etter graviditeten og smertene da jeg fødte var som en middels variant av min vanlige menstruasjon. Ikke skjønte legene på medisinsk at jeg var gravid heller, til tross for at jeg var innlagt for magesmertene mine halve svangerskapet. Det er ikke så lett og oppdage når man har plager som minner om svangerskapsplagene fra før... Anonymkode: 13b9f...702 Huff, stakkars deg! Håper alt gikk bra Kan jeg spørre om de har funnet ut hvorfor du har sånne magesmerter til vanlig? Hvordan gikk det med fødsel på baderomsgulvet?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 14 minutter siden, Fabrikk skrev: Hei, Ble inspirert av at det er to unge damer i byen jeg bor i som ikke har visst at de var gravide i henholdsvist 7. og 8. måned. Hun ene begynte å få så vondt i magen, hun andre skulle begynne å trene for å fjerne det hun hadde lagt på seg av kosekilo. Den ene av de hadde festet gjennom hele svangerskapet før hun kom på ultralyd og fikk beskjed om at hun var 8 måneder på vei. (16 år) Jeg er selv gravid i uke 39, og klarer ikke å fatte hvordan man ikke kan kjenne at det er et lite alien inni der😂 Det er spark og romstering og en mage jeg ikke kunne fått vekk om jeg ville. Ellers vet jeg om ei som hadde mensen helt til hun var 5 måneder på vei, røykte og drakk ukentlig, sluttet da hun fant ut om graviditeten og ungen ble født frisk og fin. Få høre deres historier! Det finnes faktisk flere historier der til og med graviditetstester er tatt med negativt svar. Så når noen går gjennom en hel graviditet uten noen symptomer, uten å få «gravid-mage», enten vanlig ikke har mensen regelmessig evt. hadde regelmessig blødning gjennom hele svangerskapet. Det finnes mange som opplever det slik. Du har programmet «I didn’t know I was pregnant». Som deler mange slike historier. Er selv ikke en av dem. Men med de rette forholdene er det faktisk veldig mulig å ikke oppdage det Anonymkode: 9712c...afb
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg kjenner tre. Den ene adopterte bort barnet, den andre fikk det flyttet i fosterhjem som ettåring og den tredje burde vel muligens ha fulgt i deres fotspor men klarer seg noenlunde med ekstremt tett oppfølging. Det er sjelden de mest ressurssterke som havner i denne situasjonen og det havner nok ofte om aktiv fortrengning. Anonymkode: 0b184...c59 13
Gjest Fabrikk Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Det finnes faktisk flere historier der til og med graviditetstester er tatt med negativt svar. Så når noen går gjennom en hel graviditet uten noen symptomer, uten å få «gravid-mage», enten vanlig ikke har mensen regelmessig evt. hadde regelmessig blødning gjennom hele svangerskapet. Det finnes mange som opplever det slik. Du har programmet «I didn’t know I was pregnant». Som deler mange slike historier. Er selv ikke en av dem. Men med de rette forholdene er det faktisk veldig mulig å ikke oppdage det Anonymkode: 9712c...afb Hei, ja, jeg vet det, har sett på det. Virker bare så fjernt, og så plutselig skjer det med to i den lille byen vår med maks et par måneders mellomrom. Mente ikke å være ufølsom eller uviten i HI mitt, beklager hvis nysgjerrigheten min blir oppfattet sånn, det var ikke intensjonen Står rett oppi det mtp at jeg er klar for fødsel når som helst og kjenner lilleputt sparke sånn at jeg sier ''au'' høyt😅
Gjest Fabrikk Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner tre. Den ene adopterte bort barnet, den andre fikk det flyttet i fosterhjem som ettåring og den tredje burde vel muligens ha fulgt i deres fotspor men klarer seg noenlunde med ekstremt tett oppfølging. Det er sjelden de mest ressurssterke som havner i denne situasjonen og det havner nok ofte om aktiv fortrengning. Anonymkode: 0b184...c59 Ånei, ikke bra ... Stakkars De to unge jeg omtalte i HI virker heldigvis ressurssterke; foreldre og besteforeldre har samla seg og handla inn/strikka som galne og ser de tilbringer mye tid med de nybakte foreldrene. Kjempebra!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 26 minutter siden, Fabrikk skrev: Hei, Ble inspirert av at det er to unge damer i byen jeg bor i som ikke har visst at de var gravide i henholdsvist 7. og 8. måned. Hun ene begynte å få så vondt i magen, hun andre skulle begynne å trene for å fjerne det hun hadde lagt på seg av kosekilo. Den ene av de hadde festet gjennom hele svangerskapet før hun kom på ultralyd og fikk beskjed om at hun var 8 måneder på vei. (16 år) Jeg er selv gravid i uke 39, og klarer ikke å fatte hvordan man ikke kan kjenne at det er et lite alien inni der😂 Det er spark og romstering og en mage jeg ikke kunne fått vekk om jeg ville. Ellers vet jeg om ei som hadde mensen helt til hun var 5 måneder på vei, røykte og drakk ukentlig, sluttet da hun fant ut om graviditeten og ungen ble født frisk og fin. Få høre deres historier! Visste ikke om det før 7 med mnd, trodde det var overgangsalderen. Anonymkode: fc5d7...c63
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 4 minutter siden, Fabrikk skrev: Huff, stakkars deg! Håper alt gikk bra Kan jeg spørre om de har funnet ut hvorfor du har sånne magesmerter til vanlig? Hvordan gikk det med fødsel på baderomsgulvet? Det gikk ikke egentlig så bra, barnet var allerede dødt da jeg fødte det. Det høres sikkert fælt ut, men det er litt godt å vite at det allerede var dødt og ikke døde på grunn av fødselssituasjonen og at det ikke kunne vært reddet selv om ting hadde foregått annerledes og med adekvat helsehjelp. Fødselen i seg selv gikk vel sikkert etter forholdene greit, jeg trodde jo bare jeg hadde menssmerter og gjorde vel i og for seg ikke noe annet enn jeg gjør når jeg ligger på badgulvet og prøver å komme gjennom menssmertene med vettet i behold til vanlig. Hvorfor jeg hadde sånne magesmerter vet jeg fortsatt ikke, jeg har det i og for seg enda, men heldigvis ikke like ekstremt som jeg hadde som ungdom. Anonymkode: 13b9f...702
Gjest Fabrikk Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Visste ikke om det før 7 med mnd, trodde det var overgangsalderen. Anonymkode: fc5d7...c63 Oi, må ha vært et stort sjokk - hvordan gikk det med dere? Ble du, etter overraskelsen hadde lagt seg, kjempeglad eller motsatt?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 En bekjent av meg opplevde det for noen år siden. Hun var ganske overvektig fra før av, så merket det ikke på en voksende mage, og hun fikk «mensen» som normalt. Etter det jeg vet prøvde ikke hun og samboeren på å få barn heller, så de mistenkte ikke noe/testet ikke noe. Hun fant ut at hun var gravid da hun var godt uti 5. måned, og datteren ble født for tidlig, da hun såvidt hadde bikket 7 måneder. Så det ble ikke mange ukene de fikk på seg til å forberede seg, kjøpe inn ting osv. Det har gått veldig bra med både dem IG datteren i ettertid. 😊 Anonymkode: c5b2c...704 1
Gjest Fabrikk Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det gikk ikke egentlig så bra, barnet var allerede dødt da jeg fødte det. Det høres sikkert fælt ut, men det er litt godt å vite at det allerede var dødt og ikke døde på grunn av fødselssituasjonen og at det ikke kunne vært reddet selv om ting hadde foregått annerledes og med adekvat helsehjelp. Fødselen i seg selv gikk vel sikkert etter forholdene greit, jeg trodde jo bare jeg hadde menssmerter og gjorde vel i og for seg ikke noe annet enn jeg gjør når jeg ligger på badgulvet og prøver å komme gjennom menssmertene med vettet i behold til vanlig. Hvorfor jeg hadde sånne magesmerter vet jeg fortsatt ikke, jeg har det i og for seg enda, men heldigvis ikke like ekstremt som jeg hadde som ungdom. Anonymkode: 13b9f...702 Neeei, huffhuffhuff! Ja, jeg kan forstå tankegangen, ville sikkert resonnert sånn selv. Godt å høre, sender deg gode tanker😇
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 45 minutter siden, Fabrikk skrev: Hei, ja, jeg vet det, har sett på det. Virker bare så fjernt, og så plutselig skjer det med to i den lille byen vår med maks et par måneders mellomrom. Mente ikke å være ufølsom eller uviten i HI mitt, beklager hvis nysgjerrigheten min blir oppfattet sånn, det var ikke intensjonen Står rett oppi det mtp at jeg er klar for fødsel når som helst og kjenner lilleputt sparke sånn at jeg sier ''au'' høyt😅 Var ikke meningen at innlegget mitt skulle være negativt. Jeg ville bare dele noen grunner som kan gjøre at kvinner ikke oppdager en graviditet Jeg skjønner godt nyajerrigheten. For selv om jeg ikke har vært gravid selv, så tenker jeg med «erfaring gjennom venner og familie», at det umulig ikke kan oppdages. Men her er et bilde av noen som er «veldig gravid» men har så å si ingen mage. https://www.kk.no/mamma/far-kritikk-for-liten-gravidmage/63922737 Si at det i tillegg var en kvinne med en slik «liten» mage, som hadde generelt mer fett på kroppen. Da ville det kanskje vært vanskelig å tenke noe annet enn litt vektoppgang. Gjerne om man har «mensen» og negativ test i tillegg. Det er veldig merkelig å høre på slike historier, med det skjer ofte nok Anonymkode: 9712c...afb
Bikbokelsker Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 Var i 6 mnd. Eneste jeg merket var uteblitt mens.
Gjest Fabrikk Skrevet 27. oktober 2020 #15 Skrevet 27. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Var ikke meningen at innlegget mitt skulle være negativt. Jeg ville bare dele noen grunner som kan gjøre at kvinner ikke oppdager en graviditet Jeg skjønner godt nyajerrigheten. For selv om jeg ikke har vært gravid selv, så tenker jeg med «erfaring gjennom venner og familie», at det umulig ikke kan oppdages. Men her er et bilde av noen som er «veldig gravid» men har så å si ingen mage. https://www.kk.no/mamma/far-kritikk-for-liten-gravidmage/63922737 Si at det i tillegg var en kvinne med en slik «liten» mage, som hadde generelt mer fett på kroppen. Da ville det kanskje vært vanskelig å tenke noe annet enn litt vektoppgang. Gjerne om man har «mensen» og negativ test i tillegg. Det er veldig merkelig å høre på slike historier, med det skjer ofte nok Anonymkode: 9712c...afb Oi, oopsie, ikke lett over tastaturet 😆 Sjekket ut linken, kjenner meg igjen i dette med kommentarer om gravidkroppen, ja ... Jeg har hatt symfusmål under normalen hele svangerskapet, men på ultralyd har babyen vist seg å være helt på gjennomsnittet i vekt og størrelse. Alle sier jeg har liten mage, det var et par i går som lurte på om jeg hadde født😂 Nei, løye, altså😄
mammahjarte Skrevet 27. oktober 2020 #16 Skrevet 27. oktober 2020 Ein bekjent av meg som ikkje kunne få barn naturlig vart gravid naturlig rett etter fødselen av første barn (prøverør). Ho var 5,5 månader på vei når dei fant det ut. Så til og med damer som har vore gravide før vil ikkje nødvendigvis merke at dei er gravide. Ganske sært. Sjølv merka eg ikkje så mykje til graviditeten før rundt uke 17.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Skrevet 27. oktober 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gikk ikke egentlig så bra, barnet var allerede dødt da jeg fødte det. Det høres sikkert fælt ut, men det er litt godt å vite at det allerede var dødt og ikke døde på grunn av fødselssituasjonen og at det ikke kunne vært reddet selv om ting hadde foregått annerledes og med adekvat helsehjelp. Fødselen i seg selv gikk vel sikkert etter forholdene greit, jeg trodde jo bare jeg hadde menssmerter og gjorde vel i og for seg ikke noe annet enn jeg gjør når jeg ligger på badgulvet og prøver å komme gjennom menssmertene med vettet i behold til vanlig. Hvorfor jeg hadde sånne magesmerter vet jeg fortsatt ikke, jeg har det i og for seg enda, men heldigvis ikke like ekstremt som jeg hadde som ungdom. Anonymkode: 13b9f...702 Det høres ille ut 😔har du blitt utredet for endometriose? Anonymkode: 67c05...87f
fruvanlig Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 16 minutter siden, Fabrikk skrev: Oi, oopsie, ikke lett over tastaturet 😆 Sjekket ut linken, kjenner meg igjen i dette med kommentarer om gravidkroppen, ja ... Jeg har hatt symfusmål under normalen hele svangerskapet, men på ultralyd har babyen vist seg å være helt på gjennomsnittet i vekt og størrelse. Alle sier jeg har liten mage, det var et par i går som lurte på om jeg hadde født😂 Nei, løye, altså😄 Er du fra Rogaland? 😄 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det gikk ikke egentlig så bra, barnet var allerede dødt da jeg fødte det. Det høres sikkert fælt ut, men det er litt godt å vite at det allerede var dødt og ikke døde på grunn av fødselssituasjonen og at det ikke kunne vært reddet selv om ting hadde foregått annerledes og med adekvat helsehjelp. Fødselen i seg selv gikk vel sikkert etter forholdene greit, jeg trodde jo bare jeg hadde menssmerter og gjorde vel i og for seg ikke noe annet enn jeg gjør når jeg ligger på badgulvet og prøver å komme gjennom menssmertene med vettet i behold til vanlig. Hvorfor jeg hadde sånne magesmerter vet jeg fortsatt ikke, jeg har det i og for seg enda, men heldigvis ikke like ekstremt som jeg hadde som ungdom. Anonymkode: 13b9f...702 Oj det må ha vert en grusom opplevelse! For et sjokk! Håper det går bra med deg. ❤️❤️❤️ Anonymkode: 75644...8df 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 Ikke i 3.trimester, men var omtrent halvveis da jeg fant det ut, trodde kreften hadde spredd seg til magen fordi jeg kjente en liten kul. Ble flere ganger sjekket av leger på kreftavdelingen som mente magen kjentes helt normal ut. Anonymkode: f0119...85d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå