AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Hei. Synes det er så vanskelig å finne oversikt over anbefalninger/lovverk når det gjelder innenlandsreiser i koronatiden. Jeg har time på en fertilitetsklinikk i Trondheim på torsdag, og må ta fly dit. Tenker da å bli over helgen, har en søster jeg vil besøke der når jeg først drar. Jeg er helsepersonell. Kan arbeidsgiver pålegge meg ulønnet karantene i 10 dager når jeg kommer tilbake eller "nekte" meg å dra? Ingen vet at jeg er i prosess for assistert befruktning, og jeg ønsker heller ikke å fortelle dette til arbeidsgiver. Folk tror jeg skal på en fritidsreise, og anbefaler meg å ikke dra. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Timen kan utsettes, men jeg har kjøpt billetter og blodprøver og alt er i boks, og er veldig innstilt på å komme i gang. Anonymkode: df23b...557
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Man kan reise som man vil i Norge. Jeg har vært på en god del turer med fly, og det føles tryggere og mer organisert enn enhver bybuss jeg har vært på de siste månedene. Anonymkode: c0fd2...57f 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Nei, det er p.t. ingen hjemmel for at arbeidsgiver kan nekte deg innenlandsreise eller nekte deg lønn i pålagt karantene. Du har heller ingen plikt til å opplyse arbeidsgiver om innenlandsreise på fritiden. Anonymkode: 6eee2...343 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 Så ingen betydning selv om Trondheim er rødt område nå? TS Anonymkode: df23b...557
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 nei, selv om områder i Norge er såkalte røde, er det ingen restriksjoner ift reising innlands. Bare å reise, lykke til! Anonymkode: 9998c...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå